کد خبر: 870839
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
رئيس‌جمهور ايران امريکا را از شعارهاي تهديد‌آميز و سياست تحقير که جهان را به خطر مي‌اندازد برحذر داشت
رئیس‌جمهور روز گذشته در نشست هيئت دولت، با تبريك عيد غديرخم تأكيد كرد: پيام غدير مشعل جديدي براي هدايت بشريت و مسلمانان بعد از وفات پيامبر اسلام(ص) محسوب مي‌شود...
رئیس‌جمهور روز گذشته در نشست هيئت دولت، با تبريك عيد غديرخم تأكيد كرد: پيام غدير مشعل جديدي براي هدايت بشريت و مسلمانان بعد از وفات پيامبر اسلام(ص) محسوب مي‌شود و در اين بخش كه پيامبر مشعل هدايتي پيش روي انسان‌ها گذاشته است، اختلافي بين شيعه و سني وجود ندارد.
 
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه امروز نيازمند وحدت و همبستگي هستيم، گفت: اگر چه ممكن است از لحاظ نگرش، بعضاً اختلاف نظرهايي وجود داشته باشد، اما در اصل قرآن و سيره پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) و قيامت، اتفاق نظر داريم و اينكه بايد به مظلومين جهان كمك كنيم، موضوعي نيست كه بين شيعه و سني اختلاف وجود داشته باشد. روحاني خاطر نشان كرد: در عراق وقتي شيعه و سني در كنار هم قرار مي‌گيرند مي‌توانند تلعفر را آزاد كنند و در سوريه زماني كه كنار هم قرار مي‌گيرند حلب آزاد مي‌شود و حصر ديرالزور مي‌شكند و با اين اتحاد است كه در لبنان ارتفاعات مرزي عرسال آزاد مي‌شود.
 
رئيس‌جمهور افزود: جايي كه شيعه و سني در موضوع فلسطين كنار هم قرار مي‌گيرند، شاهد پيروزي در مقابل رژيم صهيونيستي هستيم و زماني كه مقاومت لبنان در كنار حماس و شيعه و سني كنار يكديگر قرار مي‌گيرند، هم غزه پيروز شد و هم مقاومت لبنان به پيروزي دست يافت. روحاني با اشاره به مشكلات موجود در دنياي اسلام و لزوم حل و فصل آن از طريق مذاكره و گفت‌وگو، اظهار داشت: امروز يمن براي حل مشكلات خود، نيازمند وحدت است و ايجاد جدايي بين گروه‌ها و اقوام يمني و بمباران اين كشور كار ناصحيحي است. بايد همه گروه‌ها را به وحدت دعوت كنيم تا خودشان براي آينده كشور خود تصميم بگيرند.
وي با تأكيد بر اينكه ثبات و امنيت در منطقه و جهان اسلام، نيازمند اتحاد است، گفت: چرا بايد كشورهاي همسايه جنوبي مدام از غرب، تسليحات نظامي خريداري ‌كنند و مسابقات تسليحاتي در منطقه راه بيندازند در حالي كه قطعاً اين سلاح‌ها براي مبارزه با دشمن اصلي يعني رژيم صهيونيستي نيست.
 
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه در مناسبات دنياي امروز بايد عنصر تهديد حذف گردد، تصريح كرد: كره شمالي چرا اين مسير را امروز انتخاب كرده است كه مردم شرق آسيا را نگران كرده؟ به خاطر تهديد‌هايي كه عليه موجوديت كره شمالي مي‌شود. اينقدر تهديد نكنيد كره شمالي را. او هم مي‌رود دنبال زندگي‌اش. شما مرتب تهديد مي‌كنيد از واشنگتن. او هم بمب جديد آزمايش مي‌كند. مگر سلاح اتمي جاي شوخي دارد!؟ آنهايي كه در واشنگتن شعار مي‌دهند، گويي درك نمي‌كنند موضوع چيست. كشوري كه به سلاح اتمي دست يافته، بازي تهديد، بازي خطرناكي براي كل جهان است.  
‌  
دولت ميانمار جلوي جنايات وحشيانه عليه مسلمانان را بگيرد
رئيس‌جمهور با بيان اينكه امنيت شبه جزيره كره و كل قاره آسيا و منطقه براي ايران حائز اهميت است، به كشتار مسلمانان ميانمار اشاره كرد و اظهار داشت: در ميانمار مردم مسلمان دچار مضيقه شده و صدها هزار نفر آواره و تعداد بسياري كشته شدند به نحوي كه جنازه برخي سوزانده و خانه بسياري از مردم نيز آتش‌زده شده است.
روحاني با تأكيد بر اينكه تفاوتي بين مردم ميانمار و ساير مسلمانان جهان وجود ندارد، اظهار داشت: ما به عنوان يك كشور مسلمان و انقلابي در برابر مظلومين عالم حتي اگر مسلمان هم نباشند، احساس وظيفه و كمك‌رساني مي‌كنيم و دولت ميانمار را دعوت مي‌كنيم، جلوي جنايات وحشيانه عليه مسلمانان را بگيرد و از كشورهاي همسايه و مسلمان مي‌خواهيم كه در اين زمينه به مردم آواره ميانمار كمك كنند و از سازمان ملل نيز مي‌خواهيم كه وظيفه و مسئوليت خود را در اين زمينه انجام دهد و در دنياي اسلام نيز بايستي از لحاظ سياسي و انساني به مردم ميانمار كمك كنند و در اين راستا جمهوري اسلامي ايران و مشخصاً هلال احمر آماده است تا در زمينه اسكان و رسيدگي به مردم آسيب‌ديده كمك‌هاي لازم را مبذول دارد.
 
رئيس‌جمهور توسل به نسل‌كشي در دنياي امروز را غيرقابل قبول دانست و گفت: رژيم صهيونيستي به عنوان يك رژيم آپارتايد، با كشتار مردم فلسطين به دنبال پاك‌سازي نژادي است و زماني در بوسني و هرزگوين نيز اين شيوه جريان داشت، امروز همه بايد عليه اينگونه اقدامات و نسل‌، كشي‌ها، مواضعي يكسان و قاطعي اتخاذ كنيم تا بتوانيم به مظلومان جهان و مردم ميانمار كمك كنيم.
‌ 
دیدار با فرستاده نخست‌وزیر ژاپن
رئيس‌جمهور در ديدار فرستاده ويژه نخست‌وزير ژاپن نیز  گفت: امروز زمينه‌هاي فراواني براي سرمايه‌گذاري و توسعه همكاري‌هاي في ما بين وجود دارد.  به گزارش مهر، روحاني در ديدار با فرستاده ويژه نخست وزير ژاپن، برجام را يك توافق مهم بين‌المللي دانست و با اشاره به نقش‌آفريني مثبت ژاپن در جريان مذاكرات ايران با 1+5، اظهار داشت: امروز پس از به نتيجه رسيدن مذاكرات و عملياتي شدن برجام نبايد اجازه دهيم كه اين توافق مهم خدشه‌دار شده و طرفين اين توافق بخواهند تعهدشان را زيرپا بگذارند. رئيس‌جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران براساس گزارش‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همواره بر تعهدات خود پايبند بوده و به آنها عمل كرده است، گفت: دولت امريكا به تعهدات خود به طور كامل عمل نكرده است.  روحاني با اشاره به اينكه امريكايي‌ها با برخي حرف‌ها و تصويب مقررات و قوانين فضاي همكاري بين‌المللي را تخريب مي‌كنند، تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران هرگز آغازگر نقض توافق نخواهد بود، اما در برابر عدم پايبندي طرف مقابل به تعهدات و نقض آنها، عكس‌العمل لازم را نشان خواهد داد.
 
روحاني با اشاره به ضرورت تلاش براي برقراري آرامش در منطقه شرق آسيا، گفت: بايد همه مسائل از طريق مذاكره حل و فصل شود و از سوي هيچ كشوري تهديدي عليه ديگران وجود نداشته باشد. رئيس‌جمهور تشويق به مذاكره و پايان دادن به مسابقه تسليحاتي در منطقه را حائز اهميت برشمرد و خاطر نشان كرد: ما با تحريم كشورها مخالفيم و معتقديم سياست تحقير و تهديدي كه امريكا در مواجهه با ديگر كشورها در پيش گرفته، هرگز به نتيجه نخواهد رسيد. روحاني تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران از هيچ تلاشي در راستاي توسعه ثبات و امنيت در منطقه دريغ نخواهد كرد.
 
رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به ضرورت كمك به مردم برخي از كشورهاي منطقه مانند عراق، سوريه و يمن كه دچار درگيري و تروريسم شده‌اند، ‌گفت: ايران آماده همكاري در جهت انتقال كمك‌هاي انسان‌دوستانه ژاپن به مردم اين كشورها است. ماساهيكو كوموزا فرستاده ويژه نخست‌وزير ژاپن نيز در اين ديدار با تقديم پيام كتبي نخست وزير ژاپن به روحاني گفت: بايد تلاش كنيم تا روابط تجاري و اقتصادي دو كشور بيش از پيش گسترش يافته و همكاري‌ها در بخش‌هاي مختلف افزايش يابد. فرستاده ويژه نخست‌وزير ژاپن پايبندي ايران بر تعهدات خود به‌ويژه در برجام را مايه اطمينان كشورهاي منطقه دانست و گفت: ايران همواره در راستاي صلح و امنيت منطقه نقش سازنده‌اي ايفا كرده است و معتقديم همه كشورهاي مذاكره‌كننده بايد نسبت به تعهدات خود در برجام پايبند باشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
حاجی بفرمائید بعد از انواع و اقسام مرگ بر ... یک درود و زندباد بر "اون" هم در نماز جمعه بگیوئید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار