کد خبر: 868368
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
حجت‌الاسلام رحيميان در نشست نقش مسجد در مقاومت:
مسجدالاقصي نمادي براي فلسطين و تشخيص خير، ايمان و نفاق است؛ سرسخت‌ترين دشمنان ما يهوديان صهيونيست هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين رحيميان عضو مؤسس جمعيت دفاع از فلسطين و توليت مسجد جمكران در نشست «نقش مسجد در مقاومت و بيداري اسلامي» كه ديروز برگزار شد، اظهار داشت: در ارتباط با موضوع مسجد بحث زياد است، پيامبر(ص) پس از هجرت از مكه، در اولين توقف خود در روستاي قبا، مسجد قبا را تأسيس و در اولين گام پس از ورود به مدينه مسجدالنبي را احداث كردند.
 
وي با بيان اينكه مسجد به عنوان پايگاهي براي همه مسائل دنيوي و اخروي مطرح مي‌شود، افزود: در طول تاريخ شاهد نقش مسجد بوديم، از جمله انقلاب اسلامي ايران از پايگاه مسجد گسترش پيدا كرد و منتشر شد. امام خميني (ره) نه حزبي داشت و نه تشكل و تشكيلات سياسي اما بزرگ‌ترين انقلاب را در دنيا با بهره‌گيري از بستر مساجد شكل داد.  
حجت‌الاسلام رحيميان ادامه داد: بنده به عنوان خادم بنياد شهيد در طول 25 سال قبل كارهاي زيادي در رابطه با شهدا و مسجد انجام داده‌ام كه از جمله آنها مجموعه بررسي در احوالات شهدا بود، حدود 97 درصد شهدا از پايگاه مسجد به جمع شهداي دفاع مقدس پيوستند و شكل‌گيري شخصيت آنها در بستر و ظرف مسجد شكل گرفته بود.
 
وي اظهار داشت: مساجد هم طبعاً هر كدام از جايگاه ويژه‌اي برخوردار هستند، مسجدالاحرام، مسجدالنبي، مسجد كوفه و مسجدالاقصي وجه مشترك و ويژه‌اي در ارتباط با احكام دارند.  
حجت‌الاسلام رحيميان گفت: مسجد جمكران مسجدي است كه منصوب به امام زمان(عج) است اما آنچه در اين مسجد انجام مي‌شود، عبادت خداست،  همچنين پيامبر (ص) درباره ارتباط مردم با مساجد فرمودند، آن زمان كه آفت‌ها و تباهي‌ها از آسمان بر سر مردم فرود مي‌آيد، تنها كساني كه سلامت مي‌مانند اهل مساجد هستند.  توليت مسجد جمكران مطرح كرد: امروز مسجدالاقصي نمادي براي فلسطين و تشخيص خير، شر، ايمان و نفاق است. سرسخت‌ترين دشمنان ما يهوديان صهيونيست هستند، مطمئن هستيم طبق فرمايشات امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري در آينده نه چندان دور رژيم صهيونيستي از صحنه روزگار محو خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار