کد خبر: 868164
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
دادستان كل كشور تلاش دشمن با هدف نفوذ در جامعه اسلامي ايران و زير سؤال بردن مباني اعتقادي و اخلاقي قشرهاي مختلف جامعه از جمله خانواده‌ها، جوانان و حتي نفوذ در حوزه‌هاي علميه و روحانيون را جدي، دقيق و حساب شده خواند و از مهم‌ترين دروازه‌هاي اين نفوذ را فضاي مجازي اعلام كرد و گفت: دولت، مجلس و وزارت ارتباطات بايد نگاه به فضاي مجازي را از وضعيت بي‌دغدغه و عادي كنوني خارج كنند و بدانند كه فضاي مجازي نه بزرگراه، كه قتلگاه جوانان و خانواده‌هاي ما شده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري، دادستان كل كشور در همايش پيشگيري و صيانت روحانيت در رشت با تأكيد بر ضرورت توجه جدي و همه جانبه دولت و رئيس‌جمهور و وزارتخانه‌هاي مرتبط، به فضاي مجازي گفت: به عنوان كسي كه بنا بر وظيفه قانوني خود از طريق معاونت فضاي مجازي دادستاني كل به صورت مستمر و حتي ساعتي فضاي مجازي را رصد مي‌كند، دلسوزانه اعلام مي‌كنم كه يك قاضي كل يك بزرگراه را به خاطر يك تصادف، دو تصادف يا 10 تصادف نخواهد بست، اما شما بگوييد وقتي بزرگراهي كه مي‌توان از آن استفاده درست و بهينه كرد در اثر غفلت و كم‌توجهي تبديل به قتلگاهي براي مردم، خانواده‌ها و جوانان مي‌شود چه بايد كرد؟
 
وي افزود: آيا وقتي مي‌گوييم كه مقامات ذي‌صلاح و ذي‌ربط بايد فضاي مجازي را كه به تعبير مقام معظم رهبري تبديل به قتلگاه شده و جوانان، خانواده‌ها و نواميس ما را گرفتار كرده است مديريت كنيم، حرف گزاف مي‌زنيم؟
 
دادستان كل كشور با اشاره به اينكه در سيل اخيري كه مردم برخي مناطق كشور را گرفتار كرد همه مقامات و مسئولان اجرايي بسيج شدند تا رفع گرفتاري كنند تأكيد كرد: امروز فضاي مجازي هم تبديل به سيلي خانمان بركن شده و به طوري طبيعي نگاه مسئولان اجرايي به فضاي مجازي هم بايد فارغ از يك نگاه عادي و بي‌دغدغه و به مثابه حادثه‌اي غير‌مترقبه باشد.
منتظري با تأكيد بر اينكه دستگاه قضايي به دنبال بستن فضاي مجازي نيست، تصريح كرد: فضاي مجازي و گوشي‌هاي تلفن همراه از بچه‌هاي چهار و پنج ساله تا افراد مسن 80 ساله را درگير خود كرده و آسيب‌هايش فراگير شده است، پس لازم است كه ما با مديريت علمي، فني و اقتصادي مناسب اين اتوبان را در اختيار خود بگيريم و كنترل و مديريت مناسب كنيم.  وي افزود: دشمن از طريق فضاي مجازي، مباني اعتقادي و اخلاقي جامعه ما را هدف گرفته و نبايد تصور كنيم كه آنها خواب هستند. 
 
دادستان كل كشور در كنار سست كردن مباني اعتقادي جامعه و به ويژه جوانان، درگير كردن آنان با امور جنسي و تهاجم به بايدهاي فكري جوانان و قشرهاي مختلف مردم را سه محور عمده تلاش دشمن در فضاي مجازي برشمرد و گفت: دشمن از طرق مختلف به ويژه از طريق فضاي مجازي در پي سست كردن اعتقادات جوانان ماست و در اين ميان روحانيون به عنوان طلايه‌داران هدايت و راهبري ديني و اعتقادي مردم، بايد نقش مهم خود در خنثي كردن توطئه دشمنان را ايفا كنند.
 گفتني است رئيس‌جمهور در زمان رأي اعتماد به وزير ارتباطات در مجلس با بزرگراه خواندن فضاي مجازي اعلام كرد كه به خاطر يك تصادف يك بزرگراه را ‌نمي‌بندند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
اینکه انسان در مهلکه ها نیاز به کمک وپشتیبان دارد شک نیست ولی بدون تردید به کسی می توان پناه برد که غیر از قدرتمند بودن قابل اعتماد باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار