کد خبر: 870697
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
براساس تفاهمنامه سازمان بسيج و كميته امداد صورت مي‌گيرد
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: احداث 10 هزار واحد مسكن را براي نيازمندان كميته امداد امضا كرده‌ايم و به اشتغالزايي 7 هزار نفر نيز كمك خواهيم كرد.
سردار غلامحسين غيب‌پرور در مراسم امضاي تفاهم‌نامه همكاري ميان سازمان بسيج مستضعفين و كميته امداد به منظور ارتقاي سطح كمي و كيفي خدمت‌رساني به محرومان گفت: بسيج هميشه كنار كميته امداد است تا به محرومان و نيازمندان خدمت‌رساني مناسب داشته باشد.  وي افزود: بسيج در نقاط مختلف كشور داراي رده، ساختار و سازمان است كه به راحتي خدمت‌رساني به مردم محروم را انجام مي‌دهد و خدمات سازمان بسيج متناسب با جغرافياي هدف ساماندهي شده است، به طوري كه در جامعه پزشكي چندين ميليون خدمت ارائه مي‌شود. . 
 
سردار غيب‌پرور گفت: يكي از اقدامات مشترك، ايجاد مهارت در ميان محرومان است و امروز راهي را كه آغاز كرده‌ايم، متناسب با هدف، جغرافياي هدف را درنظر گرفته‌ايم.  وي گفت: در گذشته اردوهاي جهادي را بدون توجه به جغرافياي هدف، اعزام مي‌كرديم، اما در طرح جديد، گروه‌هاي جهادي به مدت سه تا پنج سال در يك منطقه خاص مستقر مي‌شوند تا خدمات بهتري ارائه دهند.  غيب‌پرور گفت: احداث 10 هزار واحد مسكن را براي نيازمندان امضا كرده‌ايم و به اشتغالزايي 7 هزار نفر كمك خواهيم كرد و چند برابر اين آمار را به صورت غيرمستقيم كمك مي‌كنيم.  وي تصريح كرد: ايجاد صندوق‌هاي قرض‌الحسنه در سراسر كشور با محوريت مساجد دنبال مي‌شود، به طور‌ي كه 7 هزار و600 مسجد به عنوان هدف مشخص شده است.  وي گفت: نظام بانكي كشور در بسياري جاها پاسخگوي محرومان نيست، به همين دليل بسيج بايد پاي كار بيايد و در حوزه اشتغال و ايجاد مهارت اقدام كند.  وي افزود: قرار است در 320 نقطه از محلات شهرهاي بزرگ كه بيشترين آسيب اجتماعي را در خود دارند، خدمات ويژه در قالب خدمات مددكاري و. . . ارائه دهيم كه به اين ترتيب، بسيج در حوزه آسيب‌ها توجه و رسيدگي بيشتري خواهد داشت.
  
ميان امداد و بسيج درهم‌تنيدگي وجود دارد
سيدپرويز فتاح، رئيس كميته امداد نيز در اين مراسم گفت: سال گذشته احداث 5 هزار واحد مسكوني را در قالب يك تفاهم‌نامه با بسيج به امضا رسانديم و امسال نيز 10 هزار واحد مسكوني براي مددجويان امداد ساخته مي‌شود.  فتاح گفت: تأمين 8 هزار فقره جهيزيه، 100 هزار مورد لوازم‌التحرير و اعزام 10 هزار مددجو در قالب اردوهاي راهيان نور با همكاري بسيج انجام شده است.  وي گفت: ميان امداد و بسيج درهم‌تنيدگي وجود دارد، بسياري از امدادگران بسيجي هستند، روحيه بسيجي دارند و بسياري از بسيجي‌ها هم تحت حمايت كميته امداد هستند.  رئيس كميته امداد گفت: اقدامات و همكاري‌هاي بسيج با امداد در شرايطي انجام مي‌شود كه منابع را خودش تأمين مي‌كند و به امداد كمك مي‌كند و در اين باره بار مالي براي ما ندارد.  وي تصريح كرد: در حوزه خدمات دندانپزشكي و پزشكي، اعزام پزشكان بسيجي به مناطق محروم انجام مي‌شود، در حوزه مسكن سال گذشته 5 هزار واحد را طبق توافقنامه به امضا رسانديم كه 3 هزار واحد آن تكميل شد و امروز نيز طي يك توافقنامه سه ساله، ساخت 10 هزار واحد مسكوني را به امضا رسانديم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار