کد خبر: 870627
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد
به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس،سمفونی «افلاکیان» از روزهای بیستم تا بیست و چهارم ماه جاری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا می‌شود.
به گزارش «جوان»، سردار جواد خضرایی مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اعلام این خبر توضیح داد: این سمفونی حضور در جبهه ومقاومت آزادگان را در اسارتروایت می‌کند. در زمان اجرای این سمفونی میزبان جمعی از مردم،فرماندهان ارشد نیروهای مسلح،خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم خواهیم بود و امیدواریم تا نیمه مهرماه امسال این سمفونی را در اختیار عموم مردم جامعه قرار بدهیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس مملو از اخلاق،حماسه و معرفت است و این سمفونی هم در راستای اشاعه این ویژگی‌ها ساخته شده است و می‌توانیم قول بدهیم که هر سال یک سمفونی را بسازیم و اجرا کنیم و از همه دست‌اندرکاران موسیقی دعوت می‌کنیم ما را در این کار یاری کنند. چون نیاز جامعه به موسیقی را ضروری می‌دانیم و در همین راستا،موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جشنواره موسیقی برگزار خواهد کرد.

سردار خضرایی همچنین گفت:در حال حاضر 2500 عنوان کتاب شعر و موسیقی در کتابخانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موجود است که می‌تواند مورد استفاده دست‌اندرکاران موسیقی برای تولید آثار فاخر قرار بگیرد.

وی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در راستای استفاده بهینه از کتاب‌،سال گذشته و امسال 140 عنوان کتاب صوتی تولید کرده است تا آن دسته از افرادی که به دلیل کم بینایی و نابینایی نمی‌توانند کتاب مطالعه کنند از این طریق نیازهای خود را برطرف کنند. اما مشکل بزرگی دراین راستا داریم که نمی‌توانیم این آثار را منتشر کنیم و آن این است که 90 درصد ناشران دولتی برای انتشار صوتی این کتاب‌ها از ما طلب مالی دارند. این در حالی است که ما قصد داریم این کتاب‌های صوتی را در اختیار انجمن‌های کم بینایان و نابینایان قرار بدهیم و به دنبال کسب سود نیستیم.

سردار خضرایی به خرید تجهیزاتی سنگین و هزینه‌بر برای نمایش تصاویر حاوی پیام‌های اخلاقی دفاع مقدس و انقلاب بر روی دیوارهای ساختمان‌های بزرگ در قالب ویدئومپینگ اشاره کرد و گفت:ما می‌خوهیم این پیام‌ها را در قالب تصاویر بزرگ و با نگاه هنرمندانه به مردم نشان بدهیم اما متاسفانه پس از گذشت 6 ماه از ماه از مکاتبه با سازمان‌های دولتی برای استفاده از ساختمان‌های آنها در جهت نمایش این تصاویر،به نتیجه نرسیده‌ایم و اگر این پیگیری‌ها به نتیجه نرسید اسامی این سازمان‌ها را اعلام خواهم کرد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به اجرای 16 برنامه در هفته دفاع مقدس در این موزه اظهار کرد: دوشنبه 27 شهریور اولین همایش آشنایی ائمه جماعت با دفاع مقدس به مدت دو روز برگزار خواهد شد. همچینن در روز پنجشنبه 30 شهریور نمایشگاه عکس دفاع مقدس در گالری فکه برگزا می‌شود.

وی همچنین برگزاری همایش پیشکسوتان و بازنشستگان وزارت دفاع, غبار روبی مزار شهدای موزه, تجلیل از 400 پیشکسوت دفاع مقدس, ورک شاپ هنری با مضوع عاشورا و دفاع مقدس, تجلیل از نخبگان صنایع دفاعی, تقدیر از ایثارگران سپاه, بزرگداشت شهدای شرکت های دارو سازی, یادوراه شهدای ایثارگر نیروی زمینی سپاه, تجلیل از رزمندگان انقلاب اسلامی و خانواده شهیدا نیروی زمینی ارتش, همایش اسوه های صبر و مقاومت ویژه بانوان ایثارگر, تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم, تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح و رونمایی از 20 عنوان کتاب صوتی را از برنامه های موزه در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار