کد خبر: 869152
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
مدیرکل شیلات هرمزگان:
مدیرکل شیلات هرمزگان از بهره برداری سایت پرورش میگوی شور دوم در بندرعباس خبر داد.

سید پرویز محبی در بازدید روند احداث سایت پرورش میگوی شور دوم در شرق بندرعباس با بیان اینکه سیاست اقتصاد دریامحور با توجه به ظرفیت های هرمزگان در این استان در حال پیگیری است، عنوان کرد: هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پرورش میگو دارد و در این راستا امروز از روند احداث مزرعه پرورش میگوی شور دوم در بندرعباس بازدید داشتیم.

وی ادامه داد: این مزرعه ۸۰۰ هکتار است که فاز اول آن در ۴۰۰ هکتار اجرایی می شود و هم اکنون فاز نخست آن ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محبی اظهار داشت: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای این پروژه ۴۰ میلیارد تومان است که قرار شده توسط بانک کشاورزی پرداخت شود و سرمایه گذار پروژه که از جوانان بومی هرمزگان است نیز تاکنون اعتبارات خوبی را برای اجرای آن هزینه کرده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه ۱۰ سایت پرورش میگو شامل هشت هزار هکتار در هرمزگان در مدار تولید قرار دارد، تصریح کرد: براساس مجوزهای صادر شده نیز هشت هزار هکتار مزرعه پرورش میگوی دیگر نیز در استان در حال احداث است.

محبی با اشاره به سایت پرورش میگوی شور دوم در بندرعباس نیز بیان داشت: تاکنون سرمایه گذار پروژه ۱۱ میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده و مجموع هزینه های آن ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه این سایت پرورش میگو شامل ۱۰ مزرعه ۳۶هکتاری است است که هر مزرعه شامل ۲۶استخر حدودا یک هکتاری است تصریح کرد: ظرفیت تولید این سایت پرورش میگو دو هزار تن میگوپرورشی است.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: احداث این سایت پرورش میگو برای ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر