کد خبر: 868034
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
اولین کلینیک سیار دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ویژه خدمت رسانی رایگان به محرومان روستایی اواخر هفته گذشته با حضور فرماندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی و معاون بهداشتی درمانی این دانشگاه مورد بهره برداری قرار گرفت.

این کلینیک سیار ویژه خدمت رسانی رایگان درمانی در بخش طرح تحول سلامت " دهان و دندان " و دندان پزشکی به روستاهایی از شهرستان کاشان که از داشتن یونیت دندان پزشکی محروم هستند اختصاص دارد و در روزهای پایانی هفته و با همراهی یک متخصص دندانپزشکی با سرکشی به تعدادی از روستاهای فاقد یونیت به خدمت رسانی مشغول خواهد بود.

کارشناس مسؤل سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این که از سوی وزارت بهداشت نزدیک به 500 میلیون تومان برای تجهیز دو سوم این کلینک سیار هزینه شده گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هم برای تجهیز کامل تر این کلینیک، شامل قراردادن مواد، ابزار و اقلام ویژه و مصرفی حوزه دندان پزشکی چیزی در حدود 50 میلیون تومان اختصاص داده است.

دکتر محمد فرجی با اشاره به این که کلیه خدمات این کلینیک شامل معاینه، کشیدن و پرکردن دندان، ترمیم، فیشور سیلنت، جرم گیری و عصب کشی و .. تا پزشک متخصص به صورت رایگان ارائه می شود تصریح کرد: مقرر شده تا کلینیک سیار روزهای پنج شنبه و جمعه جهت خدمت رسانی با همراهی دندان پزشکان داوطلب خدمت رسانی رایگان به مناطق روستایی و محروم دوردست شهرستان مانند جوشقان قالی، الزگ، قهرود، کامو و چوگان، پنداس، آرنجن، ویدوج و ویدجا که امکان دسترسی آسان ساکنین آنها به پزشک ممکن نیست اعزام شوند.

وی با یادآوری این که معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم یک روز در هفته این کلینیک را به مناطق محروم روستایی و حاشیه یی شهرستان اعزام می‌کند افزود: از جمله تعهدات دانشگاه علوم پزشکی به وزارت خانه این است که کلینیک سیار باید 200 روز کاری در سال به خدمت رسانی مشغول باشد و این در حالی است که با تشخیص مسؤلین دانشگاه ممکن است دایره خدمت رسانی این کلینیک و ذیل عنوان اردوهای جهادی به خارج از حوزه جغرافیایی شهرستان هم تسری پیدا کند.

دکتر محمد فرجی گفت: 12 روستا در حوزه شهرستان کاشان و چهار روستا در حوزه شهرستان آران و بیدگل یونیت دندان پزشکی دارند و در ننتیجه مابقی روستاهای دوردست و محروم شهرستان از نعمت این امکان پزشکی برخوردار خواهند شد.

به گفته‌ کارشناس مسؤل سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، وزارت بهداشت هشتم مرداد 80 یونیت سیار دندان پزشکی را تحویل برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور داده که در این بین شهرستان های اصفهان و کاشان هر کدام صاحب یک کلینیک دندان پزشکی سیار شدند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار