کد خبر: 868908
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک :
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: نخستین پارک هوشمند در کلانشهر اراک ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: نخستین پارک هوشمند در کلانشهر اراک ایجاد می‌شود.

مراد علی عباسی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک اظهار داشت:پارک هوشمند به معنی استفاده از روش‌های هوشمند و مکانیزه در استفاده از منابع آبی،منابع برق و سیستم‌های روشنایی در بوستان‌ها است که در حوزه معرفی سیستم آبیاری هوشمند می‌توان گفت دستگاه آبیاری هوشمند با توجه به داده‌های دریافتی از سنسو‌رها زمان آبیاری را مدیریت می‌کند.

وی افزود:در سیستم هوشمند‌سازی آبیاری فضای سبز این سامانه به کمک چند سنسور می‌تواند مدیریت خوبی روی آبیاری فضا‌های سبز بزرگ مثل پارک‌ها یا فضای سبز ادارات باشد، از مزایای این دستگاه برای فضای سبز بزرگ، کمتر شدن هزینه استفاده از نیروی انسانی است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک تصریح کرد:سنسورهای باران، رطوبت خاک، دما، نور خورشید به این سیستم کمک می‌کنند به این صورت که وقتی باران می‌بارد نیازی به آبیاری نیست.

عباسی با اشاره به نصب سیستم کنترل آبیاری هوشمند گفت: سیستم آبیاری هوشمند شامل سنسور‌ها که شامل حسگر‌های رطوبت، باران، دما، باد، آفتاب وغیره، مرکز کنترل شامل جعبه کنترلر مرکزی آبیاری که از تکنولوژی PLC استفاده می‌کند، شیرهای برقی که توسط دستگاه کنترل آبیاری کنترل می‌شود و لوله‌ها و اتصالات که شامل لوله‌کشی‌ها و قطره چکان‌ها و آبپاش‌ها است.

وی ادامه داد: اغلب این دستگاه‌ها را می‌توان از طریق اپلیکیشن‌هایی که روی موبایل نصب می‌شوند مدیریت کرد و در شرایط خاص می‌توان مدت تغییراتی در برنامه هوشمند آبیاری داددر حالت‌های پیشرفته‌تر این دستگاه‌ها قابلیت برقراری ارتباط با اینترنت را دارند و با کمک پیش‌بینی‌های هواشناسی بهترین برنامه آبیاری را برای فضای سبز شما به اجرا می‌گذارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار