کد خبر: 871469
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رئيس سازمان ملي بهره‌وري خبر داد
رئيس سازمان ملي بهره‌وري از سنجش بهره‌وري در پنج دستگاه با نام‌هاي بانك مركزي، سازمان برنامه و بودجه، صدا‌و‌سيما، محيط‌زيست و سازمان انرژي اتمي با ابلاغ معاون رئيس‌جمهور خبر داد و گفت: موجودي سرمايه در بخش نفت و گاز به دليل تحريم‌ها بلااستفاده بود، بنابراين شرايط پيش رو بسيار حائز اهميت است.
 
به گزارش «جوان»، رؤيا طباطبايي‌يزدي روز گذشته در نشست خبري با حضور خبرنگاران با اشاره به دستورالعمل سنجش بهره‌وري پنج دستگاه با ابلاغ معاون رئيس‌جمهور اظهار داشت: بر اين اساس، بهره‌وري در بانك مركزي، صدا و سيما، محيط‌زيست، سازمان برنامه و بودجه و سازمان انرژي اتمي سنجش خواهد شد. رئيس سازمان ملي بهره‌وري گفت: امكان سنجش سهم بهره‌وري در رشد سه ماهه سال 96 به دليل نرسيدن اطلاعات از بانك مركزي وجود ندارد، برنامه‌ريزي داريم كه بتوانيم سهم بهره‌وري را در بخش اقتصاد به دست آوريم، اما جزئيات و ديتاي ريز از بخش‌ها وجود ندارد و نتوانسته‌ايم اين اطلاعات را به دست بياوريم.
 
وي با بيان اينكه در سال 93 تا 95 سهم بهره‌وري در رشد محاسبه شده و ميانگين آن 4/55 درصد بوده كه اين رقم 2/91 واحد از طريق بهره‌وري است، گفت: نبايد نسبت به اين رقم از بهره‌وري هيجان‌زده شويم، چراكه موجودي سرمايه در بخش نفت و گاز به دليل تحريم‌ها بلااستفاده بود، بنابراين شرايط پيش رو بسيار حائز اهميت است. وي ادامه داد: بهره‌وري بايد در يك دوره 15 تا 20 ساله بررسي شود و در كوتاه‌مدت نمي‌توان محاسبات درستي داشت.
 اين مقام مسئول در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به رقم رشد 7 درصدي اعلامي از سوي مركز آمار چرا سهم بهره‌وري به دست نيامده است، گفت: مبناي اطلاعات و به دست آوردن بهره‌وري، آمارهاي بانك مركزي است و سازمان از ديتاي آنها استفاده مي‌كند. فقط براي به دست آوردن بهره‌وري نيروي كار از آمارهاي مركز آمار استفاده مي‌كنيم.
 
طباطبايي خاطرنشان كرد: اطلاعات موجودي سرمايه را فقط بانك مركزي ارائه مي‌دهد و براساس آن نقش بهره‌وري به‌دست مي‌آيد.
رئيس سازمان ملي بهره‌وري گفت: هفته پاياني شهريورماه همايش بين‌المللي هزينه‌يابي به مدت سه روز در تهران برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار