کد خبر: 868135
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
منابع غيررسمي رژيم صهيونيستي خبر دادند
هيئت امنيتي رژيم‌صهيونيستي كه با سفر به امريكا اميدوار بود واشنگتن را به خروج ايران و حزب‌­الله از سوريه متقاعد كند، در اين پروژه ناكام ماند و نتوانست اقدام مؤثري انجام دهد.
هيئت امنيتي رژيم‌صهيونيستي كه با سفر به امريكا اميدوار بود واشنگتن را به خروج ايران و حزب‌­الله از سوريه متقاعد كند، در اين پروژه ناكام ماند و نتوانست اقدام مؤثري انجام دهد. قرار است نخست‌وزير اسرائيل به روسيه سفر كند تا با مقامات اين كشور درباره كاستن از نفوذ ايران در سوريه گفت‌وگو كند.
 
توافق اخير امريكا و روسيه براي آتش‌بس در جبهه جنوبي سوريه باعث گسترش تحرکات رژيم صهيونيستي جهت برهم زدن هرگونه توافق در سوريه و عدم‌بازگشت ثبات به اين کشور شده است. هفته گذشته يک هيئت اسرائيلي به رياست يوسي كوهن، رئيس سازمان موساد به منظور مجاب کردن کاخ‌سفيد براي اصلاح توافق آتش‌بس سوريه و الزام ايران و حزب‌الله به خروج از سوريه به امريكا سفر كرد، اما آنچه از گزارش رسانه‌هاي صهيونيستي برمي­‌آيد، اين است كه صهيونيست‌ها در اين پروژه موفقيتي كسب نكرده‌­اند و مذاکراتي که هيئت امنيتي اسرائيل با امريكا بر سر سوريه داشتند، بدون رسيدن به نتيجه به پايان رسيد.
 روزنامه «يديعوت آحارونوت» روز دوشنبه به نقل از مسئولان اسرائيلي حاضر در هيئت مذکور گزارش داد که اين مسئله از نظر آنان همچنان ادامه دارد و اصرار صهيونيست‌ها به خاطر اهميتي است كه اين مسئله نزد آنان دارد، چراکه پيروزي‌هاي محور مقاومت ترس را در دل آنان ايجاد کرده، لذا اسرائيل قصد دارد دست به دامن روسيه شود تا بتواند خيال خود را از پيروزي‌هاي محور مقاومت در سوريه آسوده کند، از اين‌رو تل‌آويو در پي اعزام يک هيئت مشابه به کرملين است تا بتواند از طريق ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه مانع گسترش نفوذ ايران در سوريه شود.  گفته مي‌­شود بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي قرار است شخصاً به روسيه سفر كند. اين چهارمين سفر نتانياهو در دو سال اخير به مسكو است و نشان مي‌­دهد رژيم صهيونيستي تا چه حد از نفوذ ايران و حزب‌الله در سوريه نگران است.
 
تلاش مقامات تل‌آويو براي متقاعد كردن روسيه به كاهش نفوذ ايران در سوريه درحالي است كه اتحادي ناگسستني بين مسكو و تهران در سوريه وجود دارد و روس‌ها در سال‌هاي گذشته بارها به حضور مؤثر ايران و حزب‌الله در مقابله با تروريست‌ها در سوريه اعتراف كرده­‌اند.  
خواسته تل‌آويو در اين آتش‌بس اين است که راه‌حل‌هايي براي مقابله با حضور ايران و حزب‌الله در سوريه و به ويژه مجاورت مرزهاي جولان انديشيده شود، اما امريكا در ماه‌هاي اخير هرچند در ظاهر و به خاطر توافق با روسيه مقابله با داعش را در اولويت قرار داده است از وارد شدن به جبهه نبرد با ايران خودداري مي­‌كند. بنيامين نتانياهو پس از توافق مسكو و واشنگتن در جنوب سوريه، نسبت به نزديك شدن ايران به مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي ابراز نگراني كرده و مدعي شده قاطعانه با هر نفوذ ايران و حزب‌الله در سوريه مقابله خواهد كرد.
  
تزلزل در ميان امريكايي­‌ها
روزنامه الاخبار لبنان هم در گزارشي بر شكست طرح‌هاي رژيم صهيونيستي مقابل ايران تأكيد كرد. الاخبار روز دوشنبه نوشت: «تل‌آويو مي‌داند که خواسته­‌اش به معني تغيير بنيادين در راهبردهاي امريكا در سايه موازنه قواي منطقه­‌اي است و اگر امريكا سقف مطالبات اسرائيل را عملي کند سبب خواهد شد در منطقه وارد درگيري بزرگي شود که به معناي مداخله در سوريه خواهد بود و به نسخه ديگري از باتلاق عراق بدل خواهد شد، امريكايي‌ها در تلاش هستند از چنين مسئله­‌اي اجتناب کنند.» بر اساس اين گزارش، اعضاي هيئت اسرائيلي که از امريكا بازگشتند تأکيد کرده‌­اند در ميان امريكايي‌ها نوعي تزلزل و اختلاف نظر بر سر ماهيت توافق آتي مشاهده کرده‌­اند. شبکه2 تلويزيون اسرائيل بر اين باور است که با وجود روابط محکم نتانياهو با پوتين و دونالد ترامپ ولي اسرائيل نتوانست اين دو کشور را در يک مسئله مهم قانع کند. از سوي ديگر، روزنامه «جروزالم پست» نيز ديروز طي يادداشتي به بررسي ادعاي تلاش تهران براي ايجاد يک گذرگاه زميني از ايران به لبنان از طريق عراق و سوريه پرداخته و از انفعال امريكا در برابر اين ادعا، ابراز نگراني کرد. اين روزنامه نوشت: «تنها کشوري که مي‌تواند چنين گذرگاهي را متوقف کند، ايالات متحده است... با اين حال امريكا نمي­‌خواهد کاري کند، حداقل نه تاکنون.» اين روزنامه از اينکه امريكا هيچ طرح منسجمي براي مقابله با اين گذرگاه زميني ادعايي ايران ندارد، ابراز نگراني كرد.
  
مذاكرات پنهاني تركيه و ايران
يک پايگاه خبري لبناني مدعي شد چند کشور منطقه به منظور پايان دادن به بحران سوريه به طور پنهاني و غيرمستقيم در حال مذاکره هستند و عمان به عنوان کشور ناظر بر اين مذاکرات است. پايگاه خبري لبنان 24 به نقل از منابع ديپلماتيک اعلام کرد: «ايران، ترکيه، عربستان و عراق براي يافتن راه‌حل نهايي براي بحران سوريه به طور پنهاني در حال مذاکره هستند و عمان به عنوان کشور ناظر بر اين مذاکرات حضور دارد و مسقط شاهد سفر پي در پي هيئت‌هايي از اين کشورهاست.» در اين گزارش آمده است: «با وجود اينکه اين مذاکرات به طور پنهاني انجام مي‌شود، اما در چند وقت اخير شاهد سياست باز ترکيه و ايران در پي مسئله کردستان بوده‌ايم، همچنين شاهد نزديک شدن روابط عربستان و عراق نيز بوده‌ايم.» در روزهاي اخير برخي منابع از توافق تركيه، روسيه و ايران براي ايجاد عمليات مشترك در سوريه خبر دادند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
اگر واقعا ترامپ همانگونه که در انتخابات خود قول داد " که وضعیت داخلی امریکا را بهبود به بخشد " نباید خودرا در باتلاق جنگ فرسایشی دیگر در منطقه غرب اسیا در سوریه درگیرکند " که یکی از عواقب ان می تواند حملات تروریستی در اروپا وامریکا
باشد " دیگر از دست رفتن زمان بهبود بخشیدن به وضعیت داخلی امریکا باشد " بنابراین لازم ست ترامپ در تفکر جنگ طلبانه رژیم صیهونیستی فرو نرود " با تفکر مناسب در برهه زمان کنونی در دنیا "جهت بهبود وضعیت داخلی امریکا راه درست " همان دوری ازجنگ دیگر " می باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار