کد خبر: 868083
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

ملی‌پوش ووشوی ایران گفت: با توجه به آمادگی بالای هر سه ورزشکار تیم ملی می‌توانیم قول سه مدال طلا در یونیورسیاد را بدهیم.

عرفان آهنگریان در گفت‌وگو با ایسنا به آمادگی و روحیه بالای تیم ملی ووشوی ایران اشاره کرد و در این باره توضیح داد: در حال حاضر دور آخر اردوهای تیم ملی را سپری می‌کنیم و تمرینات در فاز سرعتی قرار دارد. سه‌شنبه عازم تایوان می‌شویم. با توجه به روحیه بالای هر سه ساندکار ایران می‌توانیم قول سه مدال طلا را بدهیم. کاهش وزن ووشوکاران نیز به خوبی در حال انجام است و قطعا با آمادگی ۱۰۰درصدی عازم یونیورسیاد می‌شویم.

او درباره آمادگی خود برای حضور در این مسابقات نیز اظهار کرد: با تمرینات خوبی که کادرفنی برنامه‌ریزی کرده بود به آمادگی خوبی رسیده‌ام و کاهش وزنم نیز با روند خوبی در حال پیگیری است. روز جمعه وزن‌کشی مسابقات است و قطعا تا روز جمعه به  ۱۰۰درصد آمادگی می‌رسم. در حال حاضر هم آمادگی و شادابی خوبی دارم که نشان از یک روند رو به رشد خوب است.

سانداکار اعزامی تیم ووشو ایران در وزن ۶۰ کیلوگرم به مسابقات یونیورسیاد، درباره سطح این رقابت‌ها گفت: از تمام نقاط جهان ورزشکاران به این مسابقات می‌آیند. یونیورسیاد از نظر کمیت مانند رقابت‌های جهانی است ولی به نظرم نفرات کشورهایی مثل روسیه که میزبان مسابقات جهانی است و چین که اهمیت بالایی به رقابت‌های جهانی می‌دهند از ترکیب دوم خود استفاده کنند اما در کل این مساله هیچ تفاوتی در کار ووشوکاران ایران ایجاد نمی‌کند چرا که در گذشته هم شاهد پیروزی ایرانی‌ها در برابر این کشورها بوده‌ایم.

او افزود: رقبای اصلی ایران در همه رقابت‌های ووشو چشم بادامی‌ها هستند البته روسیه هم ورزشکاران خوبی دارد اما در چند سال اخیر حرفی برای گفتن نداشت.

سانداکار تیم ملی ووشو ایران درباره لقب جدیدی که چینی‌ها به حسین اوجاقی نسبت داده‌اند، توضیح داد: استاد اوجاقی دو برابر من سن دارد و قسمت نشد در زمان مبارزات او را از نزدیک مشاهده کنم. او تکنیک بالایی دارد و این مساله از تعداد قهرمانی‌های جهانی و آسیایی او به وضوح مشخص است. او جزء سلاطین ووشو انتخاب شده و قطعا این لقب برازنده او است. اما خوشحالم که در سن ۲۰ سالگی توانسته‌ام به عنوان شاگرد زیر نظر او باشم.

آهنگریان درباره ادامه ورزش قهرمانی خود، گفت: تازه در اول راه هستم و اوایل دوره قهرمانی خود را تجربه می‌کنم پس راه زیادی در پیش دارم. اگر بتوانم حرف بزرگترها و اساتید خودم را گوش داده و از حاشیه‌ها دوری کنم قطعا می‌توانم با یک برنامه‌ریزی دقیق تمریناتم را ادامه دهم تا همه مدال‌های پیش‌روی خودم در مسابقات را با کسب عنوان طلا به یاد ماندنی‌تر کنم.

او با اشاره به برنامه‌های آینده خود ادامه داد: اواخر آذر ماه مسابقات کاپ آسیا را در پیش داریم که نفرات برتر مسابقات آسیایی در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند که من توانستم مدال طلای مسابقات آسیایی را کسب کنم. پس از آن باید خود را برای لیگ برتر آماده کنیم تا عملکرد خوبی را از خود در تیم‌های باشگاهی نشان دهیم. در اوایل فروردین ماه هم بازی‌های آسیایی را در پیش داریم که می‌خواهم آمادگی خود را برای مسابقات انتخابی تیم ملی حفظ کنم تا در این تورنمنت بزرگ نیز به عنوان یک نماینده خوب برای ایران حاضر شوم.

عرفان آهنگریان در پایان درباره توجه فدراسیون ووشو به رده‌های پایه این رشته، گفت: اگر دقت کرده باشید من خودم در سن ۱۸ سالگی توانستم نماینده چین را شکست دهم. برای من جای خوشحالی دارد چون در فدراسیونی مشغول هستم که به رده‌های پایه توجه ویژه دارد. من خودم از رده‌های پایه به تیم ملی بزرگسالان رسیده‌ام که نشان از توجه کردن فدراسیون ووشو به رده‌های پایه است. به دلیل توجه زیادی که به رده‌های پایه می‌شود جوانانی که در انتخابی‌های تیم بزرگسالان شرکت می‌کنند یا نفرات فیکس را شکست می‌دهند یا آنها را خیلی اذیت می‌کنند. امیدوارم این توجهات همین طور ادامه‌دار باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار