کد خبر: 869959
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای خواهران شاهرود:
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای خواهران شاهرود گفت: آموزش بیشتر حرفه ها به مرکز های آموزش آزاد واگذار شده و مرکز دولتی، بر آموزش به افرادی که توان پرداخت هزینه کلاس ها را ندارند، متمرکز می شود.
فاطمه زهرابی افزود: امسال بیشتر آموزش های مرکز خواهران بر اساس تفاهم با نهادهایی چون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شده است.
وی به اجرای طرح مهارت آموزی به دانش آموزان بر اساس تفاهم نامه با آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح که اجرای آن از سال پیش آغاز شد، دانش آموزان پایه دهم باید با یکی از مهارت های فنی و حرفه ای آشنا شوند.
زهرابی اضافه کرد: حرفه هایی چون عکاسی، نقاشی روی شیشه و کیف دوز پارچه ای ، توسط مربیان مرکز و رایانه ، خیاطی و آرایش و پیرایش از طریق قرارداد مدرسه ها با آموزشگاه های آزاد، به دانش آموزان آموزش داده شد.
وی همچنین درباره اجرای طرح کارورزی بیان کرد: بر اساس آمار اعلام شده، در چهار ماهه نخست امسال، از مجموع بیش از سه هزار فردی که برای کارورزی نام نویسی کردند، 10 تن جذب بازار کار شدند و یکی از دلایل آمار پایین جذب، این است که تعداد متقاضیان واجد شرایط، کم تر از 50 درصد تعداد واحدهای پذیرنده است.
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای خواهران شاهرود اضافه کرد: در فرآیند رهگیری که از پارسال در حال اجراست، میزان جذب افراد آموزش دیده در مرکزهای فنی و حرفه ای در بازار کار مشخص شده و بر اساس آن، رشته هایی که نتوانسته نیاز جامعه را تامین کند، از گردونه آموزشی مرکز حذف می شود.
زهرابی با اشاره به تغییرات انجام شده در رشته های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای خواهران در سال جاری، بیان کرد: برای 6 ماهه دوم، رشته های جدید در حوزه های صنایع دستی سفال و سرامیک، صنایع چوب، عکاسی و تولید محتوای دیجیتال به هنرجویان آموزش داده می شود.
وی همچنین کمبود اعتبار در بروز رسانی تجهیزات را یکی از چالش های پیش روی این مرکز دانست و گفت: کارگاه های سرامیک، چوب و برق دارای تجهیزات خوبی هستند اما کارگاه های صنایع دستی و سمعی و بصری با وجود تعداد زیاد متقاضیان نمی توانند نیاز آن ها را برآورده کنند.
زهرابی اضافه کرد: تولید محتوای دیجیتال نیاز به تجهیزات جدیدی است که خرید آن ها به حدود 40 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: درمورد صنایع دستی اما این نیاز با 10 میلیون تومان برآورده می شود چرا که بیشتر، مواد مصرفی و ابزار مورد استفاده حرفه آموزان قرار می گیرد.
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای خواهران شاهرود بر لزوم ارتقای نیروی انسانی هم تاکید کرد و گفت: مربیان به دلیل آموزش های مداومی که توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور به آن ها داده می شود، چالشی در این زمینه ندارند اما بروز شدن برخی کارکنان در حوزه اداری، نیازی جدی است.
زهرابی کمبود فضای فیزیکی را یکی دیگر از مشکلات این مجموعه برشمرد و یادآور شد: آموزش به گروه های آسیب پذیر زیر نظر بهزیستی و کمیته امداد و یا آموزش به دانش آموزان و همچنین برپایی نمایشگاه در زمان های مختلف سال، نیازمند مکان مناسب است.
وی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه ای برادران شاهرود یکی از بزرگ ترین مرکزهای فنی و حرفه ای کشور است، افزود: با این وجود مرکز خواهران به اندازه کافی فضا در اختیار نداشته و اعتباری هم برای احداث ساختمان جدید در نظر گرفته نشده است.
 آموزشگاه وابسته به مرکز آموش فنی و حرفه ای خواهران شاهرود هستند 47  
هم اکنون این مرکز با پیشینه ای 20 ساله به عنوان نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران استان سمنان دارای پنج کارگاه فعال و بیش از 60 حرفه در سطح شهر است..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار