کد خبر: 870234
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت : یکی از برنامه های این سازمان ایجاد و شناسایی زنجیره های مزیت دار اقتصادی در بخش های مختلف کشاورزی برای تولید ثروت است.

سید مجید موسوی افزود: زنجیره های تولید شامل صنایع و عوامل تولید پیشین، واحدهای تولیدی و مراکز فرآوری و عرضه جزو برنامه های اصولی بخش کشاورزی است که در این خصوص عملیات اجرایی در بعضی از بخش ها آغاز و ثمرات مطلوبی در پی داشته است.

وی اظهار داشت: در بخش زنجیره تولید قارچ خوراکی شامل تولید کمپوست، واحدهای تولیدی پرورش قارچ، مراکز فرآوری و عرضه در قالب اتحادیه و انجمن پرورش قارچ استان است که راه اندازی این زنجیره باعث شد که در 2 سال گذشته استان به عنوان قطب تولید و صادرات قارچ در کشور محسوب شود.

 وی گفت: با حمایت از تولید کمپوست، زمان تولید کاهش یافته و تولید و صادرات افزایش قابل توجهی یافته است به طوریکه روزانه 40 تن قارچ خوراکی از استان به خارج از کشور صادر می شود.

موسوی ادامه داد: همچنین در تکمیل زنجیره طیور گوشتی که با کمک تعاونی وحدت ساوجبلاغ انجام شده این تعاونی موفق به خرید کارخانه خوراک دام و سهام کشتارگاه بوده بطوریکه با تکمیل این زنجیره بخشی از درآمدهای بخش که قبل از این به جیب دلالان سرازیر می شد در تولید حفظ می شود.

 وی اضافه کرد: همچنین برای توسعه صادرات غیرنفتی در استان با توجه به وجود ظرفیت فرودگاه پیام استان البرز که از ابتدا جهت مقاصد صادراتی ا یجاد شده بود، در صورت حل مشکلات این فرودگاه قدم اساسی جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان و استان های همجوار به وجود خواهد آمد.

 

سربازان واقعی نظام کسانی هستند که به کار تولید مشغول هستند

 

موسوی در ادامه با اشاره به راه اندازی مجتمع تولید و فراوری کود آلی در شهرستان نظرآباد گفت: سربازان واقعی نظام کسانی هستند که به کار تولید مشغول هستند و اشتغالزایی ایجاد کرده و زمینه خودکفایی را در کشور ایجاد می نمایند.

وی افزود: وجود چنین طرح هایی دراستان برای بخش کشاورزی می تواند بسیار مفید واقع شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز اضافه کرد: این طرح با صرف 50 میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شده که 20 میلیارد ریال آن تسهیلات دولتی و 30 میلیارد ریال آن سرمایه گذاری خصوصی است که زمینه اشتغال 28 نفر را بطور مستقیم فراهم آورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار