کد خبر: 870492
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
رئیس مجلس گفت: وزرا خود را وقف کشور کرده و مسائل اقتصادی را خارج از بحث‌های سیاسی و سلایق مختلف حل کنند.
تسنیم: رئیس مجلس گفت: وزرا خود را وقف کشور کرده و مسائل اقتصادی را خارج از بحث‌های سیاسی و سلایق مختلف حل کنند.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان مجلس در تالار مشروطه، ضمن تبریک فرارسیدن عیدغدیرخم و قدردانی از کارکنان مجلس برای برگزاری مراسم باشکوه تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در مجلس و جلسات رأی اعتماد به کابینه، گفت: مراسم تحلیف این دوره، ویژگی‌هایی ارزشمند برای کل نظام داشت.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط منطقه دچار آشفتگی است، عنوان کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی دچار معضلات امنیتی و تروریستی هستند و در این میان درباره موضوع فلسطین که برای مسلمانان بسیار مهم بوده در نگاه برخی سیاست‌مداران غفلت صورت گرفته است.
 
رئیس مجلس افزود: برخی کشورهای قدرتمند منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خیالاتی داشتند تا با مانورهای سیاسی این موضوع را القا کنند که ایران دچار انزوای سیاسی شده و حتی برای این موضوع هزینه هم پرداخت می‌کنند تا بگویند ایران به خاطر نوع مواضع خود در قبال فلسطین، سوریه، یمن، بحرین و مبارزه با تروریسم منزوی شده و القا کنند که کشورهای جهان مواضع ایران را نمی‌پسندند.
 
لاریجانی با بیان اینکه مسائل منطقه‌ای برای بسیاری از کشورها جدی است، اظهار داشت: تغییراتی که در دولت آمریکا ایجاد شده و اظهارات اخیر ترامپ نسبت به مواضع هسته‌ای ایران و نقش‌آفرینی ایران، بر این اساس بود تا القا کنند، ایران در کنجی قرار دارد، اما مردم با حضور باشکوه در انتخابات شورآفرینی کرده و پاسخ محکمی با صف‌های طولانی و بی‌سابقه خود به آنها دادند از این رو کار اصلی را مردم کردند که با رهنمودهای مقام معظم رهبری صورت گرفت.
 
وی با یادآوری این مطلب که هوشیاری سیاسی مردم بسیاری از امور را پاسخ داد، بیان کرد: ترجمه هوشیاری در میدان دیپلماسی نیاز به بیان با زبان و منطق داشت که مجلس در این راستا با برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری و دعوت از مسئولان عالی‌رتبه کشورها ترجمه اراده ملی در صحنه دیپلماسی را رقم زد.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس صرفا در کمتر از یک ماه تدارک برگزاری مراسم تحلیف انجام شد، گفت: سازمان اداری و تشکیلاتی مجلس صرفا برای رتق و فتق امور عادی مجلس است لذا کمیته‌های مختلفی تشکیل شد و کارکنان مجلس کار ارزشمندی را با برگزاری مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در تاریخ پارلمان ایران انجام دادند.
 
لاریجانی با بیان اینکه بعد از حوادث تروریستی اخیر در ساختمان مجاور مجلس، نگرانی‌هایی برای برخی وجود داشت، ابراز کرد: در این امر با دقت و روش حرفه‌ای و با کمک نیروهای سپاه پاسداران و حفاظت و همچنین ناجا، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کار به درستی انجام شد و بخش‌های اجرایی دیگر نیز با انضباط عمل در حوزه تشریفات، روابط عمومی و تبلیغات سایر بخش‌ها به صورت سنجیده عمل کردند.
 
وی ایجاد هماهنگی میان بخش‌های مختلف داخلی و خارجی را از مهم‌ترین قسمت‌های کار دانست و گفت: در این خصوص وزارت امور خارجه و ریاست‌جمهوری در همکاری که با مجلس داشتند، هماهنگی موقرانه‌ای را با سایر کشورها صورت دادند، همچنین معاونت اجرایی مجلس، حوزه ریاست و حراست کار ماندگاری را از خود بر جای گذاشتند تا بسیاری از مسائل به خصوص محدودیت جا در صحن علنی مجلس برطرف شود.
 
رئیس مجلس استقبال کشورهای مختلف از دعوت جمهوری اسلامی برای حضور در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری را از نکات مهمی دانست که به علت احترام به ملت ایران، روش سیاسی و مردمسالاری در کشورمان بود و افزود: در منطقه کمتر کشوری دارای دموکراسی عمیق است؛ برخی کشورها پارلمان ندارند یا اگر دارند امرا و سلاطین آنها، عزل و نصب را انجام می‌دهند و حتی اگر دموکراسی باشد، امنیت نبوده و یا خلاءهای دیگری وجود دارد که در چنین شرایطی حضور این تعداد از مسئولان عالی‌رتبه خارجی در مجلس ایران نشان‌دهنده احترام آنها به ما است.
 
لاریجانی با اشاره به قدمت و سابقه تاریخی ایران، گفت: مسئولان سایر کشورها کهن بودن و قدمت ایران را می‌فهمند، لذا می‌دانند ما حکومتی قدیمی هستیم که از گذشته دور مبتنی بر دموکراسی زیسته‌ایم، لذا حضور آنها و پذیرش دعوت ما به علت احترام به منش سیاسی ملت ایران بوده است.
 
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی دموکراسی را با تفسیر و تبیین خودمان دنبال کردیم، بیان داشت: ما هیچ‌گاه به خاطر احترام و علاقه به دیگران از مواضع خود نگذشته و دموکراسی را مطابق میل آنها اجرا نکرده‌ایم؛ ما هنوز هم از فلسطین حمایت میکنیم، چنانچه در مراسم تحلیف نیز بسیاری از احزاب و مسئولان جریان مقاومت فلسطینی و لبنانی حضور داشتند که بسیاری از کشورها آنها را قبول ندارند و حرف‌های گزافی می‌زنند، لذا ما منش خود را براساس مکتب خود دنبال می‌کنیم.
 
رئیس مجلس اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنایات ماه‌های اخیر در میانمار که با سکوت در صحنه بین‌المللی مواجه شده، موضع‌گیری کرده و نسبت به یمن، سوریه و بحرین مواضع خود را داریم و حتی به آنها کمک می‌کنیم تا در مبارزه با تروریسم موفق شوند که در این مسیر نیز شهدای مدافع حرم نمادی از تفکر ما هستند که صرفا حرف نمی‌زنیم و در صحنه عمل می‌کنیم.
 
لاریجانی با بیان اینکه غرب سعی دارد کشورهای منطقه را به هم ریخته کند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مردمسالاری دینی با مختصات خود را دنبال می‌کند و مسئولان عالی‌رتبه نیز با پذیرش این تعریف، در مراسم تحلیف حاضر شدند و ما تغییری در مواضع خود ندادیم و این در حالی است که بسیاری از کشورها برای خوشامد قدرت‌های بزرگ مواضع خود را تغییر می‌دهند یا وارد زدوبندهای منطقه‌ای می‌شوند.
 
وی با یادآوری این مطلب که کشورهایی که به دنبال منافع زودگذار خود هستند مواضع را ما را نمی‌پسندند، گفت: این کشورها گاهی به ما می‌گویند از مواضع خود کوتاه بیاییم تا در دنیا تک نمانیم که در این زمینه باید گفت در حوزه مسائل سوریه در ابتدا تک هم ماندیم و حتی برخی گروه‌های مجاهد نیز با روش کشورهای بزرگ همراهی می‌کردند، اما ما با پایبندی بر عقیده خود تک ماندیم و در نهایت نیز همگان متوجه شدند مواضع و نظرات ایران درست بود.
 
رئیس مجلس ادامه داد: ایران با تعریف خود نسبت به کشورهای دیگر اقدام می‌کند و در این مسیر جوهره کار باارزش است و ایران باید روی موضوع مردمسالاری به جد ایستادگی کرده و در این زمینه تخفیفی صورت ندهد که از جوهره اصلی خود جدا می‌شود، چنانچه مقام معظم رهبری معتقدند «اصل»؛ «مشارکت جدی مردم» بوده که پرقیمت است و باعث ایجاد احترام برای کشورمان در عرصه بین‌المللی می ‌شود و امنیت پایدار ایجاد می‌کند.
 
لاریجانی با بیان اینکه با وقار سیاسی مسیر خود درست طی کردیم، افزود: لازمه وقار سیاسی دیپلماسی پیچیده و سنجیده است که باید در بخش‌های اجرایی و تقنینی به آن توجه کرد، لذا امیدریم دستاوردهای حاصله از انتخابات، پشتوانه داخلی و حمایت‌های خارجی همگی کمک کند تا وضع مردم بهتر شود.
 
وی، رأی اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم را به علت تسریع در انتظام امور دانست و اظهار داشت: امروز شیوه قدردانی از اهتمام عمومی مردم و مجلس این است که وزرا خود را وقف کشور کرده و مسائل اقتصادی را خارج از بحث‌های سیاسی و سلایق مختلف حل کنند که در این حوزه مجلس مطالبه‌گر و ناظر جدی بوده تا مطابق قانون و انتظارات مردم عمل شود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
وزرای عزیز باید این سفارشات ارزشمند رییس محترم مجلس را اویزه گوش خود قرار دهند و چه بهتر که در روی کاغذی چاپ کنند وبالای سرشان بیاویزند و به ان عمل هم کنند تا بلکه انشا الله مشکلات کشور بر طرف شده و همه در اسایش و رفاه زندگی کنند.
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
افسوس و صد افسوس به دولتی که رییس مجلسش به آن دولت پیشنهاد و توصیه داشته باشد. ببینید اوضاع دولت با وزیرانش که بدبختانه توسط برخی نماینده نما مجلس رای اعتماد گرفتند ، چقدر غم انگیز است.
واقعا این دولت میتواند گره ای از مشکلات مردم و مملکت را باز کنند؟
جالب اینجاست همین وزرا و برخی نماینده نما در مجلس ببینید چه حقوق ها و پاداش و مزایایی بابت کار که چه عرض کنم باید گفت بابت تخریب از بیت المال برداشت میکنند.
معلوم نیست چه سازمانی و یا ارگانی باید جوابگو باشد که آیا دولت برای رفع معضل بیکاری برای مردم تا حالا چه کاری را انجام داده است؟
چند سال دیگر جوان ها باید صبر کنند تا حرکتی در معیشتشان صورت گیرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
آدمای حراف زیاد تو این مملکت ، اونام میدونن اینا همش حرفه و کای برای باز خواست از عملکرد ویا عدم ان نیست ........پس حاجی بیخیال این حرفا .........نمونش قضیه حقوقهای نجومی ........اولش گفتن چنین و چنان میکنیم الان همش ماستمالی شد رفت پی کارش ، تازه نجومی گیران ذخایر انقلاب طلبکار هم سده اند.........دلخوشین از اینا انتظار دارین.......
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار