کد خبر: 870863
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
معاون استاندار اردبیل:
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: همه باید کمک کنند تا توسعه پایدار اتفاق بیفتد که در این زمینه باید بر مزیت‌های نسبی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، جعفر فهیمی در کنفرانس ملی هیدرولیک در اردبیل اظهار کرد: استفاده بهینه و متعادل از مزیت‌های نسبی در راستای حفظ اکولوژیک و منابع استان است که قطعا این مزیت نسبی باید همراه با مطالعات عمیق و دقیق باشد تا توسعه حقیقی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه برخی مزیت‌ها در کشور و استان اردبیل ناشناخته مانده است گفت: این مزیت ها باید متناسب با شرایط آب و هوایی، اقلیمی، گونه‌های گیاهی و جانوری، چشمه‌های آب‌های معدنی، ظرفیت آب و خاک انجام شود که در استان اردبیل نیز به شکل گسترده این توانمندی‌ها را شاهد هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت استفاده از نیروی انسانی باتجربه در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی و دامپروری را در دل سبلان به عنوان یک چراگاه بی‌نظیر یادآور شد و گفت: مطالعات عمیق اجتماعی، ‌اقتصادی و فرهنگی باید اتفاق بیفتد تا با استفاده از تجربیات متکی بر علم و توانمندی‌های علمی و رفتارهای عالمانه بتوان اقدامات موثری را انجام داد.

فهیمی یادآور شد: تا زمانی که این مطالعات مبنای علمی نداشته باشد نمی‌تواند پایداری نسبی داشته باشد که از این لحاظ امیدواریم برترین مزیت‌های استان اردبیل اعم از جامعه عشایری، ‌ایل شاهسون، شاطران، و تات که در دامنه‌های کوه سبلان، باغرو، بزگوش و دشت اردبیل، سراب، مشگین‌َشهر، خلخال و مغان پراکنده هستند به تقویت این بنیه‌های اقتصادی استان کمک خواهد کرد.

وی مطالعه و شناخت ویژگی‌ها و قلمرو این ایل‌ها و احیای مراتع و همچنین اطراق‌گاه‌ها را گامی موثر و علمی در جهت احیای منابع طبیعی و جلوگیری از فرسایش آب و خاک توصیف کرد و گفت: شناخت سیستم بهره‌برداری بهینه از مراتع با حفظ تمامی توانمندی‌ها در سال های اخیر به توسعه جامعه عشایری و روستایی کمک کرده است که چنین مزیت‌هایی را باید پاس بداریم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل عنوان کرد: در ارتباط با شهرهای استان و احیای بافت قدیمی در 92 هکتار از مناطق اردبیل بحث مدیریت بر پایه هویت منطقه‌ای مورد توجه است که انتظار می‌رود با ورود مسؤولان و همت آنها زمینه حفظ و احیای این بافت فرسوده آغاز شده و توسعه پایدار شهری را شاهد باشیم.

فهیمی وجود دریاچه شورابیل و محیط های اطراف آن را مزیتی بی‌نظیر در شهر اردبیل با آب و هوای متفاوت توصیف کرد و گفت: ایجاد فضای جنگلی در استان با توجه به آب و هوای برتر قطعا در جذب و حفظ گردشگران گامی موثر خواهد بود.

وی به وضعیت ممنوعه دشت اردبیل و ضرورت احیا و تعادل‌بخشی منابع آب را در این منطقه یادآور شد و گفت: قطعا برگزاری چنین کنفرانس‌هایی بستری را فراهم می‌آورد تا بیش از گذشته بتوان راهکارهای علمی و عملی را ارائه کرد.

وی بیان کرد: باید از پتانسیل دانشگاه محقق اردبیلی و جایگاه علمی در مسیر توسعه پایدار استفاده کرد که قطعا برگزاری چنین کنفرانس‌هایی با رویکرد علمی و پژوهشی به تحقق امر پایداری منابع ‌آب کمک خواهد کرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر