کد خبر: 868159
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
دو حاشيه بزرگ، هرچه كه بخوانيدش، اما شيريني رأي اعتماد رؤيايي مجلس به كابينه دوازدهم را كمي بدمزه كرد...
دو حاشيه بزرگ، هرچه كه بخوانيدش، اما شيريني رأي اعتماد رؤيايي مجلس به كابينه دوازدهم را كمي بدمزه كرد؛ نماينده‌اي كه اعتراف كرد به اشتباه فرزندان خود در شستا و ديگري، وزيري كه براي گرفتن رأي اعتماد از بهارستان دست به امضا برد و به مجمع نمايندگان استان گيلان تعهداتي داد.
   
گاف دادیم
به گزارش «جوان»، پيش از آنكه عهدنامه وزير نفت و نمايندگان استان گيلان رسوا شود، ماجراي مديريت فرزندان محمدعلي وكيلي عضو هیئت رئیسه مجلس در شستا حاشيه‌ساز شد تا اين نماينده مردم تهران پس از سنگين شدن فضا وارد گود شودو به اشتباه فرزندان خود اعتراف كند. اين اعتراف كه در نوع خود جالب و قابل ستايش است درصدد آن برآمده تا يك كوتاهي را بپذيرد و توضيحاتي درباره آن ارائه دهد. با اين حال وكيلي معتقد است حاشيه پيرامون مسائل مالي فرزندانش صحيح نبوده و صرفاً استخدام قانوني يك كارمند معمولي با ماهي 2 ميليون تومان بوده و در مورد پسر ديگرش پرداخت ماهانه ٥٠٠ هزار تومان به ازاي حضور او به عنوان عضو غيرموظف شركت دوده صنعت را نيز غيرقانوني نمي‌داند. با اين حال وكيلي به هر دو فرزندش گفته از موقعيت كاري خود استعفا كنند. او ادامه داده است، پسرم 5/1 سال‌ است در شركت آتيه صبا كارمند است. به شهادت شخص آقاي آذروش - مديرعامل هلدينگ آتيه‌صبا - حضور ايشان در اين شركت قبل از انتخابات بوده و اين شركت هم صرفاً يك شركت كاغذي است كه كار مطالعاتي مي‌كند. ريالي هم بودجه ندارد. اين سه نفر مسئولي داشتند. مسئولش رفته جاي ديگري و چون پسرم آنجا مدرك تحصيلي‌اش بالاتر بوده، ايشان را سرپرست كردند.
 
وكيلي گفته: كار بچه‌هايم اشتباه بوده و دعوايشان كرده‌ام، چون اين حجم حاشيه‌سازي بايد براي پورشه‌سوارها يا آنهايي اتفاق بيفتد كه هيئت‌مديره يا مجوز معامله مي‌كنند، اينكه يك بچه براي ماهي 2ميليون تومان با اين سطح هجمه مواجه شود، آيا درست است؟ اين كارشان يك گاف بزرگ بود.
   
باج دادیم
اما مسئله عجيب‌تر و بزرگ‌تر از اين موضوع، عهدنامه‌اي بود كه ميان مجمع نمايندگان استان گيلان و زنگنه امضا شده است. بر اساس چيزي كه وزير نفت به گيلاني‌ها در 28 مرداد 96 تعهد داده، قرار شده است وزارت نفت تعدادي از چاه‌هاي كشاورزي استان گيلان را برق‌دار كند، براي توسعه فعاليت‌هاي نفتي در خزر همت بيشتري داشته باشد و از سرمايه‌گذاري حمايت كند، به دنبال احداث كارخانه پتروشيمي در گيلان باشد و در نهايت تغيير و تبديل يك خط لوله گازي را اجرايي كند. اينكه وزير نفت، برند دولت روحانی چرا و چگونه زير بار چنين تعهداتي رفته بسيار جالب بود زيرا رسانه‌هاي نزديك به وزارت نفت به‌طور دائم از استقلال وزير نفت و عدم‌وعده دادن وي خبر مي‌دهند ولي لابي وي با چاشني وعده در نوع خود بسيار جالب بود.
 
اين صورتجلسه در تاريخ 28 مرداد یعنی دقيقاً روز دفاع وزير نفت از خود امضا شده است. در همان روز بيژن زنگنه هنگامي كه پشت تريبون مجلس رفت، اعلام كرد: «مي‌گويند نمايندگان ادوار را استخدام كرديد. خب هر دوره‌اي كه تمام مي‌شود يكي از دغدغه‌هاي هيئت رئيسه مجلس اين است كه با وزرا جلسه مي‌گذارد تا اين نمايندگاني كه كاري ندارند را به كار گيرند. خب نماينده‌اي كه كار ندارد چه شود، آيا بايد در جامعه رها شود؟ اگر نماينده‌اي نگران شغل آينده خود باشد حتي در حد يك حقوق دولتي هزار مفسده ديگر ايجاد مي‌شود. بنابراين من هم افتخار مي‌كنم كه تعدادي از اين نمايندگان ادوار را به كار گرفتم و اين كار مخفيانه نيست.»
 
پس از اين صحبت‌هاي زنگنه نمايندگان مجلس به جاي آنكه به وزير نفت اعتراض كنند يكصدا فرياد مي‌زدند «احسنت». برخي از كارشناسان صحبت‌هاي زنگنه و احسنت گفتن‌هاي پياپي نمايندگان را در اين باره به عنوان چراغ سبز وزير براي استخدام نمايندگان فعلي پس از پايان خدمتشان در مجلس تلقي مي‌كنند كه مي‌تواند به دادن رأي اعتماد به بيژن زنگنه مؤثر باشد. در پايان زنگنه با كسب 230 رأي موافق موفق به عبور از بهارستان شد اما افشاي قول و قرارهاي وي در مجلس و همچنين بيان اينكه از استخدام نمايندگان به خود افتخار مي‌كند، سكويي شد تا وي رأي بالايي در نفت كسب كند.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
2
2
اقای روحانی " شما افتخار کنید و بیان کنید که وزرا بی نقص نیستند" ولی از بهترین ها هستند " مجلسیان شما هم افتخارکنید که صلاحیت وزرا را را به حق بررسی کرده " اما نه با لابی گری "رای اعتماد داده اید؟ چرا؟ فکر نکردید بلاخره دم خروسه از زیر کت دروغگوئی بیرون می زند؟ بهترین کار برای شما نمایندگان مجلس " همان سلفی گرفتن ست.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
2
1
تازه این گاف و باج داخلی است بگذارید دولت کارش را با برند زنگنه شروع کند انوقت گاف و باج خارجی هم خواهیم داشت...مگر روحانی در مجلس نگفت صندوق ها هم خالی است و از برند زنگنه خواسته یکصد میلیار دلار سرمایه خارجی وارد کند!!!
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
2
1
مادامیکه یک نامزد ریاست جمهوری استراتژی وبرنامه بلند مدت برای دستیابی به چشم انداز نداشته باشد ارای او اگاهانه نیست.چون برنامه فوق در کار نیست ملاک رای اعتماد به وزرایی که قرار نیست کشور را بسمت چشم انداز ببرند فاقد توجیح است.چون ملاکی وچاچوبی برای رای اعتماد نیست یکی باج میدهد ویکی باج میستاند وهمه کسانیکه منتظرند این قطار انها را به "هیچ جا" ببرد دچار گاف میشوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
1
1
وقتیکه اکثریت نمایندگان با خرّاجیهای میلیاردی برمسند نمایندگی جلوس میکنند،؟جز این انتظاری نیست !!!!متاسفانه بجای احیای اسلام که خونهای پاک بسیاری بپایش ریخته شد،شاهد کاسبکاری درصحنه خدمت هستیم .مخلصین ،متقین ،مومنین دراین بازار مکاره خریداری دارد که چون به خلوت رفت ان کار دیگر نکند . تاسف وصد تاسف !!کانرا که خبر شد خبری باز نیامد !دراین وادیِ قدرت وثروت جای امثال شهید حججی و.... و مدرس ها بسیار خالی است !مجلس مان بدجوری جای کاسبی شده !!!!!!! بیشترین حرکت این جماعت در حفظ منافع ،فقط درحد حفظ منافع شخصی است ودیگر هیچ!!!! فندق خرج کردن که گردوها بگیرند .شک نکنید که به عینه دردیارخودتان هم خرجها وشام نهار و خواروبار فراوان درایام انتخابات را دیده اید !!!پس از ماست که برماست تا افراد صالح نباشند اراءنمایندگان به همین شکل تعیین کننده میشود.یا حق !!!!
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
2
1
واقعا متاسفم
مسعود سالمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
1
ایکاش پدر من هم نماینده بود و من را جایی با حقوق 500 هزار تومان استخدام میکرد .من با مدرک فوق لیسانس چندین بار کار عوض کردم . خیلی جاها سر خم کردم از روی احتیاج.
این حکومت عدل و عدالت نیست به هرچه که باور دارید
بازهم خدا رو شکر که محتاج یک پارتی با نفوذ نیسم و روز ها را با روزی هر جند اندک میگذارنم
دلم میشکند وقتی اخبار این همه رانت و پارتی و .... را میشنوم
دلم میشکند
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
جناب برادر مسعود ،بنده شخصا مخلص خودت و خدای رزاقت ودل شکسته با ایمانت هستم.این... نه خدا را باور دارند ونه قران را چون اگر باور داشتند میدانستند حضرت حق تعالی انسان را برای ازمایش به این جان میاورد واز روح خودش در او میدم.این... روی شیطان را سفید کرده اند که به انسان سجده نکرده است.
غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
1
0
متاسفانه این مجلس یک مجلس فرمایشی وکاسبانه برجام بی فرجام ومجلسی باب دولت بی تدبیر غربگرا واشرافی است روزی درپیشگاه ملت وخدای متعال جواب این ... را باید بدهندچون نیک میدانند که هیچکدام از این وزرا خصوصا زنگنه بی تدبیر غربگرا شایستگی پست وزارت را ندارندولی با لابی گری وبده بستان به انها رای دادند
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
1
0
استحاله نظام خیلی وقت استکه از استحاله مسیولان آغاز شده،بهمین جهت استکه با سیل بنیان کن مشکلات اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی،شش ماه کشور تعطیل که وزرا را چظور انتخاب کنیم !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار