کد خبر: 868111
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
نبرد مربيان پرسپوليسي در تختي
در آغاز هفته‌پنجم ليگ برتر، امروز استقلالي‌ها كه در چهار‌هفته گذشته از ليگ، خوب نتيجه نگرفته‌اند، در مسابقه‌اي حساس برابر پديده به دنبال فرار از بحران هستند.
سعيد احمديان
 
در آغاز هفته‌پنجم ليگ برتر، امروز استقلالي‌ها كه در چهار‌هفته گذشته از ليگ، خوب نتيجه نگرفته‌اند، در مسابقه‌اي حساس برابر پديده به دنبال فرار از بحران هستند.
ليگ برتر فوتبال در حالي امروز با برگزاري رقابت‌هاي هفته پنجم آغاز مي‌شود كه اين مسابقات پس از برگزاري ديدارهاي اين هفته، با توجه به بازي‌هاي پاياني انتخابي تيم ملي در انتخابي جام جهاني با تيم‌هاي كره‌جنوبي و سوريه 24 روز تعطيل مي‌شود.
 
استقلال – پديده، امروز ساعت 18
عليرضا منصوريان در فصل جديد خرق عادت نكرده است و مانند فصل‌هاي گذشته همچنان ليگ را فاجعه بار آغاز مي‌كند، او در حالي در فصل پيش تا هفته ششم يك پيروزي هم با استقلال كسب نكرد، در ليگ هفدهم هم تا پايان هفته چهارم از چهار‌بازي گذشته تنها چهار امتياز كسب كرده است. در چنين شرايطي منصوريان امروز تيمش را در تهران برابر پديده به ميدان مي‌فرستد و با توجه به نتايج آبي‌ها در چهار‌هفته اول ليگ، تنها پيروزي مي‌تواند شاگردان منصوريان را از بحران خارج كند، به خصوص كه 48 ساعت قبل از اين بازي، هيئت مديره استقلال در جلسه‌اي با منصوريان نسبت به نتايج اخير به سرمربي جوان تيمشان، تذكر داده‌اند و اين مربي فرصت زيادي براي اعاده حيثيت با استقلال ندارد.
 
هر چند رضا افتخاري، مديرعامل استقلال پس از جلسه هيئت مديره باز هم از زمان دادن به منصوريان صحبت كرده است: «‌با توجه به زحمتي كه ايشان كشيده، جمع‌بندي ما بر اين شد تا به آقاي منصوريان زمان بدهيم. سال گذشته هم چنين وضعيتي داشتيم و آقاي عليرضا منصوريان توانست با اعتماد به جوانان نتايج خوبي بگيرد. امسال هم مطمئنم با تيمي كه بستيم شرايط بهتر خواهد شد.‌» حسن زماني، عضو هيئت مديره استقلال هم گفته است: «‌ما اولتيماتومي در مورد دو بازي آينده به منصوريان نداديم. ضمن آنكه در دو بازي قبل يك گل و يك پنالتي ما را نگرفتند به اين جمع بندي رسيديم كه با حمايت از منصوريان نتيجه كار را در ادامه ببينيم.»
 
با وجود حمايت‌هاي مديريت استقلال از منصوريان، به نظر مي‌رسد عدم نتيجه‌گيري در بازي امروز با پديده مي‌تواند كار را براي منصوريان در ادامه سخت‌تر كند، البته تعطيلي 24 روزه ليگ بهترين فرصت مي‌تواند براي منصوريان باشد تا با يك ريكاوري، استقلال را از بحران خارج كند.
منصوريان با اين حال ديروز در نشست خبري پيش از بازي از اينكه به مربيان ايراني و جوان فرصت داده نمي‌شود، انتقاد كرد: «‌مربيان ايراني مي‌توانند كارهاي بزرگي انجام دهند، اما متأسفانه از سمت يكسري بي‌سواد اجتماعي مدام انرژي منفي مي‌آيد كه ايراني نمي‌تواند. ديگر فكر نمي‌كنم بيشتر از اين لازم باشد مدام اعلام كنيم چه اتفاقاتي مي‌افتد. ما در يك فضاي بي‌سوادي گير كرده‌ايم البته بي‌سواد نيستيم، بلكه خودمان را به آن طرف هل مي‌دهيم. ما مي‌دانيم كه داشته‌هايمان چيست، اما آنها را به تمسخر مي‌گيريم.»
در سوي ديگر، پديده مشهد هم حريف چندان آساني براي استقلال نخواهد بود، شاگردان مهاجري در چهار‌هفته گذشته، يك برد، دو مساوي و يك شكست به دست آورده‌اند و در رده ششم قرار دارند. مهاجري هم ديروز وعده داد كه در بازي امروز، شاگردانش همه را سورپرايز خواهند كرد.
  
سايپا به دنبال صدرنشيني
علاوه بر بازي استقلال – پديده، سه‌بازي ديگر هم امروز برگزار مي‌شود و در يكي از حساس‌ترين مسابقات، تيم‌هاي سايپا و تراكتورسازي با هم روبه‌رو مي‌شوند، مسابقه‌اي كه نبرد دو مربي پرسپوليسي يعني دايي و گل‌محمدي است. سايپا با علي دايي شروع خيره كننده‌اي در ليگ داشته و در چهار بازي اخيرش با سه برد و يك مساوي و بدون باخت، تنها به خاطر تفاضل گل كمتر پايين‌تر از پرسپوليس و پارس جنوبي در رده سوم قرار گرفته است. سايپا اين شانس را دارد تا امروز با پيروزي، به تنهايي به صورت موقت به صدر جدول صعود كند. تراكتورسازي هم پس از سه‌باخت متوالي، هفته گذشته توانست اولين پيروزي را به دست بياورد و تبريزي‌ها اميدوارند كه روند خوبشان مقابل تيم دايي هم ادامه داشته باشد.
سپاهان و سپيدرود رشت هم مي‌تواند يكي ديگر بازي‌هاي جذاب امروز باشد، نبرد دو تيمي كه در هفته چهارم توانستند اولين پيروزي‌شان را در ليگ جشن بگيرند و حالا در هفته پنجم نمي‌خواهند دوباره به جاده ناكامي برگردند. ذوب آهن رده هفتمي كه با قلعه‌نويي پر فراز و نشيب نتيجه گرفته، پس از باخت در دربي اصفهان در بازي آخرش به آبادان مي‌رود تا روبه‌روي صنعت نفت قرار بگيرد، تيمي كه با دو برد و دوباخت تيم پنجم ليگ است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار