کد خبر: 868355
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
اعضاي جديد شورا با مترو به حرم امام مي‌روند
روز گذشته آخرين جلسه شوراي شهر با حضور شهردار تهران و معاونان و اعضاي شورا برگزار شد.
روز گذشته آخرين جلسه شوراي شهر با حضور شهردار تهران و معاونان و اعضاي شورا برگزار شد. اعضاي شورا ضمن تقدير از شهردار تهران و معاونان وي در طول 12 سال تصدي مديريت شهري كارنامه عملكرد شهردار را هم دريافت كردند. قاليباف در اين جلسه گفت: همه تلاش ما در 12 سال گذشته با اين نگاه بوده است كه هدف ارتقاي كيفيت زندگي در بعد مادي و معنوي محقق شود.
 
روز گذشته آخرين جلسه شورا با حضور شهردار و اعضاي شورا برگزار شد. شهردار تهران با بيان اينكه سعي كرديم با سه ركن حياتي يعني شهروندان، شهر و مديريت شهري در يك تعامل درست و با يك رويكرد مبتني بر مسائل اجتماعي و فرهنگي در اين راه گام برداريم، اظهاركرد: خوشحال هستيم كه مجموعه مديريت شهري در دوره‌هاي دوم، سوم و چهارم به نقطه‌اي رسيد كه امروز فلسفه وجودي شهرداري‌ها در كشور و نگاه مردم متحول شد. تبديل كردن مجموعه مديريت شهري از يك سازمان خدماتي به نهادي اجتماعي و در خدمت مردم بودن در شئونات مختلف زندگي اتفاقي است كه در شهر تهران رخ داد و به تبع آن به ديگر شهرها هم اثر‌گذاري كرد و توقع و نگاه مردم از شهرداري‌ها امروز متفاوت شده است. متأسفانه يك زخم كهنه جدي در نظام اداري و اجرايي ما است كه سيستم بسيار متمركزي داريم و اين مانع بزرگي برسر راه ارائه خدمات بهتر است، اما در اين دوره نشان داده شد كه بيش از هر زمان ديگري بستر براي مديريت يكپارچه شهري فراهم شده است.
  
درآمد پايدار و محيط‌زيست؛ دو مشكل اصلي تهران
قاليباف درآمد پايدار و موضوع محيط‌زيست شامل آلودگي هوا، آب و خاك را دو مشكل اصلي تهران دانست و عنوان كرد: حل هر دو مورد در گرو مديريت يكپارچه شهري است.
وي افزود: براي كارآمدي دين در اداره امور جامعه، پيشرفت در مقياس ملي هم به اين مديريت يكپارچه شهري نيازمند هستيم. لحظه‌اي نبايد از اين موضوع درنگ كنيم؛ اين يك خواست ملي و مردمي است كه اجتناب‌ناپذير است و تنها راه نجات از چالش‌هاي روزمره مردم به شمار مي‌رود.
 
شهردار پايتخت گفت: اين توفيق را پيدا كرديم با كمك همه همكاران در شهرداري تهران سندي را تحت عنوان سند تحويل و تحول آماده كنيم. يعني امروز كه ما از شهرداري تهران مي‌رويم، در اين سند مشخص شده است كه مجموعه اينجا چه چيزي است. حتي خيلي از دوستان گفتند فلاني اين كار را نكن ممكن است در اين سند اشكالي هم پيدا شود، اما گفتم آيا اين بهتر از آن نيست كه هيچ سندي ندهيم تا شوراي پنجم و شهردار بعدي ندانند چه چيزي را تحويل مي‌گيرند؟ حتي ممكن است در اين سند دو اشكال هم وجود داشته باشد، اما پايه‌گذاري اين اصل با هر هزينه‌اي براي شهر يك ضرورت است كه بدانيم چه چيزي را تحويل مي‌دهيم و بدانند چه چيزي را تحويل مي‌گيرند ولو نقايصي هم در آن باشد. امروز اين سند را تحويل مهندس چمران مي‌دهم و ايشان به شوراي پنجم منتقل خواهند كرد.
  
طلب حلاليت براي قصورات
قاليباف افزود: وظيفه خودم مي‌دانم از مردم عزيز، متدين، نجيب و شريف تهران كه همراهي و مشاركت معني داري در حوزه مسائل شهري داشتند، تقدير و تشكر كنم. از همه آنها به خاطر كوتاهي‌ها، كم‌كاري‌ها، قصور و تقصيراتي كه احتمالاً داشتيم حلاليت مي‌طلبم. صادقانه به مردم عرض مي‌كنم كه با تمام وقت و ظرفيت در خدمت آنها بودم. كمتر روزهايي در طول اين 12 سال اتفاق افتاده است كه من اذان صبح را در خانه بشنوم و تا پاسي از شب در اين شهر تلاش نكرده باشم؛ اين تلاش با همه كارگران، مهندسان، تكنسين‌ها و... صورت گرفته است. ما تلاش كرديم در تابستان شهر را بشوييم، در پاييز به درستي شهر را جارو كنيم و در زمستان‌هاي سرد و برفي در كنار هم اين شهر را پارو كنيم تا بتوانيم هميشه اين شهر را براي مردم بهاري نگاه داريم؛ اگر نقصاني بود به بزرگواري خودشان ما را ببخشند.
گفتني است بر اساس اخبار منتشر شده حجت‌الاسلام قرائتي به پاس تلاش شهردار تهران در حوزه فرهنگي و ديني انگشتر خود را به عنوان ياد‌بود به قاليباف اهدا كرد.
 
شورایی‌ها با مترو به حرم امام‌(ره) می‌روند
عضو منتخب شوراي شهر تهران ضمن اعلام برنامه آيين تحليف منتخبان شوراي پنجم تهران گفت: منتخبان شورا براي اداي احترام به معمار كبير انقلاب اسلامي با مترو به حرم امام (ره) مي‌روند، حسن خليل‌آبادي با اشاره به جزئيات مراسم تحليف افزود: مراسم تحليف پنجمين دوره منتخبان شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش با حضور استاندار و فرماندار تهران، نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، فرمانداران ري و شميرانات و برخي از شخصيت‌هاي سياسي، توسط فرمانداري تهران امروز در صحن علني شوراي شهر برگزار مي‌شود. خليل‌آبادي همچنان اضافه كرد: نمايندگان مردم تهران، ري و تجريش بعد از مراسم تحليف و انتخاب هيئت رئيسه، براي اداي احترام به معمار كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) از طريق مترو به حرم مطهر امام خواهند رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار