کد خبر: 869366
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
مسیرهای پیاده یا همان پیاده راهها ازنظرشهرسازی علاوه برآنکه امنیت جانی شهروندان راتامین می کند بهترین فضا برای ورزش همگانی شده است.
مسیرهای پیاده را می توان به عنوان راههایی که به دور از معابر سواره بوده و طیف وسیعی از کاربران شامل عابرین ، دوندگان ، دوچرخه سواران و ... از آن استفاده می کنند ، تعریف نمود. از این مسیرها به عنوان ابزاری برای فعالیت جمعی به خصوص در ارتباط با اقتصاد شهری ، کیفیت محیطی و سلامت اجتماعی یاد می شود. برای رسیدن به این اهداف شهرداری منطقه پنج که بالغ بر ۸۰ درصد شهروندان آن آپارتمان نشین اند احداث مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری را در ۳ سال اخیر مورد توجه قرار داده و تاکنون بالغ بر ۳۰ کیلومتر جاده سلامت دراختیار شهروندان قرارداده است.

از دیگر مزایای این مسیرها علاوه برانجام ورزش های عمومی و همگانی می توان به افزایش تعامل و همفکری میان شهروندان و ارتقای سلامت روحی و روانی اشاره نمود. منطقه پنج که عمده شهرک های جدید تبریز را در خود جای داده با شناسایی محل های لازم اقدام به اجرای پروژه پیاده روسازی و مسیرهای دوچرخه سواری کرده است. خیابان شهید عبداللهی که میدان بسیج را به شهرک مرزداران و کوی نیاوران متصل می کند از معابری است که پیاده راه آن احداث شده است.

 همچنین یک رشته جاده سلامت در شهرک مرزداران و به طول ۱۵۰۰ متر صبح ها از شهروندان علا قمند به ورزش میزبانی می کند. به طور کلی شهرک مرزداران و کوی نیاوران از نظر برخورداری از سرانه پیاده راه جزو محلاتی است که موجبات رضایتمندی شهروندان را کسب کرده است. از میدان شهید فهمیده تا میدان اطلس در شهرک باغمیشه و در دو باند رفت و برگشت که جزو پر رفت و آمدترین نقاط شهر است و همچنین مسیر جاده سلامت منتهی به تپه های رشدیه از دیگر پروژه هایی هستند که در این مدت بدین منظور اجرا و احداث شده اند. معابر خیابان امیرکبیر و سایر معابر اصلی و فرعی این شهرک نیز از  پیاده راه برخوردار شده اند .طول این مسیرها و در ۲ باند بالغ بر ۵ کیلومتر گزارش شده است.
 در بزرگراه دوکمال در حد فاصل شفیع زاده تا بارنج نیز با بهترین کیفیت مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری طراحی و اجرا شده که همه روزه شهروندان بسیاری در این مسیر سلامت و تندرستی خود را ارتقا می دهند. همچنین در حد فاصل میدان شهید فهمیده تا ورودی کوی فرشته جنوبی مسیر  دوچرخه سواری و در ۲ قطعه به طول ۳ کیلومتر احداث شده است. آنچه از عملکرد این منطقه برداشت شده رضایتمندی شهروندان از توجه مدیریت شهرداری به این مقوله مهم و اساسی است. این درحالیست که علاوه براحداث پیاده راهها سیستم های ورزش و بدنسازی نیز نصب شده است. مدیریت شهرداری تا حدی که توانسته امکانات لازم رابرای انجام ورزش وسلامتی شهروندان مهیا کرده است . انتظار می رود علاقمندان بیش از این به تندرستی خود بها دهند چرا که دراین صورت شهری سالم با شهروندانی تندرست خواهیم داشت.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر