کد خبر: 868138
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
مانور مشترک ارتش‌هاي امريكا و کره‌جنوبي از دوشنبه به مدت ۱۰ روز برگزار مي‌شود. اگرچه هدف اين مانور دفاع در برابر عمليات تهاجمي احتمالي کره‌شمالي اعلام شده است، اما...
مانور مشترک ارتش‌هاي امريكا و کره‌جنوبي از دوشنبه به مدت ۱۰ روز برگزار مي‌شود. اگرچه هدف اين مانور دفاع در برابر عمليات تهاجمي احتمالي کره‌شمالي اعلام شده است، اما کاهش تعداد نيروهاي امريكايي شرکت‌کننده در اين مانور سالانه و همينطور سخنان رئيس‌جمهور کره‌شمالي در عدم تمايل براي دامن زدن به تنش با همسايه شمالي نشان از اين دارد که تهديدهاي کره‌شمالي اثر خود را بر اين مانور گذاشته است.
 
به گزارش «جوان»، در حالي که امريكا و متحدان منطقه‌اي‌اش همچنان در شوک دستيابي زودتر از گمانه‌زني‌هاي کره‌شمالي به فناوري موشک‌هاي بالستيکي هستند که مي‌تواند خاک امريكا را هدف قرار دهد، مانور مشترک امريكا و کره‌جنوبي که هر سال دو مرتبه برگزار مي‌شود، از روز گذشته شروع شد. اين مانور عمدتاً بر اساس شبيه‌سازي کامپيوتري ساختارهاي فرماندهي است، هرچند انتظار مي‌رود در جريان آن برخي تمرين‌هاي ميداني از جمله عمليات تخليه غيرنظاميان هم انجام شود.  امسال حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نظامي امريكايي در اين مانور شرکت دارند.
 
اين در حالي است که در مانور قبلي حداقل ۲۵ هزار نظامي امريكايي حضور داشتند، اگرچه جيمز ماتيس، وزير دفاع امريكا گفته است کاهش نيروهاي امريكايي در مانور جاري به تنش اخير با پيونگ‌يانگ ارتباطي ندارد، اما مون جائه اين، رئيس‌جمهوري کره‌جنوبي به اعضاي کابينه خود گفت: رزمايش مشترک نظامي ميان سئول و واشنگتن با ماهيت دفاعي است و کره‌جنوبي تمايلي به دامن زدن به تنش در شبه‌جزيره کره ندارد كه نشان از نگراني واشنگتن و سئول از هرگونه واکنش پيونگ‌يانگ به اين اقدام است، به خصوص که پيونگ‌يانگ اين مانور را بنزين روي آتش ريختن خوانده است.  کره‌شمالي به تازگي اعلام کرده بود برنامه حمله به جزيره گوام در اقيانوس آرام - که بخشي از قلمرو امريكا به حساب مي‌آيد - را بررسي کرده و طرح آن را در روزهاي آينده تکميل مي‌کند.  از سوي ديگر کره‌شمالي تلاش مي‌کند با تهديد کشورهاي منطقه شرق دور و اقيانوسيه آنها را از همراهي با امريكا برحذر دارد. رسانه دولتي کي‌سي‌ان‌اي «کره‌شمالي» نوشت: دولت استراليا بايد به جاي ملحق شدن به امريكا در حرکتي به سوي جنگ اتمي، وقت و تلاش خود را براي صلح در کشور خودش متمرکز کند.  اين رسانه کره‌شمالي افزود: استراليا در جنگ کره، در جنگ ويتنام و در جنگ عليه ترور، دنباله‌رو امريكا بود، اما تمام آنچه به دست آورد خسارت جاني و مالي بود.  روز گذشته هم روزنامه حکومتي رودانگ سينمون کره‌شمالي به امريكا و کره‌جنوبي هشدار داد شروع رزمايش نظامي در شبه‌جزيره کره مي‌تواند به جنگ اتمي در اين منطقه بينجامد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار