کد خبر: 870339
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
آیت‌الله هاشمي‌شاهرودي:
عمار حكيم رئيس ائتلاف ملي عراق با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام که به عراق سفر کرده بود ديدار كرد.
به گزارش فارس، آيت‌الله ‌هاشمي‌شاهرودي در ديدار عمار حكيم، رئيس ائتلاف ملي عراق گفت: نقش علما، حوزه‌هاي علميه و فتواي جهاد مرجعيت شيعه و نيز حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در پيروزي‌هاي اخير ملت عراق در برابر داعش بسيار برجسته و تعيين‌كننده بوده است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: در جريان جهاد عليه داعش، دينداري و انگيزه توجه به مسائل ديني در مردم تقويت شده است. عراق كشوري قدرتمند است. ما قدردان پيروزي‌ها و فداكاري‌هاي ملت عراق هستيم و نبايد اجازه داد قضاياي سياسي و اختلافات احتمالي سياستمداران بر روحيه مردم تأثير سلبي بگذارد، به همين جهت بايد خدمات و پيشرفت‌هاي انجام شده براي مردم تبيين شود. آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي همچنين ادامه داد: پيروزي در جنگ عليه داعش يك نعمت الهي است، چنان كه تشكيل حشدالشعبي و فتواي جهاد علماي شيعه نعمتي بزرگ بود.
 
در اين ديدار كه با حضور محسن رضايي برگزار شد، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: شرايط امروز عراق شبيه وضعيت ايران بعد از پايان جنگ است چراكه مسئله امنيت رو به بهبود گذاشته است و بايد با خدمت‌رساني به مردم، مسئله‌شناسي راهبردي و همبستگي ملي به سوي آينده حركت كرد. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اين مطلب كه در شرايط كنوني، مسئله امنيت در عراق رو به بهبود خواهد نهاد، ادامه داد: خطر و تهديد جنگ داخلي در عراق رفع شده، امنيت داخلي نيز رو به بهبود خواهد گذاشت و با پيروزي مقتدرانه ملت عراق پيش‌بيني مي‌شود كه حوادث تروريستي كاهش خواهد يافت، از اين رو ذهن ملت عراق به ويژه شيعيان نبايد معطوف به گذشته بماند بلكه بايد به ساختن عراق بپردازند، زيرا مسائل عراق آينده با ديروز تفاوت‌هاي اساسي دارد.  محسن رضايي همچنين وحدت شيعيان را با اهميت خواند و ادامه داد: براي دستيابي به اين وحدت، نيازمند رسيدن به نگاه مشترك و درك راهبردي از تهديدها و فرصت‌هاي آينده و تفاوت مسائل امروز با مسائل و شرايط ديروز هستيم.
 
در اين ديدار همچنين عمار حكيم، رئيس ائتلاف ملي عراق با خوشامدگويي به آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي و دكتر محسن رضايي در سفر به عراق از حسن نظر، پيگيري‌ها و همراهي‌هاي مسئولان ايراني در قبال رويدادهاي عراق قدرداني كرد و به ارائه گزارشي از وضعيت سياسي - اقتصادي عراق پرداخت.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار