کد خبر: 869610
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
فرمانده سپاه مریوان خبر داد
فرمانده سپاه مریوان از اجرای ۷۶ پروژه محرومیت‌زدایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش جوان از کردستان، شکیبا سلیمی در مصاحبه با اصحاب رسانه استان کردستان که در قالب کاروان راهیان نور به شهرستان‌های سروآباد و مریوان اعزام شده بودند، اظهار کرد: ۷۶ پروژه در قالب طرح‌های محرومیت زدایی، توسعه مساجد، توسعه خانه‌های عالم، احداث غسالخانه، پل‌های روستایی، سرویس بهداشتی و آبرسانی روستاها در شهرستان مریوان انجام شده است.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به این طرح‌ها افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سپاه مریوان فعالیت‌هایی در حوزه اردوهای جهادی انجام داده که شامل احداث پل، تعمیر مدارس، تعمیر مساجد، منبع آب، ساخت زمین‌های ورزشی بوده است.

فرمانده سپاه شهرستان مریوان یادآور شد: فعالیت‌های اردوهای جهادی شامل ۱۲۶ پروژه با هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام شده است.

سلیمی بیان کرد: در حوزه اشتغالزایی از سال ۹۳ اقداماتی آغاز کرده‌ایم که شامل ۱۳۰ طرح در قالب توسعه باغات، زنبورداری، پرورش قارچ، پرورش دام، پرورش مرغ بومی و صنایع دستی بوده و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی را اقدامی ارزشمند برای پایداری و ماندگاری مردم و رونق اقتصادی در روستاها دانست و گفت: این اقدامات از مهاجرت روستاییان به داخل شهر جلوگیری می‌کند.

وی تشکیل هسته‌های جهادی پنج تا ۱۰ نفره که شامل معتمدین شهر هستند را از دیگر اقدامات سپاه مریوان برای رفع محرومیت‌زدایی عنوان کرد.

فرمانده سپاه مریوان همچنین با اشاره به کاروان راهیان نور مریوان اضافه کرد: از ۱۳ فروردین ماه جاری تاکنون یکصد کاروان به صورت خودجوش و سازمان یافته در مریوان حضور یافتند و ۱۱ هزارنفر از یادمان شهدای مریوان بازدید کردند.

سلیمی به برنامه فصل پویش نیز اشاره کرد و گفت: این فعالیت از هفتم مرداد آغاز شده و تا هشتم شهریور ماه جاری ادامه دارد.

وی اضافه کرد: براساس این فعالیت پنج هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز کردستانی علاوه بر بازدید از یادمان شهدا ۲۴ ساعت در اختیار فصل رویش هستند که فعالیت‌های تربیتی برای آنها انجام می‌گیرد.

وی در پایان به تعداد خادمان یادمان شهدای مریوان پرداخت و اضافه کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ نفر خادم شهدا برای خدمات‌دهی به زائران انجام خدمت می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر