کد خبر: 868389
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
یک روزنامه آمریکایی گزارش داده رئیس‌جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید بیش از ۱۰۰۰ ادعای نادرست مطرح کرده است.
فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید بیش از ۱۰۰۰ بار ادعاهایی مطرح کرده که درست نبوده‌اند.

واشنگتن‌پست نوشته تیم حقیقت‌سنجی این روزنامه از زمان روی کار آمدن ترامپ ادعاهای نادرست یا گمراه‌کننده ترامپ را ثبت کرده است.

مطابق این تحقیق، ترامپ بین روزهای ۴ یا ۵ آگوست از مرز ۱۰۰۰ ادعای نادرست عبور کرد و اکنون، این رقم برای وی به ۱۰۵۷ بار رسیده است.

واشنگتن‌پست نوشته است: «این رقم، با هر استانداردی که در نظر گرفته شود، رقم بزرگی است. در واقع، ما به دلیل مواجه شدن با سیلی از ادعاهای رئیس‌جمهور در نیمه دوم ماه جولای، این به‌روزرسانی را اندکی دیر انجام دادیم. این روند در زمان تعطیلات کاری رئیس‌جمهور کند شد، بنابراین ما اکنون توانسته‌ایم به ایشان برسیم.»

در این گزارش آمده است: «با سرعت فعلی رئیس‌جمهور او به طور متوسط روزانه ۵ ادعای نادرست مطرح کرده است. برخی از ادعاهایی که وی مطرح کرده، تکراری هستند، اما دفعاتی که او آنها را مطرح کرده به عنوان یک ادعای نادرست مطرح شده است.

مطابق این گزارش، ترامپ ۴۲ بار ادعا کرده که تصمیمات او منجر به برخی سرمایه‌گذاری‌های تجاری و اشتغال در آمریکا شده است. این در حالی است که با جستجوی گوگل می‌توان دریافت که آن سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به قبل از روی کار آمدن وی بوده‌اند.

برخی از ادعاهای ترامپ هم به نوشته واشنگتن‌پست عجیب هستند. او ۱۱ بار ادعا کرده که ایالات متحده تا کنون ۶ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار