کد خبر: 871288
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
جابه‌جايي بيش از 30ميليون نفر در امريكا به‌خاطر مرگبارترين طوفان دهه‌هاي اخير اين كشور، بزرگ‌ترين جابه‌جايي تاريخ اين كشور و حتي جهان است.
دانشمند امريکايي: تندبادها نتيجه برنامه «هارپ» دولت امريکا است
به طور قطعي نزديك به 7 ميليون نفر تا لحظه تنظيم اين گزارش از ساكنان فلوريدا به‌خاطر نزديك شدن طوفان ايرما از اين منطقه تخليه شده‌اند. در همين باره  يك دانشمند امريكايي ـ ژاپني معتقد است تندبادهاي اخير امريكا در نتيجه برنامه‌هاي تغييرات آب و هوايي دولت موسوم به «هارپ» هستند.
 
ديروز ريك اسكات، فرماندار فلوريدا با نزديك شدن ايرما، به كساني كه هنوز منازل خود در مناطق خطرناك و پست را تخليه نكرده‌‌اند، هشدار داد كه ديگر فرصتي براي جابه‌جايي با خودرو به مناطق مرتفع نيست و اين افراد بايد فوراً پناه بگيرند.
«سي ان ان» گزارش كرده كه برخي از مردم براي خروج از مناطق خطرناك دست كم هشت ساعت در ترافيك معطل شده‌‌اند.
 
در مناطق كم ارتفاع انتظار مي‌رود آب با موج‌‌هاي بلندي به ارتفاع دو متر وارد شهر شود و علاوه برسيل قوي، آب اقيانوس حين بازگشت به دريا تخريب فراواني ايجاد خواهد كرد.
در ميامي و مجموعه جزاير «كي‌ وست» پليس مقررات منع آمد و شد در طول شب برقرار كرده و با وجود اينكه «ايرما» كمي تغيير مسير داده و احتمال مي‌رود شدت تخريب آن اكنون متوجه شهرهايي چون «تمپا» باشد، مقام‌‌هاي «ميامي» از مردم خواسته‌‌اند كه هرگز در طول شب از خانه بيرون نروند. تمامي پروازهاي ميامي هم لغو شده است.
طوفان ايرما بامداد روز شنبه به وقت محلي به كوبا رسيد. اين طوفان با شدت درجه 5، كه از نظر مراكزهواشناسي امريكا قدرتمندترين درجه‌ بندي طوفان محسوب مي‌شود، بخش‌‌هايي از شمال كوبا را درنورديده است. گزارش‌‌هاي اوليه حاكي است كه طوفان ايرما در كوبا باعث قطع خطوط برق و قطع نخل‌‌ها شده است. گزارش شده است پيش از طوفان يك ميليون نفر از ساكنان مناطق ساحلي كوبا تخليه و به مناطق امن منتقل شده بودند.
طوفان ايرما تاكنون دست‌كم باعث مرگ 22 نفر در منطقه درياي كارائيب شده و حالا اين طوفان به فلوريدا رسيده است اما يكي از دانشمندان امريكايي – ژاپني معتقد است اين حجم گسترده از تخريب در اثر پروژه «هارپ» است.
 
هارپ چيست؟
هارب(HAARP)  يك پروژه پژوهشي است كه در سال ۱۹۹۳ براي بررسي و پژوهش درباره «لايه» يونوسفر با استفاده از امواج راديويي تأسيس شده‌ است. اين تأسيسات به طور مشترك از سوي نيروي هوايي امريكا، نيروي دريايي امريكا، دانشگاه آلاسكا در فيربنكس، و نزديك به ۱۵ دانشگاه امريكايي ديگر اداره و استفاده مي‌شود. مخاطرات فراوان اين پروژه تاكنون بسيار محل بحث بوده است.
 
ميچپو كاكو، دانشمند ژاپني امريكايي معتقد است تندبادهاي اخير امريكا به دست  انسان به وجود آمده‌ و در حقيقت نتيجه برنامه تغييرات آب و هوايي دولت امريكا است. به گفته او در اين برنامه‌ها ذرات نانو در هوا پراكنده شده و سپس تندبادها از طريق ليزر فعال شده‌اند.
به نقل از سي‌بي‌اس، وي در يك مصاحبه تلويزيوني درباره تاريخچه اين برنامه مي‌گويد: برنامه تحقيقاتي هارپ در اوايل دهه ۱۹۹۰ ميلادي به عنوان بخشي از برنامه تحقيقاتي يوني اسفريك از سوي نيروي هوايي، نيروي دريايي و دانشگاه فيربنكس آلاسكا و سازمانDARPA به وجود آمد.
 
 طبق گفته مقامات دولتي، هارپ به نيروهاي ارتش كمك مي‌كند آب و هوا را تغيير داده و با ايجاد زلزله، سيل و تندباد از آن به عنوان يك اسلحه استفاده كنند.
حالا اما بزرگ‌ترين جابه‌جايي انساني در تاريخ امريكا اتفاق افتاده است و ظاهراً اين جابه‌جايي هم در اثر اقدامات خود امريكايي‌ها است؛‌اقداماتي كه دامنگير خودشان شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
زبيگنيو برژينسکي»، مشاور «جيمي کارتر» رئيس جمهوري سابق آمريكا و مشاور کنوني «اوباما» معتقد است كه «هارپ» سلاحي براي بي‌ثبات کردن کشورهايي است كه با واشنگتن اتحاد و همسويي ندارند. به گفته او «با استفاده از تکنولوژي‌هاي جديد و روش‌هايي كه اين تكنولوژي‌ها در اختيار کشورهاي بزرگ قرار مي‌دهند؛ اين كشورها مي‌توانند حتي بدون آنکه نيروهاي امنيتي خود را در جريان قرار دهند جنگ‌هايي سريع و غافلگيرکننده به راه بيندازند.
برژينسکي اضافه مي‌کند: اكنون تكنولوژي‌هايي در اختيار ماست که به کمک آنها مي‌توانيم :

تغييراتي در آب وهوا ايجاد كرده و شرايطي مانند خشکسالي و طوفان به وجود آوريم
كه اين امر مي‌تواند توانايي‌هاي دشمنان احتمالي ما را تضعيف كرده و آنها را به پذيرش شرايط ما مجبور كند. جهت مطالعه بیشتر:http://haarp7.blogfa.com
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
بعید است آب وهوا را تغییر می دهند تا به خودشان ضرر بزنند؟
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
همراه گرامی، روتچیلید ها که خودشان از سال 1901 امور جهان را اداره میکنند واسرائیل را از عثمانی تحویل گرفته اند بخود ملت اسرائیل هم رحم نمیکنند چه برسد به امریکایی ها.اینها بی وطنان چهان وطن هستند که وطنشان دلار و پوند است.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
سلام این وسیله هر چه که لاشد درحال بررسی وازمایش است وهنوز مخاطرات ان برای سازندگان هم کاملا روشن نیست اما مهم شخصیت حیوانی این به ظاار ادمهاست که چگونه زمانی که احساس قدرت میکنند حتی به همسایه خود نیز ذحم نمیکنند لذا باید بذای مقابله با این حیوانات ازروش خودشان استفاده کرد وبا قدر وفن اوری بالا به مقابله دست زد تا درجای خود نشسته ونوع بشر امروزی را به نابودی نکشند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار