کد خبر: 871485
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
عضو كميسيون امنيت ملي:
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه مراكز نظامي جزو خطوط قرمز نظام و امنيت ملي كشور ماست، گفت: ايران هرگز در برابر خواسته‌هاي امريكا كوتاه نمي‌آيد.
ابوالفضل حسن‌بيگي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ادعاي اخير غربي‌ها براي بازديد از مراكز نظامي جمهوري اسلامي اسلامي ايران در راستاي اجراي برجام، اظهار داشت: مذاكرات ايران و 1+5 صرفاً در رابطه با انرژي هسته‌اي بوده است و برجام هم بر اساس موضوع هسته‌اي بين طرفين منعقد شد، در هيچ جاي برجام نامي غير از مراكز هسته‌اي ذكر نشده است. وي افزود: بنابراين هر نوع ادعا و سخني پيرامون هر مكان ديگري اعم از مكان‌هاي حياتي، استراتژيك و مكان‌هاي سرّي و به كلي سرّي ممنوع است و جزو خطوط قرمز منافع ملي و امنيت ملي كشور ماست، آقاي آمانو دبيركل آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي بارها تأكيد كرده كه ايران در برجام به مُرّ قانون عمل كرده است.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه جمهوري اسلامي در برجام سر سوزني بهانه به دست هيچ كشوري نداده و نمي‌دهد، تصريح كرد: دنيا هم بايد بداند اگر قرار بر اين باشد امريكا با حرف‌هاي واهي، تهمت‌ها، توهين‌ها و گزارشات كذب عليه برنامه هسته‌اي ما ادامه دهد، جمهوري اسلامي ايران هرگز در برابر خواسته‌هاي آنان كوتاه نمي‌آيد و تحت هيچ شرايطي از حقوق حقه خودش چشم‌پوشي نمي‌كند. وي اضافه كرد: اگر ترامپ به دنبال اين است كه با فشارهاي رواني افكار عمومي جهان را تغيير دهد، قطعاً تيرش به سنگ خورده و محكوم خواهد شد؛ مراكز نظامي همه كشورها به عنوان مراكز حياتي و سرّي آن كشورهاست و تحت هيچ شرايطي به هيچ كشور و هيچ اجنبي اجازه نمي‌دهد كه وارد حريم دفاعي و امنيتي خودش بشود. حسن‌بيگي در پايان خاطرنشان كرد: امريكايي‌ها در خاورميانه و غرب آسيا شكست خوردند و تلاش دارند در اين راستا بهانه‌جويي‌ها و مسائل جديدي را مطرح كنند تا بتوانند از موقعيت افكار عمومي جهان به نفع خودشان استفاده كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار