کد خبر: 868217
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به منظور تأمین نظر شورای نگهبان در پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی مصوب کردند که پایان‌نامه‌های دانشجویی در سامانه اطلاعاتی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ثبت شود.
فارس:نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به منظور تأمین نظر شورای نگهبان در پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی مصوب کردند که پایان‌نامه‌های دانشجویی در سامانه اطلاعاتی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ثبت شود.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان لایحه اعاده شده پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا به تصویب رساندند.
 
به موجب مصوبه مجلس، حوزه‌های علمیه و همچنین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی فناوری دولتی و غیردولتی زیر نظر وزراتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی، موسسه‌های وابسته به دستگاه‌های آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی،موسسه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه فرهنگیان موظف هستند از این پس، پیشنهادها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که فاقد طبقه‌بندی هستند، در سامانه‌های اطلاعاتی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ثبت و تأیید کرده و فایل تمام متن و نتیجه را همانندجویی کنند. ارائه گواهی ثبت و بارگذاری فایل تمام متن و نتیجه همانندجویی این مدارک برای هرگونه پرداخت مالی به استادان راهنما، مشاور و داور و تخصیص امتیاز در ترفیع و ارتقای آنها و همچنین دانشجویان الزامی است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
خسته نباشید ،این طرح که چیز جدیدی نیست ما همه امان پایان نامه های خودرا درایران داگ ثبت کردیم .آیا بهترنیست به چای ثبت کردن ،همه پایان نامه ها را به کتاب تبدیل کنیم.(البته بعداز دفاع دانشجو از پایان نامه )با این کار،هم دانشجویان دارای تالیف می شوند وهم آثار آنها شناسنامه دارمی شود.ودیگر کسی نمی تواند از آثار دانشجویان تقلب کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار