کد خبر: 871440
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
آذری جهرمی وزیرجوان ارتباطات اخیرا اظهاراتی داشته که باعث بروز برخی شبهات و سوالات شده است که شایسته است ایشان به صورت شفاف نسبت به رفع آن مبادرت ورزند. وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حوزه مارکتینگ اندرویدی تا حدود زیادی بی‌نیاز از خدمات بیرونی هستیم، درباره لزوم تلاش برای ایجاد استراتژی در حوزه موبایل و کسب‌وکارهای نوپا در راستای محدودیت‌ها و کسب بازارهای بین‌المللی توضیح داد.
به گزارش پارس نیوز، محمدجواد آذری جهرمی با تاکید بر بی‌نیازی نسبی از مارکت‌های اندرویدی خارجی اظهار کرد:« در حوزه مارکتینگ اندرویدی تا حدود زیادی بی‌نیاز از خدمات بیرونی هستیم. البته اگر به دنبال بازارهای بین‌المللی هستیم، این محدودیت‌ها بازار بین‌المللی ما را دچار مشکل می‌کند. لذا این هشدار را باید جدی بگیریم و تلاش کنیم در حوزه موبایل و کسب‌وکارهای نوپا استراتژی داشته باشیم.»

فارغ از همه فناوریهایی که از آنها استفاده میکنیم و زمین اصلی متعلق به گوگل و در اختیار این غول فناوری است، سکوی اصلی فناوری های وابسته به اندروید که مورد بحث و اظهار نظر وزیر محترم ارتباطات است بطور صد در صد وابسته به گوگل است.

وب سرویسها، api ها، افزونه ها، کدها، سرویسها، همه و همه در اختیار این غول فناوری میباشد که اجازه استفاده از آنها را به توسعه دهندگان داده است.

تا بحال به این موضوع فکر کرده اید اگر روزی گوگل سرویس map یا همان نقشه را مثل فروشگاهش برای ما مسدود کند چه اتفاقی می افتد؟ یکی از همان کسب و کارهای نوپا و فناورانه محور که جناب وزیر به آنها اشاره می کند امثال اسنپ و تپسی ونمونه های مشابه دیگر نخواهد بود؟

آیا فکر کرده اید که اگر سرویس اطلاع رسان گوگل یا همان Push Notification که توسعه دهندگان اینروزها آنرا با نام FCM میشناسند توسط صاحبش مسدود گردد دیگر پیامی از هیچ برنامکی به دست ما نخواهد رسید؟ بگذریم از اینکه سرویس دهندگان ایرانی نظیر پوشه که به صدها توسعه دهنده ایرانی سرویس اطلاع رسانی میدهند و از کسب و کارهای نوین محسوب میشوند از همین بستر استفاده میکنند.

نکته اینجاست همان فروشگاههای اندرویدی که ما را از فروشگاه گوگل پلی بی نیاز می کنند از چه بستر و فناوری استفاده می کنند؟ آیا بستری بغیر از گوگل است؟

ما در حال حاضر در زمین حریف بازی میکنیم چون زمین دیگری برای بازی نیست.پس بی نیاز شدن از گوگل چندان حرف درستی نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار