کد خبر: 868145
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
در خلال جلسات رأي اعتماد به كابينه، روزي كه يك نماينده مجلس در ميانه نطقش در مخالفت با گزينه پيشنهادي وزارت خارجه و مخالفت با ظريف و برجام بر اثر يك اشتباه لفظي، آقاي ظريف را آقاي برجام تلفظ كرد...
در خلال جلسات رأي اعتماد به كابينه، روزي كه يك نماينده مجلس در ميانه نطقش در مخالفت با گزينه پيشنهادي وزارت خارجه و مخالفت با ظريف و برجام بر اثر يك اشتباه لفظي، آقاي ظريف را آقاي برجام تلفظ كرد و باعث انبساط خاطر جلسه شد، شايد فكرش را هم نمي‌كرد اشتباه لفظي‌اش منشأ نگارش سرمقاله روزنامه شرق شود. سرمقاله شرق از مدح فتح‌الفتوحي برجام و نسبت‌هاي عجيب به برجام شروع كرده و به تملق به ظريف رسيده و در نهايت اشتباه نماينده را به بروز مخالفت ربط داده و نوشته كه «از روزي كه آن آقا تمام رنجش و مخالفت جناحي خودش را به توافق برجام، با «آقاي برجام» خطاب‌كردن ظريف بروز داد... اين واژه معناي بيشتري در نزد مردم پيدا كرد... عجب لقب شايسته و سزاواري».
 
اين تنها گاف سرمقاله شرق نيست؛ تيتر مطلب و متن آن تأكيد كرده بالاترين رأي نمايندگان به محمد جواد ظريف بوده؛ در حالي كه در ميان 17 وزير پيشنهادي، ميزان رأي ظريف رتبه دهم را دارد!
محمد جواد منتقدان سرسختي دارد و در عين حال حاميان جدي؛ به نظر مي‌رسد نيازي نيست با توسل به دروغ و تملق از او دفاع كرد. شأن ظريف بالاتر از دفاع كذب و متملقانه نيست؟ ما فكر مي‌كنيم هست.
***
غرزني‌هاي ناتمام اصلاح‌طلبان
اصلاح‌طلبان هميشه ناراضي هستند. مجلس قبلي را مي‌گفتند اصولگراست و ناراضي از تعاملش با دولت بودند؛ مجلس فعلي را جشن پيروزي اصلاح طلبانه برايش گرفتند، اما همچنان ناراضي هستند. دولت براي آنهاست و ناراضي هستند.
شوراها براي آنهاست و ناراضي هستند. وزراي دولتشان از مجلسشان رأي اعتماد گرفته‌اند و هنوز ناراضي هستند. صادق زيباكلام در يادداشتي در آفتاب يزد مي‌نويسد: « رأي نياوردن آقاي بيطرف و ناپلئوني رأي آوردن آقاي حجتي از يك سو و رأي‌آوري رحماني فضلي و آقاي جهرمي از سوي ديگر يك شكست براي ما بود... » او البته نه مجلس و نه روحاني، بلكه شوراي نگهبان را مقصر مي‌داند: «به عقيده من بيش از آنكه اين اتفاق به معناي شكست اصلاح‌طلبان در روزگذشته مجلس باشد، حاصل ردصلاحيت‌هايي است كه باعث شد نامزدهاي اصلاح‌طلب نتوانند وارد مجلس دهم شوند... » او البته يك انتقاد حق هم دارد: «بدتر از اين رأي ناپلئوني حجتي و آن رأي نياوري بيطرف، خبرهاي بدي است كه مي‌شنويم از صميم قلب اميدوارم برخي شايعات مبني بر وعده‌ها و قول و قرارها از سوي برخي وزرا به برخي نمايندگان (براي جلب رأي اعتماد ) در حد شايعه باشد... »
 
اين ميانه جواد امام، مدير عامل بنياد باران از يك جلسه در ميدان آرژانتين مي‌گويد و در توئيترش نوشته كه «عدم رأي اعتماد بيطرف نتيجه صداقت، سلامت و پاسخ منفي ايشان به خواسته‌هاي آقايان (ت، و، ح، ن) در جلسه ميدان آرژانتين بود. » برخي البته اين اقدام جواد امام را تلاش براي كسب وجهه براي بيطرف بعد از نياوردن رأي در مجلس مي‌دانند و حتي شايد جلوگيري از فهم بي اعتباري نظر خاتمي نزد مجلسي‌ها؛ چه آنكه حبيب اله بي‌طرف وزير خاتمي و گزينه او بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار