کد خبر: 868358
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
علت نامگذاري هفته اول شهريور ماه به نام هفته دولت، ترور و شهادت شهيدان رجايي و باهنر، رئيس‌جمهور و...
سيد عبدالله متوليان
سيد عبدالله متوليان

علت نامگذاري هفته اول شهريور ماه به نام هفته دولت، ترور و شهادت شهيدان رجايي و باهنر، رئيس‌جمهور و نخست‌وزير نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در انفجار دفتر نخست‌وزيري در سال ۱۳۶۰ است. آن چيزي كه شهيدان رجايي و باهنر را در بين مسئولان اجرايي كشور برجسته و از سايرين متمايز مي‌كند، قطعاً شهادت آنان به عنوان علت اصلي نيست (كه دهها بزرگوار ديگر در بين مسئولان كشور سراغ داريم كه آوازه و شهرت آنان بسيار كمتر از اين دو عزيز است) بلكه علت تامه‌ اين نامگذاري، ظهور و بروز آنان در عرصه سياست در حد و اندازه‌هاي ارزش‌هاي اسلام انقلابي و خدمت انقلابي و جهادي است و چه زيبا شهيد مظلوم بهشتي، الگوي مديريت جهادي و انقلابي را در يك جمله كوتاه بيان مي‌كند: «ما شيفتگان خدمتيم نه تشنگان قدرت.»
 
بزرگداشت و برگزاري هفته دولت فرصت طلايي و مغتنمي براي سرعت بخشي به ايجاد دولت اسلامي در فرايند پنج مرحله‌اي نظام اسلامي است. مهم‌ترين شاخصه دولت اسلامي، مديريت جهادي و انقلابي است. مديريت جهادي يكي از سرمايه‌هاي كشور و يكي از عوامل استحكام قدرت ملي نظام اسلامي است و مردم ايران شهيدان رجايي و باهنر را مظهر عشق به خدمت صادقانه و در عين حال الگوي مديريت انقلابي و جهادي مي‌دانند. موفقيت‌هاي چشمگير داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي كشور و ظهور ايران به عنوان يك قدرت تأثيرگذار طي ۴۰ سال گذشته نيز بي‌ترديد مرهون اقدامات مديراني ارزشي و مخلص و مردمي با رويكرد جهادي است. در آستانه چهلمين سال انقلاب اسلامي، وقت آن است كه در راستاي نهضت خدمت‌رساني صادقانه و مديريت جهادي و انقلابي، دولتمردان خود را به مؤلفه‌هاي فرهنگ و مديريت جهادي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي مجهز كنند. فرهنگ جهادي و انقلابي بر «عشق به ارزش‌ها»، «ولايتمداري» و «عشق به خدمتگزاري به مردم» همراه با «حفظ اعتقادات» و «استقلال واقعي» به عنوان دو جهت‌گيري دقيق در فرهنگ جهادي استوار است.
 
مديريت جهادي مترادف تلاش بي‌وقفه، عاشقانه و تمام عيار در خدمت خالصانه به مردم مبتني بر مبارزه انقلابي در همه عرصه‌هاي علمي، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و... با نيت الهي و توكل به خدا جهت نيل به اهداف والاي جامعه و مردم و رفع موانع موجود است. مديريت جهادي با مصرف‌گرايي، اشرافيگري و رفاه‌طلبي، تبعيض و ترويج نظام طبقاتي فقير و غني، غربگرايي و غربگدايي، سستي و تنبلي، بي‌حالي، انحراف از مسير آرمان‌گرايي ديني و ايماني و... مغاير بوده و بلكه مديريت جهادي مشروط به مبارزه بي‌امان با مصاديق مذكور است. اينك قريب ۴۰ سال از عمر پربركت انقلاب اسلامي سپري شده است و دولتمردان موظف و مكلفند مديريت جهادي را نصب‌العين خود قرار داده و فرهنگ جهادي را به فرهنگ غالب خدمت رساني و نماد كامل سبك زندگي مسئولانه مبتني بر دين‌محوري، ولايتمداري، ايثار، مردم‌گرايي، خودباوري، تكليف‌مداري و... تبديل كنند. دولتمردان بايد بدانند كه در طول سال‌هاي گذشته و در دولت‌هاي پيشين، هر جا به فرهنگ جهادي و انقلابي تمسك جسته‌ايم كارها و امور به پيش رفته و بالعكس هر جا كه از فرهنگ و مديريت انقلابي فاصله گرفته‌ايم بي‌شك شكست خورده و طمع دشمنان را در پي داشته است.
 
دولت دوازدهم بايد در ۴۰ سالگي نظام، ضمن پرهيز جدي از ضعف‌هاي دولت‌هاي قبلي، نمادي عيني از عصاره فضائل ۱۱ دولت پيشين باشد و فرهنگ توكل به خدا، خودباوري و اعتماد به نفس، دشمن‌شناسي و شناخت روش‌هاي دشمني دشمن، اغتنام فرصت‌ها، آسيب‌شناسي برآورد دقيق تهديدات، برنامه محوري، تقويت قانون‌مداري، دوري و پرهيز از اختلافات، پرهيز از فرصت‌سوزي، پرهيز از دوقطبي‌سازي‌هاي كاذب و تفرقه ساز، كارآمدي، استفاده از تمام ظرفيت‌ها و امكانات كشور، مردمي كردن اقتصاد و فرهنگ كشور، حركت مبتني بر علم و هوشمندي و... را ترويج و تكثير كنند. انتظار رهبري نظام و مردم از دولتمردان به‌ويژه از متوليان عرصه فرهنگي كشور اين است كه روحيه و جريان انقلابي را در محيط‌هاي مختلف تقويت و پشتيباني كرده و به گونه‌اي عمل نكنند كه جريان انقلابي تضعيف و جريان مقابل آن در محيط‌هاي فرهنگي، دانشگاهي، تبليغات ديني و... تقويت شود. غفلت از روحيه جهادي و ايثار، غرق شدن در بازي‌هاي حزبي و جناحي، ترويج فرهنگ آلوده و منحط كاخ‌نشيني، ترويج بي‌فرهنگي و لااباليگري، تبعيت از الگوهاي فرهنگي بيگانه، زبوني عجز در برابر دشمن، تكاثر ثروت، غفلت از تهاجم و شبيخون فرهنگي، غفلت از بيداري و كمين دشمن، غفلت از نفوذ دشمن و عناصر و عوامل داخلي دشمن، سپردن امور به نااهلان و نامحرمان، عدم ايستادگي در برابر تحريف‌گران اسلام انقلابي، غفلت از نفوذ دشمن در فضاي رسانه‌اي كشور، غفلت از فضاي مجازي، بي‌مبالاتي نسبت به حفظ بين‌المال، دلسرد كردن انقلابيون و مردم، غفلت از نيروهاي باانگيزه و انقلابي، سرگرم شدن به آلاف و الوف دنيا و رفاه‌زدگي و... در تقابل مستقيم با مديريت انقلابي و جهادي است.
 
دولت دوازدهم بايد با نصب‌العين قرار دادن همه شعارهاي تعيين شده توسط رهبري معزز و معظم انقلاب اسلامي براي سال‌هاي پيشين، به‌ويژه شعارهاي اقتصادي نظير «جهاد اقتصادي»، «حماسه اقتصادي»، «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي»، «نهضت خدمت‌رساني به مردم»، «همت مضاعف، كار مضاعف»، «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني»، «مبارزه و مقابله با ريخت و پاش و زياده‌روي و اسراف»، «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» و بالاخره «اقتصاد مقاومتي ؛ توليد، اشتغال» بذر اميد را در قلوب مردم پاشيده و باورهاي مردم را نسبت به نظام و انقلاب تقويت نمايد. انتظار واقع‌بينانه از دولت دوازدهم در آغاز دوره چهار ساله خود اين است كه براي تحقق كليه موارد راهبردي و عملياتي مطرح شده در حكم تنفيذ و فرمايشات مقام معظم رهبري، حضرت امام خامنه‌اي در جلسه تنفيذ لحظه‌اي غفلت نورزيده و با اغتنام فرصت‌ها، از تمام ظرفيت‌هاي موجود براي پيشبرد امور با مديريت جهادي و انقلابي تلاش نمايد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار