کد خبر: 871098
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:
اصفهان از دیرباز محل زندگی ادیان توحیدی بوده وادیان الهی زرتشتی، کلیمی، آشوری ، ارامنه، صائبیان و مسلمانان در کنار هم با صلح وصفازندگی می کنندد و ١١٥ سال قبل در محلی با نام صفاخانه با هم به گفتگو می‌پرداختند وامروز در این شهر بیش از ٢٠ کلیسا، ١٠ کنیسه و یک معبد متعلق به زرتشتیان وجود دارد و ادیان توحیدی به راحتی مراسم های مذهبی خود را برگزار می نمایند.

به گزارش جوان آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در دیدار با پل گالاگر وزیر خارجه واتیکان با بیان اینکه خوشبخت که در اصفهان میزبان شما هستیم، گفت: اصفهان از دیرباز محل زندگی ادیان توحیدی بوده و یهویان، مسیحیان، زرتشتیان و مسلمانان در کنار هم زندگی می‌کردند و ١١٥ سال قبل در محلی با نام صفاخانه با هم به گفتگو می‌پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تاسیس دبیرخانه ادیان توحیدی در اصفهان اظهار کرد: ٧ سال قبل با تاسیس این دبیرخانه تلاش کردیم فضای گفتگو بین ادیان و مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان و صابئین را مجدد احیا نماییم.

وی افزود: هر سال همایش بزرگ ادیان توحیدی را در اصفهان برگزار نموده و در آن پیرامون وحدت و گفتگو ادیان، صلح و مقابله با افراطی گری صحبت می‌نماییم و امیدواریم در برنامه سال‌های بعد در این همایش حضور داشته باشید.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه پیام حضرت مسیح(علیه السلام) و حضرت محمد(صل الله علیه و آله و سلم) صلح، محبت و رحمت بود، صریح کرد: در اصفهان بیش از ٢٠ کلیسا، بیش از ١٠ کنیسه و یک معبد متعلق به زرتشتیان وجود دارد و ادیان توحیدی به راحتی مراسم های مذهبی خود را دنبال می‌کنند.

پل گالاگر وزیر خارجه واتیکان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به اصفهان گفت: در دومین روز از سفرم به ایران به اصفهان آمده و در خدمت شما هستم و روز گذشته با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پیرامون مسائل منطقه و بین الملل به گفتگو نشستیم و پس از آن نیز با دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد مسائل فرهنگی بحث نمودیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دیدارها احساس کردم درک متقابلی بین دو ملت وجود دارد و اهمیت ارزش‌هایی مانند خانواده در ایران بسیار بالا است.

شایان ذکراست دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با  وزیر خارجه واتیکان با حضور لئو بوگاردی سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی و هیئت همراه در  استانداری اصفهان برگزار شد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار