کد خبر: 868047
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
شهر فرخشهر یک مکان گردشگری ناشناخته است که دارای مساجد قدیمی، عصارخانه، موزه آموزش و پرورش، لباس، غذاهای محلی و خانه‌های قدیمی با پتانسیل مناسب استو در همين رابطه نخستین خانه مسافر فرخشهر با نام خوش‌نشین در اين شهر افتتاح شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت بین‌المللی گردشگری این شهر که منطقه تنگ صیاد است، تاکید کرد: این مکان در سال 2015 در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است و تنوع زیستی، جانوری و پوشش گیاهی بی‌نظیری دارد.

حیدر صادقی بیان کرد: برای طرح‌های بومی‌گردی و طبیعت‌گردی مبتنی بر قابلیت‌های بومی محل تا سقف 100 میلیون تومان وام چهار درصد با همکاری صندوق کارآفرین امید داده می‌شود.

وي خاطرنشان کرد: سالانه نزدیک به 11 میلیون مسافر به استان سفر می‌کند که به دلیل کمبود مکان‌های اقامتی و زیرساخت و خدمات مناسب ماندگاری آنان در استان کم است و امید که این مهم توسعه یابد.

سید عبدالرحیم موسوی موسس خانه مسافر فرخشهر نیز در اين باره اظهار کرد: این خانه مسافر نخستین و تنها اقامتگاه مسافرین در فرخشهر است و مکان تدارک دیده شده برای آن استیجاری است.

وی با اشاره به اینکه این مکان دارای سه اتاق و امکانات بهداشتی برای مسافران است و می‌توان از آن کاربردهای متفاوتی داشت، افزود: امکان برگزاری جشن‌های خانوادگی همانند جشن تولد نیز در این خانه مسافر وجود دارد.

موسوی بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای این اقامتگاه 30 میلیون تومان بوده است و دارای مساحت 340 متر مربع است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار