کد خبر: 871338
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
داور بخش نهایی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان:
داور بخش نهایی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از مریوان به عنوان زادگاه تئاتر خیابانی ایران نام برد و گفت: یکی از زیباترین اقداماتی که در حوزه تئاتر انجام گرفته

پریندخت زاهدی در حاشیه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌وگو با جوان از کردستان اظهار کرد: کیفیت کارهای ارائه شده طی دو روز گذشته از جشنواره متفاوت است.

وی با بیان اینکه بعضی از کارها در سطح خوبی قرار دارد، گفت: در برخی از نمایش‌های اجرا شده یک شتابزدگی وجود دارد و برخی از نظر محتوایی و تعدادی از نظر تکنیک قوی هستند.

داور بخش نهایی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به اینکه نمایشگرهای ما الان تا حد زیادی می‌دانند که باید از تکنیک استفاده کنند، افزود: جذب مخاطب از مسائلی است که گروه‌های نمایشی به خوبی آن را درک و دنبال می‌کنند.

به گفته زاهدی، استفاده از آئین‌ها امروز مورد توجه گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است که این به نوبه خود یک نگاه بومی و آئینی در رابطه با تئاتر خیابانی است.

وی اذعان داشت: البته هر آئینی که قرار است به عنوان تئاتر خیابانی اجرا شود باید حتما از ویژگی اجتماعی خاصی برخوردار باشد چون تئاتر خیابانی که اجرا می‌شود باید از ویژگی‌ اجتماعی خاصی برخوردار باشد چون این نوع تئاتر فلسفه خاص خود را دارد.

وی در مورد جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: به عقیده بنده در مریوان گام‌های بسیار خوبی در بحث تئاتر خیابانی برداشته شده و تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

وی از مریوان به عنوان زادگاه تئاتر خیابانی ایران نام برد و اظهار کرد: یکی از زیباترین اقداماتی که در حوزه تئاتر انجام گرفتهجشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان است.

داور بخش نهایی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اذعان داشت: به عقیده من این جشنواره هر روز بارو و باروتر می‌شود و گام‌های رو به جلوی این حرکت فرهنگی کاملا مشهود است.

زاهدی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که در این جشنواره حضور دارم، گفت: با توجه به تعاریفی که از سایر همکاران در مورد کمیت و کیفیت دوره‌های قبلی جشنواره شنیده‌ام احساس می‌کنم در این دوره جشنواره بسیار قوی‌تر از سال‌های قبلی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره اتفاق بسیار خوبی است، اذعان کرد: هیجان بسیار خوبی در بین مردم وجود دارد به گونه‌ای که همه افراد به نوعی این جشنواره را از خودشون می‌دانند.

داور بخش نهایی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: هیجانی که در بین مردم به عنوان مخاطبین این جشنواره وجود دارد و خود گروه‌های شرکت کننده حتی داوران را به وجود آورده است.

وی به نحوه برخورد بسیار گرم و صمیمی مردم مریوان با مهمانان این جشنواره گریز کوتاهی زد و اذعان داشت: این نحوه برخورد یعنی یک وفاق عمومی در بین جمعیت شهر وجود دارد که به واقعه فرهنگی که در شهرشون اتفاق افتاده افتخار می‌کنند.

زاهدی اضافه کرد: به نظر بنده یکی از بهترین ابزارها برای ارتقا و انتقال فرهنگ‌ها در جامعه امروزی است و خوشبختانه ظرفیت برای توسعه این هنر در استان کردستان به طور خاص در شهر مریوان وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر