کد خبر: 871058
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد از اجرای سه برنامه مهم فرهنگی به مناسبت عید سعید غدیر خم در مرکز استان خبر داد.

حجت الاسلام علی رضا ملک محمدی در تشریح اولین برنامه گفت: در روز عید سعید غدیر خم طی مراسمی و به صورت ویدئو کنفراس از 75 مسجد که تکمیل و پایان کار آن با کمک مردم، خیرین و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به ثمر نشست، بهرهبرداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت و مساعدت مقام معظم رهبری و پیگیری های نماینده معظمله در استان حضرت حجت الاسلام و المسلمین نکونام تعداد 38 مسجد در مرحله اول با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون تومان و با مشارکت مردم در سال 1394 تکمیل و با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری افتتاح شد

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان افزود: در مرحله دوم نیز تعداد 80 مسجد با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان که با مشارکت مردم تعمیر و تکمیل گردید که 75 مسجد آن پایان یافته و 5 مسجد دیگر در حال تکمیل می باشد.

حجت الاسلام ملک محمدی تصریح کرد: از این تعداد مسجد سهم شهرستان شهرکرد 6 مسجد، شهرستان بروجن 2 مسجد، شهرستان لردگان 15 مسجد، شهرستان اردل 15 مسجد، شهرستان کوهرنگ 10 مسجد، شهرستان سامان 9 مسجد، شهرستان بن 5 مسجد، شهرستان فارسان 5 مسجد، شهرستان کیار 8 مسجد می باشد.

وی گفت: در مجموع در دومرحله 118 مسجد با مشارکت مردم و خیرین با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و پانصد میلیون تومان تعمیر و تکمیل و به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام ملک محمدی دومین برنامه در این روز را آئین کلنگ زنی مجتمع بزرگ حوزوی امام خامنه ای مدظله العالی شهرکرد عنوان کرد و گفت:  این مجتمع بزرگ حوزوی در رحمتیه 100 متر بالاتر از درب اصلی دانشگاه آزاد اسلامی کلنگ زنی و احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح،  21 هتکار و شامل مجموعه های مختلفی از جمله  حوزه علمیه برادران و خوهران،  مراکز حوزوی 5 سطح ، حوزه علمیه سفیران،  مراکز حوزوی تخصصی 7 گانه، مرکز خدمات حوزه علمیه و مجموعه های دیگری خواهد بود که با وجود این مجتمع بسیاری از خلأها و کمبودهای حوزه های علمیه برطرف خواهد شد.

وی افزود: همچنین سومین برنامه در همین روز  اجتماع محبان علوی و جشن عمامه گذاری 13 نفر از  طلاب  سطح استان از ساعت 10:30 صبح در مهدیه مصلای امام خمینی(رحمه الله علیه)برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ملک محمدی  در پایان خاطرنشان کرد: این سه ویژه برنامه با حضور مهمان ویژه،   نماینده دفتر مقام معظم رهبری حجت الاسلام و المسلمین مروی در  برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر