کد خبر: 870376
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان خبر داد
در سومين اجلاس پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري، قانون انتخابات اين مجلس براي تجديد نظر در برخي مواد از جمله سطح علمي و سن داوطلبان، به صحن علني مجلس خبرگان رهبري آورده خواهد شد.
به گزارش ايرنا، آيت‌الله سيد احمد خاتمي عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اين اجلاس در روزهاي بيست و هشتم و بيست و نهم شهريورماه جاري در تهران برگزار خواهد شد و روز بعد از آن اعضاي مجلس خبرگان رهبري با حضور در مرقد امام راحل با آرمان‌هاي ايشان تجديد پيمان خواهند كرد و سپس شركت‌كنندگان در اجلاس، خدمت رهبر معظم انقلاب خواهند رسيد.
 
وي بيان كرد: سخنران آيين افتتاحيه آيت‌الله احمد جنتي رئيس مجلس خبرگان رهبري مي‌باشد كه اين مراسم با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه پوشش خبري داده خواهد شد و بعد از آن جلسه به خاطر مطالبي كه ممكن است توسط دشمنان مورد سوء استفاده قرار بگيرد، غيرعلني برگزار مي‌شود. وي ادامه داد: در اين اجلاس اعضاي خبرگان رهبري در خصوص مسائل كلان كشور و موضوع ولايت فقيه نطق خواهند كرد و پس از آن به تشخيص كميسيون سياسي و اجتماعي حجت‌الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران پيرامون موضوع نفوذ به سخنراني خواهد پرداخت.
 
 آيت‌الله خاتمي گفت: در اين اجلاس همچنين طرح افزايش تعداد اعضاي كميسيون سياسي و اجتماعي و همچنين كميسيون پاسداري و حراست از ولايت فقيه به رأي نمايندگان مجلس خبرگان رهبري گذاشته خواهد شد كه در صورت تصويب تعداد اعضاي اين كميسيون‌ها به ترتيب از 11 و 10 تن به 16 تن مي‌رسد.
وي افزود: دومين طرحي كه در اين اجلاس مورد توجه نمايندگان مردم در مجلس خبرگان رهبري قرار مي‌گيرد مسئله اصلاح قانون انتخابات اين مجلس است كه بر اساس اصل 108 قانون اساسي بر عهده خود اين نهاد است. عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: كميسيون آيين نامه مجلس خبرگان رهبري با تشكيل جلسات كارشناسي مصوبه‌اي را در قالب 36 ماده و 24 تبصره در اين خصوص تدوين كرد و در اختيار هيئت رئيسه مجلس قرار داد؛ اين مصوبه در صحن علني مجلس خبرگان رهبري مطرح خواهد شد و در صورت تصويب به وزارت كشور ارسال و پس از آن اجرايي مي‌شود.
 
 وي بيان كرد: در گذشته بسياري از افراد كه سطح علمي لازم را نداشتند براي ورود به مجلس خبرگان رهبري ثبت نام مي‌كردند كه تأييد نشدن صلاحيت آنان مسائلي را براي اين مجلس خبرگان ايجاد مي‌كرد. وي ادامه داد: در صورت تصويب مصوبه جديد افرادي كه مي‌خواهند در مجلس خبرگان رهبري ثبت نام كنند بايد سطح چهارم حوزه علميه را كه معادل مدرك دكتري است داشته باشند و اگر فردي به دليل شرايط سني بالا و تحصيل در حوزه‌هاي قديم اين مدرك را ندارد بايد سطح علمي آن توسط مدير حوزه‌هاي علميه تأييد شود. آيت‌الله خاتمي گفت: مسئله ديگري كه بايد مورد توجه قرار گيرد سن داوطلبان ورود به مجلس خبرگان رهبري است؛ مجلسي كه مي‌خواهد رهبر جامعه اسلامي را تعيين كند بايد ملاحظاتي را رعايت كند.
 
وي افزود: جوان‌گرايي در صحنه‌ها و عرصه‌هاي اجرايي امري پسنديده است و ما هم معتقد به جوان گرايي هستيم اما رعايت حد در هر مسئله‌اي پسنديده است و ما اميدواريم از اين مسئله سوء استفاده نشود. وي ادامه داد: به روشني مي‌توان گفت تفاوت است ميان حضور شخصيت‌هايي همچون مرحوم آيت‌الله مشكيني و آيت‌الله مهدوي كني در مجلس خبرگان رهبري با جوانان 17، 18 ساله؛ اعتماد مردم نيز به محاسن سفيد اين بزرگان بيش از جوانان است. عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: هر آنچه در صحن مجلس خبرگان رهبري تصويب شود ملاك عمل خواهد بود اما سن پيشنهادي در مصوبه براي شرط ورود افراد به مجلس خبرگان رهبري 40 سال است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار