کد خبر: 869353
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اعلام نمود:
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طی یک سال اخیر بیش از ۹۰ تن فرآورده خام دامی غیرمجاز در استان مرکزی ضبط و معدوم شده که نسبت به یک ساله قبل از آن، ۴۰درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طی یک سال اخیر بیش از ۹۰ تن فرآورده خام دامی غیرمجاز در استان مرکزی ضبط و معدوم شده که نسبت به یک ساله قبل از آن، ۴۰درصد افزایش داشته است.

محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق مقررات جهانی، دامپزشکی تنها مرجع صلاحیت دار مورد اعتماد سازمان های بین المللی در رابطه با تجارت دام زنده و یا فرآورده های دامی است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ماموریت ها و وظایف دامپزشکی شامل چهار بخش عمده از جمله تامین بهداشت دام، تامین بهداشت فرآورده های خام دامی از خامی تا مصرف، کنترل و مبارزه با بیماری های مشترک و اعمال نظارت بهداشتی بر تمام مراحل تولید تا مصرف می شود.

وی افزود: وظایف دامپزشکی در چند سال اخیر تغییرات زیادی داشته که از آن جمله می توان به توسعه پرورش و صادرات آبزیان زینتی اشاره کرد که استان مرکزی رتبه اول را در این زمینه دارا است و حوزه فعالیت دامپزشکی علاوه بر تامین سلامت دام و طیور و مواد مصرفی مردم، حفظ مشاغل افراد زیادی که در این حوزه فعالیت دارند را به دنبال دارد و یا ایجاد شغل می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: خلاصه و نتیجه عملکرد یک ساله دامپزشکی استان مرکزی طی یک سال گذشته، افزایش۱۲درصدی عملیات واکسیناسیون و مبارزه با بیماری های واگیردار و غیر واگیردار، کاهش ۳۶ درصدی تعداد کانون بیماری های دامی استان و همچنین کاهش ۴۱درصدی کانون بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل بوده است.

وی افزود: همچنینکانون بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل در استان از ۱۹۵ مورد در سال ۹۵ به ۱۱۵ مورد در سال ۹۶ تقلیل پیدا کرده است.

شانقی خاطرنشان ساخت: از جمله دیگر اقدامات انجام شده می توان به افزایش ۱۵۴ درصدی تعداد بازرسی و مراقبت از مزارع طیور و زنبور عسل استان، افزایش ۵۸ درصدی تعداد نمونه برداری آزمایشگاهی و انجام آزمایشات تشخیصی مزارع طیور، آبزیان و زنبور عسل و همچنین افزایش۹ درصدی گوشت سفید استحصالی در کشتارگاه های طیور استان اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار