کد خبر: 869961
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان خبرداد:
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) از برگزاری 45 هزار نفر روز آموزش تخصصی حوزه کشاورزی در این استان خبر دادد.
احمد دزیانیان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) در دولت از تکثیر 10 هزار واحد عوامل کنترل‌کننده بیولوژیک آفات در این استان خبر داد و افزود: این مرکز با داشتن چهار بخش تحقیقاتی، سه اداره آموزشی، چهار ایستگاه تحقیقاتی، یک مرکز گواهی ثبت نهال و بذر و یک مرکز رشد با 30 نفر هیئت‌علمی، محقق و مدرس و 70 نفر نیروی پشتیبانی یکی از مراکز مهم کشور است.

وی افزود: در دوره اول دولت تدبیر و امید در حوزه تحقیقات 83 طرح پژوهشی در بخش‌های زراعی و باغی، گیاه‌پزشکی، فنی مهندسی و خاک و آب در مرکز انجام‌شده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) آموزش به 516 دانشجوی علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی و 651 دانش‌آموز کاردانش در رشته‌های کشاورزی را ازجمله اقدامات این مرکز در حوزه آموزش رسمی در این دوره برشمرد.

دزیانیان با اشاره به برگزاری بیش از 45 هزار نفر روز آموزش تخصصی حوزه کشاورزی ادامه داد: بیش از 20 هزار نفر روز آموزش به بهره‌برداران بخش کشاورزی و 25 هزار نفر روز آموزش به کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان در این دوره داده‌شده است.

وی با اشاره به دو ثبت اختراع ملی توسط محققان این مرکز، یادآور شد که اعضای هیئت‌علمی مرکز در این مدت، در پنج کنفرانس بین‌المللی و دو بازدید بین‌المللی شرکت کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان، تولید 336 تن بذر زراعی، سبزی، صیفی و زینتی حاصل از پژوهش، تولید بیش از 400 هزار نهال اصلاح‌شده شناسنامه‌دار و تکثیر 10 هزار واحد عوامل کنترل‌کننده بیولوژیک آفات را از دیگر اقدامات این مرکز در دولت یازدهم برشمرد.

دزیانیان گواهی بذور تجاری در سطح چهار هزار و 400 هکتار، گواهی هسته‌های بذری در سطح 35 هکتار، نظارت بر خرید بذور تجاری در سطح 12 هزار هکتار، نظارت بر تولید یک‌میلیون و 600 هزار نهال شناسنامه‌دار و پایش کیفیت بیش از هزار نمونه گندم تولید داخل را از اقدامات مرکز در حوزه ثبت و گواهی نهال و بذر در این دوره عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای نیروی انسانی از تحصیل 18 نفر از کارکنان مرکز در مقطع دکترای تخصصی (Ph.D.) در این مدت خبر داد و گفت: در راستای تحقق اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی شاهوار برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس‌شده و با پذیرش سه شرکت فعالیت خود را آغاز کرده است.

دزیانیان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات زیربنایی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) با حمایت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کشور بیان کرد: احداث 7 هکتار باغ آزمایشی و تولیدی از درختان مثمر و گل محمدی، توسعه فضای سبز به میزان ۵ هزار مترمربع، 35 هکتار توسعه شبکه آبیاری تحت‌فشار، احداث 256 مترمربع ساختمان بخش خاک و آب، احداث 111 مترمربع ساختمان بخش فنی مهندسی، نوسازی و بهسازی 8 هزار مترمربع ساختمان‌ اداری، آموزشی و خوابگاه دانشجویی، تجهیز آزمایشگاه‌ها، نوسازی و بهسازی شبکه آب شرب و حرارت مرکزی و 3 هزار مترمربع آسفالت و محوطه‌سازی و توسعه و بهسازی زیرساخت در حوزه فناوری اطلاعات ازجمله این اقدامات بود که در دولت یازدهم در مرکز انجام‌شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر