کد خبر: 868311
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
امروز رقابت‌های ۴ وزن دوم و پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی پیگیری شد که که از ۴ وزن ۳ نماینده ایران حذف شدند و تنها محمد الیاسی در وزن ۶۶ کیلوگرم ساعاتی دیگر برای کسب مدال برنز به روی تشک خوهدرفت
این مسابقات که به میزبانی شهر پاریس در حال برگزاری است در وزن ۵۹ کیلو گرم ابتدا مردانی برای کشورمان روی تشک رفت.او در ابتدا کشتی گیر ازبکستانی را ۳ بر صفر مغلوب کرد. در ادامه هامت رستم از ترکیه را با اقتدار ۵ بر ۲ شکست داد .در یک چهارم نهایی برابر حریف کره جنوبی شکست خورد و در شانس مجدد هم مغلوب حریف خود شد و در نهایت از دور رقابتها کنار رفت.در ادامه رقابتها در وزن ۶۶ کیلو گرم محمد الیاسی روی تشک رفت.در مرحله نخست کشتی گیر نامدار بلاروس که مدال جهان را در کارنامه دارد را ۲ بر یک شکست داد .سپس ۱۰ بر یک حریف بلغاری را مغلوب کرد و در مرحله بعد دمیانکوف اوکراین را برد و راهینیمه نهایی شد اما متاسفانه در نیمه نهایی علی رغم تمام شایستگی هایش ۴ بر یک مغلوب کشتی گیر لهستان شد و ساعاتی بعد برای کسب مدال برنز روی تشک خواهد رفت.

در وزن ۸۰ کیلوگرم یوسف قادریان که مدال برنز جهان را در اختیار دارد در نخستیم که مسابقه اش با ارائه نمایشی ضعیف و دور از انتظار با نتیجه سنگین ۱۰ بر یک شکست خورد و در شانس مجدد هم برابر کشتی گیر سوئدی شکست خورد تا وداعی تلخ با مسابقات داشته باشد.

اما در آخرین وزن یعنی ۱۳۰ کیلوگرم شهاب قوره جیلی در دور اول کشتی گیر قزاق را شکست داد . در مرحله یک هشتم نهایی مقابل کشتی گیر استونی دارنده مدال طلای جهان  ۴ بر یک شکست خورد و با توجه به صعود رقیبش به دیدار فینال، قوره جیلی راهی مرحله شانس مجدد شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند . در این مرحله هم مقابل کشتی گیر میزبان پیروز شد و اما در دیدار رده‌بندی شکست خورد.پیش از این در روز اول مسابقات محمد علی گرایی در وزن ۷۱ کیلوگرم، سعید عبدولی در وزن ۷۵ کیلوگرم و حسین نوری در وزن ۸۵ کیلوگرم به مدال برنز جهان رسیدند و سید مصطفی صالحی‌زاده در وزن ۹۸ کیلوگرم به عنوانی بهتر از دوازدهمی جهان نرسید.

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار