کد خبر: 870837
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
روزنامه آرمان در آغاز گفت‌وگويي با ياسر هاشمي، فرزند مرحوم هاشمي رفسنجاني در مورد دانشگاه آزاد، تلويحاً دانشگاه آزاد را ميراث هاشمي دانست كه حق فرزندانش بوده است.
  فقط آقازادگي پسر عارف بد بود؟!
روزنامه آرمان در آغاز گفت‌وگويي با ياسر هاشمي، فرزند مرحوم هاشمي رفسنجاني در مورد دانشگاه آزاد، تلويحاً دانشگاه آزاد را ميراث هاشمي دانست كه حق فرزندانش بوده است. آرمان مي‌نويسد: «با اينكه رفتار خوبي با او نشد و حضورش را در دانشگاهي كه پدر بنيانگذار آن بود، تحمل نكردند، اما هنوز دلسوز است و اخبار تحولات دانشگاه آزاد را رصد مي‌كند. ياسر هاشمي كه تا چندي پيش از مسئولان دانشگاه آزاد بود و در تغييرات صورت‌گرفته اين دانشگاه كنار گذاشته شد، خطراتي را متوجه اين دانشگاه مي‌داند كه در راستاي پاسداشت ميراث پدر وظيفه خود مي‌داند به بيان آنها بپردازد. ياسر هاشمي پس از بركناري حميد ميرزاده از رياست دانشگاه، در اظهار نظري، ضمن نگراني از اين اقدام، آن را برخلاف سيره آيت‌الله هاشمي رفسنجاني دانسته و نسبت به آينده دانشگاه آزاد و هاشمي‌زدايي در اين دانشگاه هشدار داده بود.»
 
برخي مي‌خواهند هاشمي را با بازماندگانش معرفي كنند و هر برخورد مثبت و منفي با فرزندان و اطرافيان او را به پاي برخورد با شخص هاشمي بنويسند. حال آنكه آيت‌الله هاشمي شخصيتي ملي و وراي خانواده او تعريف مي‌شود. از سويي اينكه او مؤسس دانشگاه آزاد بوده، دليل نمي‌شود كه اين دانشگاه حياط خلوت برخي فرزندان او شود.
سخنان محسن هاشمي هم در مورد عزل برادرش جالب توجه است: «ياسر، از دانشگاه آزاد عزل نشد، بلكه طبيعي است فرد جديدي كه رئيس هيئت امنا و مؤسس دانشگاه شده، مسئول دفتر خود را خود انتخاب كند.»
  
استعفاي زوري و منصب‌هاي جديد
انتصابات روزهاي گذشته شهردار جديد تهران نكات جالب توجهي دارد. محمدعلي نجفي، حسن پورسيدآقايي را به عنوان معاون حمل و نقل شهرداري تهران منصوب كرده است. او همان كسي است كه در پي سانحه تصادف دو قطار در محور سمنان – دامغان (آذر 95) و درگذشت 47 تن از سمت خود، معاون وزير راه و شهرسازي و رياست راه آهن استعفا داد. آن روز استعفاي او به درستي معناي مسئوليت‌پذيري گرفت، اما برخي هم معتقد بودند كه او قرباني باقي ماندن آخوندي در سمت خود شد و به خاطر او مجبور به استعفا شد. انتصاب دوباره او به سمتي كه مرتبط با مسئوليت قبلي‌اش است، نشان مي‌دهد جريان هم طيف او معتقد به مقصر بودن او در حادثه قطار نيست، وگرنه وجهي نداشت كه مجدداً حكم انتصاب بگيرد.
 
از سويي نجفي، سميع الله حسيني مكارم را به عنوان معاون مالي و اقتصاد شهري منصوب كرده است در حالي كه نام او در ليست سال گذشته‌اي كه اصلاح طلبان به عنوان گيرندگان غيرقانوني املاك شهرداري منتشر كرده بودند، وجود داشت و اگر اصلاح طلبان آن ليست را درست و راست مي‌دانند، چرا بايد يكي از همان افراد را به عنوان معاون شهرداري انتخاب كنند؟ آيا آن ليست يك ليست سياسي براي تخريب شهرداري وقت تهران نبود؟ مرور زمان موارد بيشتري را از سياسي كاري اصلاح طلبان به نام مبارزه با فساد روشن خواهد كرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
روز نامه ارمان "دلسوزی شما سیاسی کاری می باشد چرا؟ که با امدن اقای ولایتی به دانشگاه ازاد "قصل نوینی در دانشگاه ازاد
ایجاد گردیده ست "که مسلما با قبل قابل مقایسه نخوهد بود "
ارزوی پیشرفت علمی را در این دانشگاه با گسترش زیاد در تمام جایگاه ایران را " خواستار هستیم .کشورمان در وزارت نفت هم نیاز به چنین رویکرد انقلابی باید داشته باشد " تا کشور از مسیر خام فروشی نفت همانند زمان شاه " پس از 38 سال بعد از انقلاب " که درمسیر غلط طی می شود " نفت کشور را رها کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار