کد خبر: 870783
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
حضرت ‌آيت‌الله مكارم‌شيرازي با انتقاد شديد از بي‌تفاوتي دنيا و جهان اسلام نسبت به جنايات وحشيانه ميانمار، خواستار تشكيل جلسه فوق‌العاده وزراي خارجه كشورهاي اسلامي براي بررسي راه‌حل اين مشكل شد.
به گزارش رسا، آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي از مراجع تقليد در درس خارج خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، عنوان كرد: يكي از نعمت‌هاي بزرگ و مهم نعمت نظام اسلامي است، كساني كه آن زمان را درك كردند مي‌دانند كه چه حقارتي بر جامعه و ملت تحميل شده بود، كار يك ملت بزرگ به جايي رسيده بوده كه ليست نمايندگان مجلس بايد به سفارت امريكا مي‌رفت تا تصويب كنند و از صندوق درآورند، يعني شوراي نگهبان آن زمان سفارت امريكا و انگلستان بود.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم با بيان اينكه دشمنان دخالت‌هاي بسياري مي‌كردند و سرمايه‌هاي كشور را مي‌خوردند و مي‌بردند، ابراز داشت: وضعيت به گونه‌اي بود كه آبرويي براي كشور در دنيا نگذاشته بودند اما امروز ایران واقعاً سرفراز است. وي عنوان كرد: نمي‌گوييم كه مشكلي وجود ندارد، هيچ‌كس انكار نمي‌كند، مشكلاتي وجود دارد و بايد حل شود اما كشور در دنيا سرفراز است و به ديگران باج نمي‌دهد و در برابر گردن كلفتي مستكبران ايستادگي مي‌كند، جمهوري اسلامي روي پاي خود ايستاده و هرجا مصلحت ببيند به كشورها كمك مي‌كند اما زمان سابق ايران جرئت نداشت بدون تصويب امريكا و انگلستان قدمي بردارد. حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي با تأكيد بر اينكه همه به ويژه مسئولان بايد به فكر حل مشكلات باشند، گفت: بايد به فكر حل مشكلات به ويژه مشكلات اقتصادي و فرهنگي باشند و ان‌شاءالله خدا هم كمك مي‌كند و دشمنان نخواهند توانست بر ما چيره و مسلط شوند. وي در بخش ديگري از سخنان خود جنايات وحشيانه و نسل‌كشي مسلمانان در ميانمار را محكوم كرد و افزود: كشور ميانمار سابقاً برمه نام داشت و از كشورهاي جنوب شرق آسياست كه چند ميليون مسلمان دارد و بودايي‌ها تصميم گرفتند مسلمانان را قتل عام كنند، الان مي‌بينيم كه هر روز نمونه‌هاي تازه‌اي از جنايات آنان به وضع فجيع صورت مي‌گيرد، بنده شنيدم حتي طالبان اينها را محكوم كرده‌اند. استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم با انتقاد شديد از بي‌تفاوتي دنيا و جهان اسلام نسبت به اين جنايات وحشيانه اظهار داشت: آيا كشورهاي اسلامي نبايد فريادي بزنند، جمعيت به اصطلاح كنفرانس اسلامي كه 60 كشور در آن هستند نبايد جلسه‌اي فوق‌العاده تشكيل دهند و به فكر اين مظلومان باشند؟
 
وي ادامه داد: شوراي امنيت كه اگر گردي بر دامان اسرائيل بنشيند، ساكت نمي‌نشيند چرا در اين زمينه سكوت كرده است؟ مثل اينكه غيرت از مسلمانان رفته است، از شوراي امنيت انتظاري نيست اما مسلمانان بايد به وظيفه خود عمل كنند.
اين مرجع تقليد پيشنهاد كرد كه وزراي خارجه كشورهاي اسلامي درباره حل مشكل ميانمار اجتماعي تشكيل دهند و ابراز داشت: آنها وقتي ببينند وزراي 60 كشور اسلامي درباره اين مسئله به بحث پرداخته‌اند، حساب مي‌كنند و مي‌بينند كه طرف آنها قوي است و مي‌تواند تصميماتي بگيرد. وي عنوان كرد: در اين صورت شوراي امنيت هم براي آبروي خود هم كه شده شايد اقدامي انجام دهد، بايد در اينگونه موارد به صورت جدي ورود كرد و فرياد كشيد، بايد در برابر اين جانيان وحشي و بي‌رحم بايستند، غالب مسلمانان ميانمار اهل سنت هستند و ما همان اندازه از آنها دفاع مي‌كنيم كه اگر شيعه بودند دفاع مي‌كرديم، اين نشان مي‌دهد كه در اين مسائل فرقي نمي‌گذاريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار