کد خبر: 870182
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
يك فعال سياسي گفت: يزدي در جايي گفته بود كه انقلاب ما، انقلاب جهل عليه ظلم بود و من نمي‌دانم چرا او اين تعبير را براي انقلاب استفاده كرد.
سيدمحمد غرضي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بيان اينكه بنده و آقاي ابراهيم يزدي هر دو كودتاي 28 مرداد را درك كرده‌ايم، گفت: بعد از 28 مرداد مردم با دولت كودتا قهر كردند و مي‌توانم گزارش دهم كه بعد از 28 مرداد ديگر مردم دل خوشي از حكومت نداشتند.
اين فعال سياسي با اشاره به نقل قولي از مرحوم ابراهيم يزدي اظهار داشت: وي در جايي گفته بود كه انقلاب ما، انقلاب جهل عليه ظلم بود و من نمي‌دانم چرا او انقلاب ملت را با اين سابقه طولاني مبارزاتي جهل عليه ظلم مي‌دانست و بايد پرسيد كه آيا اين تفسير رواست يا خير.
وي با بيان اينكه من با شنيدن اين سخن بسيار متأثر شدم چرا كه عده زيادي تصورشان بر اين است كه گروه‌هاي سياسي در انقلاب سهيم بودند، گفت: گروه‌هاي سياسي هيچ نقشي در انقلاب نداشتند.  غرضي بيان داشت: بنده در تمام اين دوره‌ها حضور داشتم و حزب توده، جبهه ملي، نهضت آزادي و جريانات سياسي ديگر را به خوبي مي‌شناسم و با قاطعيت مي‌گويم كه وقتي جريان انقلاب در حال شكل‌گيري بود هيچ كدام از جريانات سياسي توانايي اين را نداشتند كه شعارهاي انقلاب را با شعارهاي خود جايگزين كنند بنابراين دنباله‌رو انقلاب شدند.  وي افزود: وقتي كه انقلاب شد نه تنها آقاي يزدي بلكه ساير گروه‌هاي انقلاب هم آمدند و زماني كه اين مسئله مطرح شد كه آيا انقلاب بايد پايدار بماند يا اهداف سياسي گروه‌ها، در شوراي انقلاب درگيري به وجود آمد، به اين شكل جريان اجتماعي يك جريان سياسي را پشت سر گذاشت. غرضي ادامه داد: انقلاب محصول كار گروه‌هاي سياسي نيست و همه گروه‌هاي مخالف پهلوي كه در سال 54 در زندان بودند گفتند كه مقابله با رژيم فعلي غيرممكن است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
آقای غرضی باید گفت که اینگونه مطلب زدید نیست و چرا این حرف خنده دار و من دراری را میزنید که ( همه گروه های مخالف پهلوی که در زندان بودند میگفتند مبارزه با پهلوی نا ممکن است ).
برگردید نوشته های خودتان یکبار مرور کنید و غیر واقع میگید که مرحوم یزدی گفته انقلاب جهل علیه ظلم.
آقای غرضی اگر اینچنین بود که نیست همان اوایل امام راحل ایشان را از تمام مسائل عزل میکردند و بدانید که جایگاه ایشان به مراتب بیشتر از جنابعالی در آن دوره بود و به مراتب به امام راحل نزدیکتر .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
اقای سید محمد غرضی" اگر ابراهیم یزدی "انقلاب را جهل علیه ظلم بیان کرد" برای اینستکه در قاموس تفکرات لیبرالی افرادی که در یک مقطعه زمانی خودرا همراه انقلاب کردند " تا ماهیگیری کنند " و جا پائی برای خود و نفوذیان خود در کشور ایجاد کنند " این سخن اگاهانه بود چرا؟ که در تفکرات لیبرالی جایگاهی برای ظلم ستیزی واز بین بردن اختلاف طبقاتی درجامعه برای رفاه
اکثریت مردم " در سیستم لیبرالی سرمایه داری " وجود ندارد.
نصیب انان می کنند " وجود ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار