کد خبر: 868191
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
شهردار تبریز عنوان کرد؛
شهردار تبریز با اشاره به تنوع پروژه‌های عمرانی گفت: اقدامات عمرانی مهمی که با سرعت در حال پیگیری است، بخش مهمی از معضلات ساختاری شهر و نیازهای شهروندی را پوشش خواهد داد.
دکتر صادق نجفی در حاشیه افتتاح پارک باغ امامی، در گفتگو با خبرنگاران، از پیشرفت چشمگیر پروژه‌های عمرانی، خدماتی و زیباسازی در سطح شهر خبر داد و افزود: گلچینی از پیشرفت‌های مهم پروژه‌های شهری، در حال رونمایی و تقدیم به شهروندان است.

وی تصریح کرد: زیباسازی دکل‌های مخابراتی از جمله طرح‌هایی است که با همکاری سازمان آمار و فناوری و بخش های مخابراتی عملیاتی شده و طی آن، پنج دکل سطح شهر به صورت پایلوت، با اجرای طرح‌های مفهومی، سامان‌دهی شده‌است.

دکتر نجفی افزود: هزینه نماکاری، سامان‌دهی و زیباسازی هر یک از این دکل‌ها حدود ۲۵۰ میلیون تومان بوده و در فازهای آتی، در مورد سایر دکل‌ها و سازه‌های مخابراتی نیز عملیاتی خواهد شد.

شهردار تبریز از رونمایی فاز نخست پروژه عظیم میدان آذربایجان خبر داد و افزود: پروژه آذربایجان، از طرح‌های عظیم ترافیکی است که فاز اول آن، پس از دو سال تلاش بی‌وقفه عوامل فنی و اجرایی، تقدیم شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که حجم عملیاتی میدان آذربایجان، معادل چندین تقاطع غیرهمسطح است، اظهار داشت: بخش عمده تقاطع‌های میدان، در آستانه تکمیل است و مسیر مربوط به بلوار آذربایجان به پاسداران در قالب فاز اول رونمایی می‌شود.

دکتر نجفی با اشاره به این‌که تجهیز ایستگاه‌های مترو با تزریق اعتبارات لازم، در حالی پیگیری است، افزود: تلاش شده تا شرایط زیرساختی ایستگاه‌ها، موجب تسهیل استفاده عموم از ناوگان مترو شود.

شهردار تبریز، به بهره‌برداری از بازارچه عرضه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت:  آغاز فعالیت این مجموعه، در شهرک ارم، علاوه بر صرفه اقتصادی برای شهروندان، در انسجام بازار میوه و تره‌بار و تعریف برخی فرصت‌های اشتغال، موثر خواهد بود.

وی با اشاره به تکمیل چندین پروژه شاخص و مهم در تفرجگاه عینالی، خاطرنشان کرد: طولانی‌ترین جاده کفپوش کوهستانی به طول ۳.۵ کیلومتر،  دریاچه ۵۴ هزار مترمکعبی داغ گؤلی  و طولانی‌ترین و پرشیب‌ترین زیپ‌لاین کوهستانی کشور در مراحل تکمیلی است که تاثیر مستقیم در ارتقای جاذبه‌های عینالی خواهد داشت.

دکتر نجفی افتتاح پارک باغ‌ امامی  را از مهم‌ترین اقدامات در حوزه فضای سبز سال‌های اخیر، خواند و افزود: تملک این پارک، از مهم‌ترین تملک‌های سال‌های متمادی در شهرداری تبریز است که نیاز محدوده مرکزی شهر را به فضای سبز پایدار و زیبا رفع کرد.

شهردار تبریز اضافه کرد: این پارک زیبا، قطعاً در سال‌های آتی، جلوه و طراوات بیشتری خواهد داشت و فرصت‌های مختلف آن، برای طراحی برخی کاربری‌های فرهنگی و اجتماعی، به کار خواهد رفت.

وی با تاکید بر این‌که مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز، گل سرسبد پروژه‌های عمرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تبریز است، گفت: اجرای این پروژه در مدت ۱۵ ماه، یکی از مهم‌ترین رکوردهای عمرانی را ثبت و توسعه فرهنگی و فرصت میزبانی‌های ملی و بین‌المللی را در شهر تبریز، ارتقا داد.

دکتر نجفی در پایان تاکید کرد: تا آخرین روز ماموریت، تمام هم و غم خود را صرف توسعه شهر کرده‌ایم و امیدواریم، قطار پیشرفت و عمران شهر عزیزمان، فارغ از نام اشخاص، هر روز پرشتاب‌تر به مقصد ایده‌آل نزدیک‌تر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر