کد خبر: 871441
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
هلن کورتوریه رییس موزه لیون فرانسه و جَمِل اوبشو رایزن فرهنگی سفارت فرانسه از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید و با سردار جواد خضرایی مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دیدار کردند.
 در دیدار سردار جواد خضرایی  مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن خوشامد گویی به مهمانان گفت: ما در بیان آنچه دشمنان در دوران دفاع مقدس بر ایران تحمیل کرده اند موفق نبوده ایم چرا که ظلمی که به مردم و کشور ما شد بسیار دهشتناک تر از آن چیزی است که در موزه نمایش داده می شود.

خضرایی افزود: ما تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا به بهره گیری از هنر و فناوری مصادیق کوچکی از آنچه رخ داده است را به مخاطب ارائه کنیم و امیدواریم موجب روشنگری مخاطبان شود.

وی تصریح کرد: این مجموعه علاوه بر بخش موزه در بخش مطالعات دفاع مقدس نیز تلاش گسترده ای دارد که می تواند برای پژوهشگران داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ابراز امید واری کرد که موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و موزه لیون فرانسه بتوانند در آینده نزدیک در قالب تفاهم نامه ، همکاری های بیشتری داشته باشند.

هلن کورتوریه رییس موزه لیون فرانسه  در این دیدار گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موزه ای قابل تحسین است و در وظیفه خود به عنوان یک موزه بسیار موفق بوده است .

وی افزود: من هیچ پیش زمینه ذهنی نسبت به جنگ اعراق و ایران نداشتم و امروز پس از بازدید از تالار های موزه ، اطلاعات خوبی در این زمینه بدست آوردم .

وی ضمن ابراز خوشنودی از بازدید از موزه اظهار داشت این بازید مرا ترغیب کرد که مطالعه بیشتری در این زمینه داشته باشم و امیدوارم که بتوانم در فرصتی دیگر و با دقت بیشتری از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کنم.

رییس موزه لیون فرانسه با استقبال از همکاری های بیشتر با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت : این همکاری ها زمینه مناسبی برای بیان آنچه که در جنگ تحمیلی بر مردم ایران رفته است ایجاد می کند.  

در این دیدار جَمِل اوبشو رایزن فرهنگی سفارت فرانسه و مسئول مرکز مطالعات ایران شناسی فرانسه در ایران نیز با اشاره به استفاده از فناوری های روز دنیا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: موزه ای بسیار تاثیر گذار را دیدم که به خوبی وقایع بخشی از تاریخ را به نمایش گذاشته و توانسته است مفاهیم را به بهترین شکل بیان کند.

وی اظهار داشت : بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تراژدی بزرگی را که در منطقه رخ داده است برای مخاطب به خوبی بیان می کند.

مسئول مرکز مطالعات ایران شناسی فرانسه در ایران با اشاره به اسناد موجود در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان داشت : این مرکز می تواند همکاری بیشتری با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته باشد و می توانیم اسناد جنایت رژیم بعث و صدام  را با همکاری موزه منتشر کنیم و در اختیار افکار عمومی دنیا قرار دهیم.

در پایان لوح یادبود موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توسط سردار جواد خضرایی مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به هلن کورتوریه رییس موزه لیون فرانسه  اهدا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار