کد خبر: 871096
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان:
دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان گفت: غدیر قانون‌نامه اسلام است و پیام آن هدایت انسان به سوی سعادت می باشد واین سند باید به تمام جهان معرفی شود.

به گزارش جوان آنلاین، دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان در سخنرانی پیش‌ ازخطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان داشت: ترویج تفکر غدیر در طول تاریخ اسلام همیشه مورد اهتمام علما و بزرگان اسلام بوده و با تشکیل جمهوری اسلامی این کار باید با قدرت بیشتر صورت گرفته باشد.

حجت‌الاسلام اسماعیل دست‌افکن گفت :مساله غدیر از مسائل مهم جهان اسلام است، چرا که زمینه ساز تداوم رسالت، وتحقق بخش اهداف پیامبر در زمینه معنوی و اجتماعی می باشد و روز غدیر روزی است که پیامبر مسلمانان را در مسیر مکه  در سرزمینی بنام غدیرجمع نمود و رسما ولایت حضرت علی( ع) را ضامن تداوم و بقای اسلام معرفی کردند.

وی ابرازداشت :با تحقق این اعلام قرآن این روز را روز مهمی قلمداد کرده و این روز را در ذیل آیه 3 سوره مائده  با خصوصیاتی مثل کمال دین و اتمام نعمت معرفی کرده ؛ و همچنین در همین سوره آیه 67 می فرماید یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته ای پیامبر ابلاغ کن آنچه بر تو نازل شده است .

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان در ادامه بیان کرد: چون مساله ،مساله مهم وسرنوشت سازی بوده  موجب شد بزرگان واندیشمندان دین از ابتدا توجه ویژه ای به این واقعه داشته باشند .مهم ترین کاری که در این زمینه انجام گرفته کتاب الغدیر علامه امینی است که در 11 جلد تمام مباحث پیرامون این قضیه را اعم از واکنش  های موافقان و احادیث معصومین و عکس العمل مخالفان  رادر طول تاریخ بررسی کرده است.

حجت‌الاسلام دست‌افکن روز غدیرخم را عید بزرگ خداعنوان نمود وبیان کرد: خدا وند رحمان ،پیامبر رامبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن و نام این روز در آسمان روز عهد و پیمان  ودر زمین، روز پیمان محکم ودر حضور همگانی  بدست نبی مکرم اسلام است.

وی با روایتی از امام صادق(ع)  اذعان نمود :حضرت عید غدیر را عظیم‌ترین و باشرافت‌ترین عید مسلمین می‌دانند که سزاوار است در هر ساعت آن شکر خدا به جای آورده شود و مردم روزه شکرانه بگیرند که روزه این روز معادل شصت سال عبادت است.

وی افزود: در خطبه‌های روز غدیر نکات فراوانی وجود دارد که باید مورد توجه روحانیت معظم در مساجد قرار گیرد؛ غدیر، قانون‌نامه اسلام است و پیام آن هدایت انسان به سوی سعادت است.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان گفت: خطبه پیامبر اکرم(ص) در این روز، مهم‌ترین سند برای ولایت مطلقه حضرت علی(ع) است؛ خطبه غدیر، آخرین و مهم‌ترین سخنرانی پیامبر اسلام(ص) در بزرگترین اجتماع مسلمانان بود که باید این سند در انظار همه جهانیان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که پیامبر(ص) از حاضران واقعه غدیر خواست که این پیام را به همه برسانند، این وظیفه در عصر حاضر نیز بر عهده مسلمانان است.

دست‌افکن اعلام کرد: اگر حماسه غدیر آن‌گونه که پیامبر می‌خواست ترویج می‌شد، علی(ع) 25 سال خانه‌نشین نمی‌شد؛ غدیر تداوم رسالت انبیاست، همان‌گونه که سایر پیامبران وصی خود را انتخاب می‌کردند و پیامبر(ص) به اذن خداوند متعال حضرت علی (ع) را به عنوان وصی خود معرفی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با عملکرد بنیاد غدیر باید از زحمات روحانیون، سپاه، نیروهای مسلح، مردم و هیأت‌های مذهبی برای برگزاری جشن‌های مردمی در روز عید غدیر تشکر کرد.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان در پایان گفت: در شهرستان‌ها برنامه‌های مطلوبی برای عید غدیر برگزار شده و برای مثال در نجف آباد بیش از 50 هزار غذا  بین مردم توزیع شده است.

وی در پایان یادآور شد: در استان اصفهان با مدیریت نماینده ولی فقیه، آیت الله طباطبایی اقدامات فرهنگی و اجرایی بسیار خوبی در راستای گرامیداشت روز غدیر انجام شده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر