کد خبر: 868315
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
دمبله، كوتينيو و دي ماريا گزينه‌هاي جديد بارسا
خبر انتقال ليونل مسي به منچسترسيتي آژير قرمز را در بارسلونا به صدا درآورده است.
شيوا نوروزي
 
خبر انتقال ليونل مسي به منچسترسيتي آژير قرمز را در بارسلونا به صدا درآورده است. پس از دو شكست تحقيرآميز به رئال مادريد در سوپر كاپ و از دست دادن نيمار شرايط دشواري را براي كاتالان‌ها رقم زد. با اينكه تصور مي‌شد اولين پيروزي در لاليگا اوضاع را تا حدودي آرام كند، اما انتشار خبري مبني بر رفتن ستاره آرژانتيني از نيوكمپ آن هم به مقصد من سيتي دوباره بحران را در اردوگاه آبي و اناري‌ها به اوج رساند. عدم تمديد قرارداد مسي و ناكامي در جذب گزينه‌هاي مدنظر از جمله چالش‌هاي مهمي است كه سران بارسا براي مرتفع كردن آنها راهكاري ندارد.
 
در راه منچستر
ليونل مسي حكم قلب بارسا را دارد؛ در صورتي كه اين بازيكن خيال ترك نيوكمپ به سرش زده باشد، مديران باشگاه با مشكلي اساسي روبه رو شده‌اند. مهاجم آرژانتيني مدت هاست كه از دوران اوج خود دور شده و انتقادهاي زيادي را تحمل مي‌كند. به‌علاوه اينكه نيمار هم پس از هفته‌ها جاروجنجال بالاخره سر از پاري‌سن ژرمن درآورد. رفتن مهاجم برزيلي خط حمله بارسا را بيش از پيش با مشكل مواجه ساخته و در دو بازي اخير اين تيم در ال‌كلاسيكو خلأ نيمار به شدت احساس مي‌شد. با تمام اين تفاسير كاتالان‌ها اميدوارند ادعاي آبي‌هاي منچستر دروغ باشد. قرارداد مسي با بارسلونا سال آينده به پايان مي‌رسد و همين مسئله نگراني‌هاي زيادي را براي هواداران ايجاد كرده‌است. اگرچه پروسه تمديد قرارداد با مسي بسيار طولاني شده اما رابرت فرناندز، مديرفني بارسا پس از اولين برد اين تيم در فصل جديد لاليگا خبر از تمديد قرارداد ستاره بارسا داده بود. با اين وجود رسانه‌اي شدن پيشنهاد هنگفت من سيتي به مسي جو را به هم ريخت. تيم سرمايه‌دار جزيره براي خريد گرانترين بازيكن جهان هيچ محدوديتي ندارد. تا جايي كه شنيده مي‌شود سران سيتي حاضرند 300 ميليون يورو براي فسخ قرارداد مسي با بارسا بپردازند و اين بازيكن را به منچستر بياورند. البته اين اولين باري نيست كه خبر انتقال مسي به سيتي سر زبان‌ها مي‌افتد، اما اين بار پپ گوارديولا، سرمربي من سيتي هم در مورد آن صحبت كرده است: «‌ممكن است كسي كه پول اين كار را داشته باشد، بخواهد پولش را در راه به خدمت گرفتن مسي خرج كند. ممكن است اين اتفاق بيفتد.‌» تنها راهي كه كاتالان‌ها مي‌توانند از اين مخمصه پيش از فعال شدن بند فسخ قرارداد مسي فرار كنند، تمديد قرارداد با اين بازيكن است.
 
ناموفق در نقل و انتقالات
پر كردن جاي خالي نيمار و پيدا كردن يكي دو گزينه براي جانشيني مسي دغدغه‌هاي اصلي كاتالان هاست. از يك سو جدايي جنجالي يكي از سه ضلع مثلث MSN و از سوي ديگر ناتواني در جذب ستاره‌هاي جديد انتقادهاي زيادي را از مديران بارسلونا به همراه داشته است. عثمان دمبله يكي از گزينه‌هاي مدنظر بارسلوناست كه در اختيار گرفتن آن بعيد به نظر مي‌رسد. تنها هشت‌روز ديگر تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستاني باقي مانده و باتوجه به موضع سختگيرانه باشگاه دورتموند انتقال دمبله به بارسا را عملاً بايد منتفي تلقي كرد. رقم اوليه بارسا 90‌ميليون يورو بود و در شرايطي كه به نظر مي‌رسيد، اين رقم براي راضي كردن زردپوشان كافي است مسئولان دورتموند رقم را بالا بردند. تا اينكه ياغي‌گري‌هاي ستاره 20 ساله موجب لجبازي باشگاه آلماني شد؛ 150 ميليون يورو رقمي است كه دورتموندي‌ها به هيچ وجه به كمتر از آن راضي نخواهند شد. حتي پيشنهاد 120‌ميليوني بارسا نيز رد شده و دمبله بايد همچنان رؤياي پوشيدن پيراهن بارسا را در سر داشته باشد. كوتينيو ديگر گزينه مد نظر هم براي حضور در نيوكمپ با مشكلي مشابه مشكل دمبله مواجه است.
 
ليورپول براي آنكه اين بازيكن را به بارسلونا بفروشد 150 ميليون يورو درخواست كرده و قرمزها نيز از رقم اعلام شده كوتاه نمي‌آيند. آبي و اناري‌ها پيشنهاد 128 ميليوني به بندرنشينان دادند. اما از ليورپول خبر مي‌رسد كه انگليسي‌ها همچنان بر رقم اعلام شده خود مصر هستند و تا هفته آينده به باشگاه اسپانيايي مهلت دادند تا تصميم نهايي‌شان را بگيرند. آنخل دي ماريا يكي ديگر از بازيكناني است كه در ليست خريد بارسا حضور دارد؛ از زماني كه نيمار به PSG رفت دي مارياي فرانسوي به نيمكت ذخيره نزديك شده‌است. از آنجا كه هنوز تكليف كوتينيو و دمبله مشخص نيست باشگاه بارسلونا در تلاش است تا با رقمي نزديك به 50 ميليون يورو دي ماريا را از پاري‌سن ژرمن به نيوكمپ منتقل كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار