کد خبر: 871041
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
پايتخت 5 به سكانس فينال رسيد
فيلمبرداري مجموعه تلويزيوني پايتخت‌5، به سكانس‌هاي پاياني رسيده است و گويا اين سكانس‌ها يكي از سخت‌ترين مراحل فيلمبرداري اين سريال را تشكيل مي‌دهد، سريالي كه قرار است در نوروز 97 از تلويزيون پخش شود.
محمدصادق عابديني
 
فيلمبرداري مجموعه تلويزيوني پايتخت‌5، به سكانس‌هاي پاياني رسيده است و گويا اين سكانس‌ها يكي از سخت‌ترين مراحل فيلمبرداري اين سريال را تشكيل مي‌دهد، سريالي كه قرار است در نوروز 97 از تلويزيون پخش شود.
متفاوت‌ترين فصل از مجموعه تلويزيوني پايتخت به روزهاي آخر فيلمبرداري رسيد و در اين روزها تيم تصويربرداري اين سريال، آخرين سكانس‌هاي اين مجموعه را كه مربوط به پايان سريال نيز هستند، فيلمبرداري مي‌كند. به دليل سختي فيلمبرداري اين سكانس‌ها، نمي‌توان زمان دقيقي براي پايان فيلمبرداري عنوان كرد، اما آنچه مسلم شده اين است كه پايتخت در روزهاي پيش رو به مرحله فني و پس از توليد وارد خواهد شد.
 
پايتخت موفق‌ترين سريال دنباله‌دار تلويزيون
مجموعه‌هاي تلويزيوني دنبال‌دار، از محبوب‌ترين توليدات تلويزيوني به شمار مي‌رود. پخش هفتمين فصل از مجموعه تلويزيوني «بازي تاج و تخت» كه مشهور‌ترين سريال تلويزيوني جهان نام گرفته است، نشان داد تا چه حد يك سريال مي‌تواند جذاب باشد كه از چند ماه زودتر تابلوي زمان شمار اعلام زمان پخش سريال شروع به كار كند و مخاطبان آن هر روز منتظر باشند تا موعد پخش مجموعه مورد علاقه‌شان آغاز شود. اكنون نيز با پايان بخش هفتم از اين سريال، انتقاد‌هاي زيادي درباره زمان انتظار دو ساله براي توليد فصل هشتم مطرح مي‌شود كه نشانه از عمق وابستگي يك بيننده به سريالي تلويزيوني است. در ايران و نه در مقام مقايسه با مجموعه‌اي مانند « بازي تاج و تخت»، تنها سريال محبوبي كه بينندگانش توليد سري‌هاي جديد آن را خواستار بوده و با پخش هر فصل از آن انتظار‌ها را بالاتر برده است، مجموعه «پايتخت» به كارگرداني سيروس مقدم است؛ مجموعه‌اي كه در ابتدا قرار نبود بيش از يك فصل توليد شود اما داستان ايراني و دوست‌داشتني‌اش كه مديون طراحي خوب و شخصيت‌پردازي مناسب تيم نويسندگان اين سريال است، باعث شد فصل‌هاي بعدي يك به يك ساخته شوند تا اينكه امسال به پنجمين فصل از اين سريال برسيم. با ساخت سري جديد از پايتخت، اين سريال جايگاه خود را به عنوان ركورددار توليد بيشترين فصل از يك سريال در تلويزيون ايران مستحكم‌تر خواهد كرد. باقي سريال‌هاي ايراني با فاصله زياد حداكثر داراي دو يا سه فصل هستند.
  
پايتخت 5 ، يك مجموعه خاص
پايتخت 5 با همكاري سازمان فرهنگي رسانه‌اي اوج در حال ساخت است. ورود اوج به ساخت مجموعه پايتخت از همان ابتدا شايعاتي را در مورد موضوع سريال در پي داشت. با وجود حرف و حديث‌هاي زيادي كه درباره اتفاقات داستاني سري پنجم از سريال پايتخت به ميان آمد، اما گروه توليد اين مجموعه تلاش كرد در سكوت كامل خبري كار خود را ادامه دهد؛ سياستي كه ريشه آن در نو نگه داشتن داستان و افزايش ميزان جذابيت سريال براي بيننده است.
 
الهام غفوري، تهيه‌كننده مجموعه پايتخت، درباره توليد پايتخت 5 مي‌گويد: فصل پنجم سريال در فضايي جديد و با سبك و سياقي ديگر نسبت به آنچه تا به حال ديده‌ايد ساخته مي‌شود و قطعاً اين مسئله كار توليد را سخت و طاقت‌فرسا خواهد كرد. «پايتخت ٥» چه به لحاظ داستان و چه به لحاظ ابعاد مختلف شخصيت‌ها و نوع قصه‌گويي نيازمند ساخت دكور، انتخاب لوكيشن‌هاي ويژه و ... بود و اين مسئله كار ما را در اجرا سخت‌تر از قبل كرده است. من و تيم فعال در اين پروژه سنگين اميدوار هستيم توقع چند ساله مردم از سريال پايتخت كه هر ساله كار ما را سخت و سخت‌تر كرده است، امسال نيز برآورده شود.
 
روز گذشته تصويري از فيلمبرداري سكانس‌هاي پاياني سريال از سوي روابط عمومي پايتخت 5 منتشر شد، تصويري كه فضاي نبرد ارتش سوريه و تروريست‌هاي داعش را تداعي مي‌كرد. با وجود اينكه اين تصوير متعلق به لوكيشني در اطراف تهران است، اما بازسازي محيط مربوط به جنگ سوريه است. گويا با ورود سازمان اوج و سرمايه‌گذاري به توليد مجموعه پايتخت، داستان اين سريال بيش از گذشته به موضوعات ملي و ارزشي نزديك‌تر شده است. در فصل پنجم قرار است نگاه سريال به سمت سياست‌هاي منطقه‌اي ايران معطوف شود، چيزي كه در ديگر مجموعه‌هاي تلويزيوني تا به امروز كمتر فرصت و مجال بروز داشته است و شايد تنها سريالي در قامت پايتخت بتواند از پس ريزه‌كاري‌هاي ورود به اين مقوله برآيد.
 
تيم نويسندگان سريال توانسته است در طول چهار فصل گذشته شخصيت‌هاي سريال پايتخت را در ذهن بينندگان تلويزيون جا بيندازد، به طوري كه بينندگان پيگير اين سريال مي‌توانند درباره حالات روحي و رفتاري هر كدام از شخصيت‌هاي اصلي پايتخت چندين دقيقه صحبت كنند. اما شنيده‌هاي «جوان» درباره پايتخت 5، حكايت از آن دارد كه در اين فصل قرار است بخش‌هاي جديدي از شخصيت‌هاي بازيگران اين سريال رونمايي شود و شخصيت‌هاي سريال در موقعيت‌هاي خاصي قرار مي‌گيرند كه تا پيش از اين تجربه آن را نداشته‌اند. به همين دليل مي‌توان پايتخت 5 را متفاوت‌ترين فصل اين سريال تا به حال دانست.
پايتخت در15 قسمت توليد خواهد شد و مديران تلويزيون براي پخش آن فعلاً قول نوروز 97 را داده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
0
ان شاالله که این فصل از پایتخت هم بتواند مردم را بخنداند و از دیدن یک سریال خوب بی نصیب نسازد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار