کد خبر: 870432
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
فرماندار دهگلان مطرح کرد:
فرماندار شهرستان دهگلان با بیان اینکه منطقه لیلاخ خاستگاه موسیقی و فولکلور ویژه است، گفت: برگزاری جشنواره موسیقی لیلاخ در حفظ هویت فرهنگی این دیار موثر است.

به گزارش جوان در کردستان، یحیی نظری در جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه منطقه لیلاخ خاستگاه موسیقی و فولکلور ویژه است، افزود: موسیقی کردی خصوصا موسیقی پرمعنا و با تمدن منطقه لیلاخ با آمدن موج جهانی شدن تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته که امیدواریم با این جشنواره ها بتوانیم هویت اصیل فرهنگی خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیق لیلاخ در روزهای 22 و 23 شهریور ماه گفت: مردم شهرستان و منطقه علاقه خاصی به سمت هویت فرهنگی خود و زنده نگه داشتن آن دارند و امیدواریم که این برنامه ها باعث شود که جوانان روز به روز به فرهنگ اصیل وگذشته خود رغبت پیدا کنند.

نظری ایجاد فضایی شاد ونشاط در جامعه را یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: با ایجاد چنین فضایی، که اکنون مطلوب جامعه ماست، علاقه به فرهنگ اصیل بومی بیشتر می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت و دستگاه‌های استان کردستان برای هویت بومی منطقه ارزش و احترام قائل هستند و خود ما به عنوان مردم منطقه نیز باید به توسعه و رونق فرهنگ کمک کنیم.

فرماندار دهگلان گفت: از شورای شهر، شهرداری و دستگاههای شهرستان انتظار داریم که با فراهم کردن بستر مناسب کمک و همکاری داشته باشند تا در روزهای مذکور این برنامه فرهنگی که خاص منطقه لیلاخ است به خوبی برگزار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر