کد خبر: 868156
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
شهردار تهران چالش اصلي كشور را چالش مديريتي خواند و افزود: زماني كه افاضل را از خود دور كنيم و اراذل را به كار بگيريم، با مشكلات بسياري روبه‌رو خواهيم شد.
محمد باقر قاليباف در حاشيه بازديد از فاز دوم پروژه باغ پرندگان گفت: سه سال پيش اعلام كردم در صورت ابلاغ وزير راه، شهر را بدون صدور پروانه اداره خواهم كرد، اما چرا جرئت نكردند اين يك خط را امضا كنند؟ اين شهر آنقدر ظرفيت دارد كه مي‌توان با تكيه بر فكر، پول مردم، داشتن برنامه مشخص و مديريت صحيح، آن را به خوبي اداره كرد.  شهردار تهران چالش اصلي كشور را چالش مديريتي خواند و افزود: زماني كه افاضل را از خود دور كنيم و اراذل را به كار بگيريم، با مشكلات بسياري روبه‌رو خواهيم شد و همين موضوع چالش اصلي ماست. مي‌توانيم كشور و شهرمان را با ظرفيت‌هاي خودش البته در كنار ارتباطات با ساير شهرها و كشورها روي پاي خود اداره كنيم.  وي با تأكيد بر اينكه باغ پرندگان به قطب گردشگري تبديل خواهد شد، افزود: در 12 سال گذشته سعي ما بر اين بوده كه اهداف و روش‌ها را براساس تفكرات راهبردي تنظيم كنيم.
 
يكي از موضوعات جدي ما براي اينكه تهران به شهري جهاني تبديل شود، موضوع گردشگري بود كه در مسير تحقق اين مهم، بايد چند كار سخت را انجام مي‌داديم.  قاليباف افزود: كاري را كه نيازمند فرهنگ‌سازي و تغيير عادت‌هاي غلط شهروندان است، سخت مي‌دانم.
 
تغيير رويكرد امكان‌پذير است، اما تغيير نگرش سخت محقق مي‌شود. اگر مي‌گوييم شهر را به جاي خودرو‌محور بايد پياده‌محور كنيم، يك تغيير نگرش است و يك كار دشوار محسوب مي‌شود. اينكه در منطقه 12 همه بپذيرند كه با ماشين به آنجا نروند، كار بسيار سختي است. وقتي اين تصميم گرفته شد همه از جمله شوراي عالي امنيت ملي، وزير كشور، استاندار و كسبه بازار مقابل آن ايستادند و اجراي چنين تصميمي جرئت بسياري مي‌خواست. پس از اجراي طرح 15 روز بعد همه اين افراد مخالف نظرشان تغيير كرد.  
شهردار تهران موضوع گردشگري را يكي از اهداف مهم تهران به عنوان يك شهر جهاني خواند و افزود: در شرايطي كه در سختي تحريم‌هاي بين‌المللي كار مي‌كرديم، يكي از زيرساخت‌هاي اصلي گردشگري يعني حمل‌و‌نقل عمومي خوشبختانه محقق شد و شاهد توسعه حمل‌و‌نقل عمومي در شهر تهران بوديم.  ما براي ارتقاي گردشگري در شهر تهران نيازمند احياي هويت ملي و تاريخي حصار ناصري بوديم كه حدود 60 سال هر روز فرسوده‌تر مي‌شد. اين محدوده به انبارهاي متعدد و محلي براي جمع شدن آسيب‌هاي اجتماعي تبديل شده بود.  قاليباف تأكيد كرد: امروز با اقداماتي كه در اين محدوده انجام شد، شاهد هستيم كه در شرايطي كه در حوزه مسكن رشد منفي را سپري مي‌كنيم، اما در اين محدوده رشد دو رقمي حوزه مسكن را داريم و محلي كه محدوده تجمع آسيب‌هاي اجتماعي بود، به قطب فرهنگي تبديل شده است.  
 
گفتني است در فاز دوم باغ پرندگان كه به صورت مسقف با توري است، 167 گونه با 3 هزار و 200 قطعه پرنده پيش‌بيني شده است. همچنين 200 هزار اصله نهال و 80 گونه گياهي در اين محدوده در نظر گرفته شده است. مجموعه باغ پرندگان در دو فاز 79 هكتار است كه در حال حاضر 18 هكتار آن به بهره‌برداري رسيده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار