کد خبر: 869992
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان عنوان کرد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از طریق انسداد چاه‌های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب در راستای جبران کسری حجم مخزن دشت‌های دارای بیلان منفی حدود 20 میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌های استان برگشت داده شده است.

اقبالشانظریدر گفت‌وگوبا جوان در کردستان، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب در دوره چهار ساله دولت یازدهم در سطح استان کردستان، 33 اکیپ گشت و بازرسی تشکیل و اقدامات مستمر این گروه‌ها موجب انسداد 957 حلقه چاه غیرمجاز و اعاده آنها به وضع سابق با حجم آب برگشتی 10 میلیون مترمکعب به سفره‌های آب زیرزمینی شد.

در این دوره همچنین برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از منابع آبی و حفاظت از این منابع 24 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و یک هزار و 20 دستگاه موتور تلمبه غیرمجاز شناسایی و 387 دستگاه از آنها از سطح رودخانه‌های استان جمع‌آوری شده است.

اکیپ‌های گشت و بازرسی 130 مورد از کارگاه‌های دانه‌بندی شن و ماسه و هشت هزار و 556 حلقه چاه دارای پروانه را برای جلوگیری از اضافه برداشت، کنترل نموده و همچنین سه هزار و 25 حلقه چاه غیرمجاز را شناسایی کردند.

در راه نیل به ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب زیرزمینی دو هزار 596 کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌ها نصب شده که از این تعداد، دو هزار و 210 دستگاه بر روی چاه‌های کشاورزی و 386 دستگاه بر روی چاه‌های صنعتی نصب شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، عمده این تعداد کنتورها شامل دو هزار و 102 دستگاه در دشت‌های ممنوعه کردستان و 494 دستگاه در دشت‌های آزاد نصب شده است.

شانظریگفت: به منظور اجرای برنامه‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، نشست‌هایی با مقامات اجرایی، قضایی، نیروی انتظامی، رسانه‌ها، گروه‌های مرجع و روحانیون و بهره‌بردارانمنابع آب در هر شهرستان توسط شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: 21 مصاحبه تلویزیونی و 7 برنامه رادیویی و تلویزیونی و یک سریال 17 قسمتی تهیه و پخش شده است و این جدای از اخبار و مقالات و نوشته‌هایی در رسانه‌ها و همچنین طرح دانش‌آموزی نجات آب در استان و راه‌اندازیکارگروهفرهنگ‌سازی استان است.

شانظریدر پایان گفت: از طریق انسداد چاه‌های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب در راستای جبران کسری حجم مخزن دشت‌های دارای بیلان منفی، با اقدامات صورت گرفته حدوداً 20 میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌ها برگشت داده شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار