کد خبر: 870385
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
شهردار ارومیه اعلام کرد:
شهردار ارومیه پنجمین جشنواره انگور را فرصتی برای بیان مشکلات عدیده باغداران عنوان کرد و گفت: شهرداری آنچه در توان دارد به میدان آورده تا با جلب توجه به محصول مهم انگور در شهرمان بخشی از توجهات ملی و بین المللی را به این سمت جلب کند.

محمد حضرت پور،شهردار ارومیه  با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره انگور ارومیه از تاریخ 16 شهریورماه تا 24 این ماه اظهار کرد: پنجمین دوره از جشنواره انگور با تفکری نو و برنامه ریزی های متفاوت برگزار خواهد شد و سعی داریم تا درآمدزایی در تمامی بخشها را برای شهرمان رقم بزنیم.

وی افزود: جشنواره انگور ارومیه علاوه بر اینکه فرصتی برای  شناساندن رقم های مختلف و با کیفیت بالای انگور ارومیه است، می تواند در جذب گردشگران نیز نقش ایفا کرده و توجه سرمایه گذاران در این حوزه و همچنین حوزه فرآورده های کشاورزی را جلب کند.

شهردار ارومیه گفت: انگور ارومیه امروز نیازمند توجهات ملی و بین المللی است تا با فروش رفتن آن به قیمت واقعی خود مطابق با بازارهای منطقه ای و بین المللی شاهد قدردانی از زحمات کسانی باشیم که بخش مهمی از چرخه اقتصادی شهر و استانمان را برعهده گرفته اند.
حضرت پور با اشاره به وجود انتقاداتی در جشنواره های دوره های گذشته ادامه داد: مطمئناً هرکاری که انجام می گیرد موافق و یا منتقدانی خواهد داشت و در این بین سعی کرده ایم تا با در نظر گرفتن بزرگان شهر و متخصصان امر بخشی از انتقادها را پاسخگو باشیم.

وی یادآور شد: شهرداری ارومیه برای تبلیغ و بازاریابی انگور این شهر هرآنچه در توان داشته در سالهای گذشته بکار برده و انگور ارومیه در حال تبدیل شدن به برند این شهراست و حجم وسیع مطالب و اخبار منتشرشده از انگور ارومیه در سالهای گذشته و در طی این جشنواره در رسانه های ملی اعم از مکتوب، مجازی و صداوسیما نشانگر آن است.

حضرت پور تصریح کرد: امسال نیز همانند سالهای گذشته در بحث صنایع دستی و گردشگری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در بحث علوم و فنون جدید کشاورزی و باغداری و بیان مشکلات باغداران با جهادکشاورزی و سازمان نظام مهندی کشاورزی و منابع طبیعی استان جلساتی داشته و همکاری های متقابل را شاهد خواهیم بود و غرفه هایی را به این امر اختصاص داده ایم.

وی اظهار کرد: انگور برای شهر ارومیه یک فرهنگ است و در این فرهنگ در ادبیات، فولکلور و سنن این دیار رسوخ کرده و ماندگار شده است و وظیفه نهادهای فرهنگی برجسته کردن آداب و رسوم اصیل و بومی است.

حضرت پور ادامه داد: از این رو شهرداری ارومیه با عمل به وظیفه خود در حوزه های فرهنگی در این موضوع نیز ورود کرده و طی برنامه ها، غرفه ها و نمایشگاههایی فرهنگ اصیل مردمان ارومیه را به رخ گردشگران خواهد کشاند و بنابر اعتراف متخصصان حوزه گردشگری یکی از مهمترین حوزه های جذب گردشگر و تبلیغ آن استفاده از جاذبه های فرهنگی است که ارومیه در این مورد یکی از اصیلترین شهرهای کشور است.

شهردار ارومیه گفت: در این جشنواره تمامی تلاشمان بر این خواهد بود که فرهنگ، هنر، ادب، تاریخ ، آداب و رسوم و ظرفیت های کشاورزی و باغداری و همچنین صنایع دستی و گردشگری شهر ارومیه و استان زیبای آذربایجان غربی را برای بازدیدکنندگان معرفی و همچنین کشاورزان و باغداران مدعو و بازدیدکننده را نیز با روش های نوین اصول آبیاری و باغداری آشنا کنیم.

حضرت پور تصریح کرد: امیدواریم امسال با کمک اصحاب رسانه و مطبوعات بتوانیم توانمندیهای شهر خود را بیش از پیش در اوضاع اقتصادی فعلی در سطح ملی و بین المللی بنمایانیم و هدف ارتقاء شهر ارومیه در تمامی حوزه ها باشد و اگر انتقاداتی نیز داریم در کنار اطلاع رسانی دلسوزانه برای شهرمان آنها را به گوش مسئولان اجرایی جشنواره برسانیم تا در روند کارها مدنظر قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر