کد خبر: 871039
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
در حالي كه با حضور حسن روحاني فاز نخست پالايشگاه ستاره خليج‌فارس در ارديبهشت سال جاري براي توليد 12 ميليون ليتر افتتاح شد، اما اين توليد هم اكنون به 8 ميليون ليتر در روز رسيده است.
سيدمرتضي امامي، مديرعامل پالايشگاه ستاره خليج‌فارس در پاسخ به پرسشي مبني براينكه با توجه به اين مقوله كه دو واحد ايزومرازاسيون فاز يك پالايشگاه به تازگي افتتاح شده است، پيش از اين بنزين يورو ۴ در فاز نخست اين پالايشگاه توليد مي‌شده است يا خيرگفت:اينكه بنزين توليدي ما چه استانداردي از يورو را پوشش مي‌دهد نيازمند موشكافي بيشتر است اما به طور كلي با توجه به كيفيت بالايي كه ميعانات گازي تحويل داده شده به پالايشگاه دارد زودتر از آنچه حدس مي‌زديم به كيفيت خوبي در توليد فرآورده‌‌هاي ‌مان رسيديم، به نحوي كه گازوئيل توليدي ستاره خليج‌فارس يكي از بهترين گازوئيل‌هاي توليدي كشور است اما بنزين توليدي ما يورو۴ است.
 
وي ادامه داد: ميزان سولفوربنزين توليدي ما 10 ppm است. به اين ترتيب به لحاظ كيفي بنزين توليدي ما از وضعيت مطلوبي برخوردار است كه مي‌تواند حتي در زمره بنزين يورو۵ قرار گيرد اما بايد در نظر داشت كه خودروهاي ما براي استفاده از اين نوع بنزين ساخته نشده‌اند. ما به راحتي مي‌توانيم بنزين يورو۵ توليد كنيم، اما آنچه شركت ملي پالايش و پخش براي توليد به ما سفارش مي‌دهد بر اساس نوع تقاضاي موجود است كه مشخصات آن به ما ديكته مي‌شود. اين مقام مسئول با اشاره به اينكه مقوله ديگري كه در زمينه توليد بنزين وجوددارد آروماتيك است، افزود: ميزان آروماتيك بايد ۳۵ درصد باشد كه براي ما كمتر از اين ميزان و بنزن ما كمتر از يك درصد است. اين وضعيت توليد بنزين ستاره خليج‌فارس است كه به شركت پالايش و پخش تحويل داده مي‌شود و مسئوليت باقي روند فرآيند بر عهده ما نيست. امامي با اعلام اينكه با راه‌اندازي واحد۱۸ پالايشگاه ميزان ظرفيت توليد ما بالاتررفته و البته پايدارتر و مرغوب‌تر نيز شده است، تصريح كرد: ميزان توليد بنزين تا قبل از واحد ايزومرازاسيون حدود ۸ ميليون ليتر درروز است، البته مشكلي كه در اين ميان وجود دارد اين است كه در برخي موارد خوراك لازم به ما داده نمي‌شود. علت اين امر نيز تقاضاي بالا براي ميعانات گازي توليدي پارس جنوبي است. به اين ترتيب بخش عمده‌اي از ميعانات گازي ما صرف صادرات مي‌شود. علت نوسان توليد ما نيز همين موضوع است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار